موبایل

تعویق دوباره بازگشت کارکنان اپل

طبق اعلام شرکت اپل قرار بود از تاریخ 23 می محدودیت های بازگشت کارکنان به دفتر کار را برداشته شود و تمام کارکنان به صورت حضوری فعالیت های خود را شروع کنند اما با گسترش بیماری کووید 19 این بازگشت مجدداً به تأخیر افتاد. در زمان شیوع بیماری کرونا این شرکت برخلاف دیگر شرکت ها محدودیت های کرونایی را به طور جدی دنبال نمی کرد و از سوی کارمندان با واکنش هایی رو به رو شد پس از گذشت مدتی از این خبر اپل محدودیت های کرونایی را اعمال کرد و اکنون قصد رفع محدودیت ها را دارد اما با افزایش بیماران کرونایی رو به رو شده است. در زمان آغازین شیوع کرونا و بعد از قرنطینه شهرهای چین، شرکت های فناوری از جمله اپل اعلام کردند محدودیت های اجرا شده در چین تأثیرات منفی بر روند صعودی تجارت ما می گذارد و نباید این محدودیت ها به صورت گسترده عملی شود. با اجرایی شدن محدودیت های کشور چین شرکت اپل علاوه بر ضررهای مالی با کمبود تراشه مواجه شده بود.

اعمال محدودیت های جدید از سوی اپل:

اپل بار دیگر فعالیت حضوری کارکنان خود را به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایالت متحده و دیگر کشورها به تعویق انداخت. پیش از این، شرکت آمریکایی اعلام کرده بود از تاریخ 23 می کارکنان می توانند سه روز در هفته به صورت حضوری کار خود را در شرکت انجام دهند و ادامه فعالیت خود را می توانند به صورت غیرحضوری مشغول به کار باشند. همچنین اپل اعلام کرده بود حضور کارمندان منوط بر رعایت تمام پروتکل های بهداشتی می باشد و تمام کارمندان باید در طول فعالیت درمحیط کار ماسک بر صورت خود داشته باشند. پیش از اعلام قانون ممنوعیت حضور کارکنان، تیم کوک مدیر شرکت اپل تلاش می کرد تا کارمندان را بدون تعطیلی ناشی از بیماری کرونا به دفتر بیاورد اما برخی از کارکنان این شرکت اعلام کردند تیم کوک باید محدودیت های حضور در شرکت را اعمال کند یا فقط برای استعفا به شرکت باز خواهیم گشت. اما با اجرایی شدن محدودیت ها حالا مدیران اپل قصد دارند تصمیمات سختگیرانه تری را اعمال کنند.

تیم کوک شرکت اپل
تیم کوک شرکت اپل

به گفته اپل  قرار است محدودیت هایی را به صورت مرحله ای و محدود اجرا کند. پس از مدتی اپل اعلام کرد از تاریخ 11 آوریل کارکنان می توانند بعد از وقفه ای دوساله کار خود را به صورت حضوری آغاز کنند. به دلیل پایان نیافتن همه گیری کرونا این محدودیت به صورت مرحله ای انجام می شود. قرار بود از تاریخ 4 می کارمندان دو روز را به صورت حضوری فعالیت کنند و بعد از مدتی این محدودیت ها کاهش یابد ولی با رشد تعداد بستری های ناشی از کرونا رو به رو شد و دوباره قصد اجرایی کردن محدودیت های خود را به صورت جدی تر دارد. شرکت اپل هنوز تاریخ بازگشت کارکنان را به صورت دقیق اعلام نکرده است. شرکت های بزرگ فناوری از جمله متا، ماکروسافت و گوگل به برخی از کارمندان خود این اجازه را داده اند تا پایان همه گیری کووید 19 تمام کارهای خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا