Connect with us

توکن با کوین در دنیای ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟

منتشر شده

در

توکن و تفاوت آن با کوین در دنیای ارزهای دیجیتال

در این مقاله قصد داریم بدانیم توکن چیست و چه فرقی با کوین دارد. در دنیای ارزهای دیجیتال تعاریف زیادی در حال به وجود آمدن هستند. یکی از این تعاریف مربوط به توکن می شود که خصوصا به تازگی زیادتر شنیده می شود. برای اینکه بدانیم توکن چیست و چه کاری انجام می دهد بهتر است تعریف مختصری از کوین را ارائه دهیم. کوین، یک واحد پول دیجیتال است که با استفاده از تکنیک ‌های رمزگذاری ایجاد شده و ارزش را در طول زمان ذخیره می ‌کند. کوین در واقع یک معادل دیجیتالی برای پول است که بیت کوین مشهورترین نمونه آن می باشد. بیت کوین و تعداد زیادی از ارزها مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین هستند. اما توکن ارز دیجیتالی است که خودش بلاک چین مستقل ندارد و روی شبکه های دیگر مانند اتریوم جا به جا می شوند.

کوین ها و توکن ها در دنیای کریپتوکرانسی

لیست قیمت ارز دیجیتال

توکن چیست؟

توکن ارز دیجیتالی است که بلاک چین مستقلی برای خود ندارد و در واقع همین نقطه تمایز آن با کوین ها می باشد. در حالی که کوین ها مانند اتریوم، ریپل، کاردانو و خیلی از ارزهای دیگر بر مبنای تکنولوژی بلاک چین کار می کنند. از بزرگترین و معروف ترین توکن های بازار می توان به تتر، چین لینک، آوی، بت و دای اشاره کرد. نکته جالبی که وجود دارد این است که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال در واقع توکن هستند. بیشتر توکن ‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال در واقع توکن ‌های کاربردی هستند. این توکن‌ ها امکان دریافت کاربرد خاصی از یک پروژه را فراهم می ‌کنند که تنها در اکوسیستم مربوط به آن قابل ‌استفاده است.

توکن چیست

چرا از توکن در دنیای ارز دیجیتال استفاده می شود؟

دلیل عمده این امر این است که ساخت توکن برای توسعه‌ دهندگان بلاک چینی بسیار ساده تر از ایجاد یک بلاک چین و شبکه مستقل است و در بیشتر مواقع پروژه ‌ها می ‌توانند بدون نیاز به هزینه ‌های بالا برای طراحی یک بلاک چین، ارز دیجیتال خود را ساخته و به اهداف اولیه خود برسند. پروژه‌هایی که قصد توسعه یک بلاک چین را دارند، معمولاً ابتدا از یک بلاک چین واسطه برای خود توکن ایجاد کرده و پیش ‌فروش یا همان عرضه اولیه برگزار می‌کنند. با این کار در ازای پول ملی یا ارزهای دیجیتال دیگر توکن ‌های خود را پیش از راه ‌اندازی پروژه به فروش می ‌رسانند. ارزش این توکن ‌ها رابطه مستقیمی با وضعیت پروژه و حرکت آن در راستای اهدافش خواهد داشت.

چرا از توکن در دنیای ارز دیجیتال استفاده می شود

همچنین، بعضی از توکن ‌ها بعد از اینکه به حد کافی توسعه پیدا کردند، به ‌دنبال ایجاد بلاک چین اختصاصی خودشان می ‌روند و به کوین تبدیل می ‌شوند. این در حالیست که کوین ‌ها هر کدام می ‌توانند کیف پول اختصاصی خود را داشته باشند، توکن ‌ها روی کیف پول ‌های بلاک چین میزبان ذخیره می ‌شوند. برای مثال  تمام توکن ‌های مبتنی بر اتریوم، روی کیف پول‌ ارز دیجیتال و آدرس ‌های اتریوم ذخیره می‌ شوند، اما نمی ‌توانید بیت کوین را روی آدرس اتریوم ذخیره کنید، چون یک کوین است.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. آزاده شمشادی

    می 15, 2021 در 10:06 ق.ظ

    متاسفانه اینکه توکن ها رو میشه براحتی ساخت باعث شده یه سری کلاهبردار در عوض پول واقعی توکن های بی ارزش رو مبادله کنند، برای اینکه توکن ها ارزش داشته باشن باید تو یه پروژه کاربردی عرضه بشن اون هم توسط صرافی ها که اون شرایط خودش رو داره، در غیر این صورت ازین نکته که 90 در صد توکن های بازار بی ارزش هستند نباید غافل بشید، تفاوتش با بیت کوین هم در همین مورد بشدت پررنگ هست در بیت کوین به این صورت کمتر امکان کلاهبردری وجود داره

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار