راهنمای خریدراهنمای خرید صوت و تصویر

تلویزیون های اندرویدی به قابلیت های کاربردی تر مجهز می شوند

تلویزیون اندروید یک ورژن از پلتفرم اندروید است، که به وسیله گوگل برای اجرا در تلویزیون ها با اپلیکیشن های بومی هر منطقه اصلاح و انطباق پذیری شده است. به زبانی ساده تر اندروید تی وی ها قابلیت اجرای تمام برنامه های اندرویدی که در گوشی موبایل و تبلت از آنها استفاده می شوند را دارد. فضای Android TV با محیط تلویزیون بهینه شده و مانند سایر دستگاه های اندرویدی، مثل هدست یا گوشی های هوشمند، این تلویزیون ها هم توسط سازندگان متفاوتی ساخته و عرضه می شوند، و گوگل تنها کمپانی سازنده این دستگاه نیست.

ویژگی تلویزیون اندرویدی

لیست قیمت تلویزیون

مثلاً کمپانی های ریزر و انویدیا نیز این قابلیت را دارا هستند، و اخیرا برخی از تلویزیون ها هم به طور پیش فرض و از همان ابتدا با اندروید تی وی عرضه می شوند. در واقع اندروید تی وی یک پلت فرم بوده و از این جهت با Apple TV که یک دستگاه است تفاوت دارد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ

از حدود پنج سال پیش که این تلویزیون ها برای اولین بار عرضه شدند، تاکنون تغییرات اساسی زیادی روی آنها انجام شده است، گوگل همچنین پلتفرم Chromecast را هم به تلویزیون های اندرویدی اضافه نمود. از سال 2019 بیش از 5000 برنامه با دسترسی های بیشتر به این تلویزیون ها اضافه شدند. نام های بزرگی همچون یوتیوب، نتفلیکس و اخیرا هم نسخه های ویدئویی آمازون و خیلی دیگر از برنامه های اندرویدی در این تلویزیون ها قابل دسترسی هستند.

قابلیت های جدید و کاربردی تلویزیون های اندرویدی :

کمپانی گوگل علاوه بر تمامی دسترسی هایی که به این تلویزیون ها داده اخیرا Google Assistant با پاسخ بصری را هم برای اجرا در تلویزیون های اندرویدی یکپارچه سازی کرده است؛ بعضی از دستگاه ها مثل JBJ Link Bar از گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند. برای استفاده کنندگان از این تلویزیون ها با برندهای مختلفی که در بازارصوت و تصویر قابل دسترس هست، منوهای مختلف وجود دارد که اغلب دسترسی های یکسانی دارند مگر با جزئیاتی متفاوت.

تلویزیون اندرویدی دارای پلی استور

هر چند تصور می شد اندروید تی وی ها به نبرد با کنسول بازی ها بروند، اما پس از مدتی از تولید این نسل از تلویزیون ها با سرویس های بازی مثل Play Game خود گوگل ادغام شدند، و امکان ذخیره بازی در فضای ابری را به منظور همسان سازی و ادامه آن در هر دستگاهی اعم از تلویزیون، تبلت یا گوشی های هوشمند را به وجود آورد.

قابلیت های سیستم عامل Android TV در تلویزیون های اندرویدی :

سیستم عامل اندروید تی وی برای ارائه خدمات به Google Play Store متکی است، اما جستجو را از بین تمامی ارائه دهندگان خدمات آنلاین انجام و ارائه می دهد. امکان بازی کردن با همان کیفیت پلی استیشن و Amazon Fire TV از جمله دیگر قابلیت های این سیستم عامل می باشد. امروزه بیشتر شرکت ها یا برندهای مطرح تولید کننده تلویزیون از Android TV در محصولاتشان استفاده می کنند، پس می توان در بیشتر تلویزیون های هوشمند از مزایای Android TV بهره مند شد؛ به طور مثال چنانچه مایل به تماشای فیلم و یا برنامه های تلویزیونی آنلاین هستید، این سیستم در بین تمامی ارائه کنندگان خدمات فیلم و سریال محتویات متناسب با جستجوی شما را به نمایش خواهد گذاشت.

تلویزیون اندرویدی مجهز به گوگل

یک نکته که در هنگام خرید تلویزیون های اندرویدی باید خیلی به آن توجه کرد این است، که خیلی از تلویزیون هایی که به عنوان اندروید تی وی فروخته می شوند، در واقع تلویزیون اندرویدی نیستند و صرفا قابلیت اتصال به دستگاه های اندرویدی مثل گوشی موبایل و تبلت را دارند. تلویزیون های اندرویدی در واقع پلتفرمی هستند که قابلیت دسترسی به پلی استورها را دارند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا