موبایل

تفاوت شارژر اصلی آیفون با شارژر تقلبی

امروزه شارژرهای تقلبی آیفون به وفور تولید می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم به نقل از فروشگاه ماکروتل؛ اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها یک شارژر تقلبی آیفون را از نمونه اصلی تشخیص دهید. یک مستند معتبر، اخیرا نشان داده است در کشور انگلستان در سال‌های گذشته شارژر تقلبی آیفون به میزان زیادی تولید شده است. این امر برای کسانی که از گوشی های آیفون استفاده می کنند بسیار خطرناک است. در رابطه با تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون باید بگوییم یک شارژر اصل آیفون در واقع شامل دو محصول است. یک آداپتور برق برای دیوار، به علاوه یک کابل ‘Lightning to USB’ برای اتصال آن به تلفن شما. شما می توانید از فروشگاه رسمی Apple این شارژر را حدود 30 پوند به بالا خریداری کنید. با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که برخی از مصرف کنندگان وسوسه شوند که جای دیگری را برای جایگزینی ارزان‌تر جستجو کنند، اما اگر جایی که شما شارژر را تهیه می کنید قابل اعتماد نباشد این مسئله ممکن است خطرناک باشد.

شارژر های تقلبی آیفون خطرناک هستند

لیست قیمت شارژر آیفون

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون و خطرات خرید شارژر تقلبی

در رابطه با تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون باید بگوییم اواخر سال گذشته، آتش نشانی لندن گزارشی را ارائه داد که در آن در مورد خطرات شارژرهای تقلبی اپل آیفون، توضیحاتی آورده شده بود. این گزارش نشان داد که چگونه شارژرهای جعلی پتانسیل تهدید زندگی را دارند. در این آزمایش شارژر های جعلی آیفون مورد بررسی قرار گرفتند تا بتوان نشان داد که آیا این شارژر ها می توانند موجب آتش سوزی شوند یا خیر. که در بسیاری از موارد مشخص شد با شارژر موبایل چنین امکانی وجود دارد.

تفاوت بین شارژر اصلی و شارژر تقلبی آیفون و خطرات خرید یک شارژر تقلبی

تشخیص شارژر تقلبی آیفون از اصل

در رابطه با تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون باید شارژر اصل آیفون بیش از 60 مؤلفه را در مدار خود دارد در حالی که به طور متوسط شارژرهای تقلبی کمتر از نیمی از آن را دارند. اما بدون باز کردن شارژر آیفون خود چگونه می توان پی برد که یک شارژر اصل است یا تقلبی؟ حال نشانه هایی را برای شما ذکر میکنیم که تشخیص شارژر تقلبی آیفون را از اصلی برای‌تان راحت‌تر باشد.

تشخیص شارژر اصلی و شارژر تقلبی آیفون

  • علامت ایمنی: این علامت باید بین دو پین پایین در قسمت زیر شارژر قرار داشته باشد. در شارژر اصلی آیفون این علامت با رنگ خاکستری روشن میان دو پین نوشته شده است. حتی ممکن است برخی از شارژرهای تقلبی این علامت را به صورت خاکستری تیره نوشته باشند و یا کلماتی مانند ایمنی در کنار این علامت باشد.
  • وزن شارژر: شارژرهای اصلی آیفون به دلیل این که اجزای بیشتری دارند از وزن بیشتری نسبت به شارژر های جعلی برخوردار هستند. اگر در نزدیکی شما یک ترازو قرار داشت می توانید شارژر را وزن کنید. اگر وزن آداپتور دیواری شارژر بیشتر از 40 گرم بود می توانید اطمینان حاصل کنید که این شارژر اصل است. همچنین در رابطه با تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون لازم است بدانید شارژر تقلبی آیفون وزن کمتری دارد.
  • سوکت شارژر: به نحوه قرار گیری سوکت شارژر آیفون دقت کنید. در بسیاری از شارژر های تقلبی آیفون این سوکت به شکل برعکس قرار داده شده است.
  • ته شارژر: پین های روی یک شارژر اصل آیفون دارای یک پوشش مات و یک رنگ و پایه های ثابت هستند. اگر ته پین ها یا پایه ها ثابت نبود و یا رنگ پین ها براق بود متوجه باشید که شارژر مورد نظر ممکن است تقلبی باشد.

علامت های یک شارژر اصلی و شارژر تقلبی آیفون

از یک فروشگاه معتبر خرید کنید:

در رابطه با تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون لازم است بدانید بهتر است شارژر اصل آیفون را از فروشگاه های معتبر بخرید. در سراسر جهان فروشگاه های زیادی وجود دارند که نمایندگی شرکت اپل هستند. این فروشگاه ها محصولات مورد تایید شرکت اپل را ارائه می دهند. امروزه شارژر تقلبی آِیفون به وفور یافت می شود. بنابراین بهترین راه خرید از یک فروشگاه معتبر است. با توجه به این‌که در ایران نمایندگی اپل نیست، شما می‌توانید شارژر اصلی آیفون خود را در فروشگاه اینترنتی ماکروتل Macrotel.ir که نماد اعتماد الکترونیک 2 ستاره دارد و اصل بودن کالای خود را تضمین می‌کند، تهیه کنید.

خرید از یک فروشگاه معتبر
تمامی کالا‌های موجود در فروشگاه ماکروتل مانند باتری و ال سی دی و شارژر‌ها با 7 روز مهلت تست و گارانتی تعویض عرضه می‌شود. فرایند خرید کابل شارژر آیفون در ماکروتل بسیار ساده‌ست. در دسته بندی شارژر آیفون؛ شارژر و کابل تمام مدل‌های آیفون (از ایفون 4 تا 12 پرو مکس) با بهترین کیفیت و قیمت مناسب قرار دارد. انتخاب کنید؛ بخرید و اگر از کیفیت رضایت نداشتید پس بدهید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من یه شارژگرفتم خیلی زود شارژ میکنه ومقایسه کردم فیک نبوده فقط کلگی یه مقدار داغ میشه نگرانم عوض کنم یاهمینو نگه دارم ممنون پاسخم بدید

  2. خیلی ممنون از مطلب جامع و خوبتون. من یه شارژر 100 تومنی خریدم بعد از اینکه این مطلبو خوندم فهمیدم تقلبیه رفتم یه شارژر دیگه خریدم از ماکروتل فعلا که راضیم

  3. خیلی مفید بود واقعا به کسایی که شارژر تقلبی میخرن بخاطر قیمت کمترش باید بگم از لحاظ کیفیت اصلا خوب نیست و علاوه بر اینکه زود داغ میکنه و ممکنه منفجر بشه از لحاظ سرعت هم خیلی پایینه مخصوصا بعد از گذشت چند روزه، کلا سرعت متناسبی ندارند و خیلی ها هم قطع و وصل میشن و باعث میشه گوشی تون آسیب ببینه، سری های جدید هم که میگن اپل میخواد اصلا شارژر نذاره تو پک ، نمیدونم چطوری میخواد جلوی بازار فیک رو بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا