Connect with us

به روزرسانی واتس اپ و پنهان شدن آخرین ساعت بازدید شما

منتشر شده

در

قابلیت جدید برنامه WhatsApp

آخرین بازدید یا به اصطلاح last seen افراد در واتس اپ تا چند مدت پیش برای همه افراد نمایش داده می شد، به عنوان مثال تصور کنید در یک گروه واتس اپ همه افراد می توانستند آخرین ساعت بازدید شما از واتس اپ را مشاهده کنند. این ویژگی در واتس اپ گاهی اوقات برای کاربران مشکل ساز می شد و باعث به وجود آمدن مزاحمت ها توسط برخی از افراد سو استفاده گر می گردید. اما با روانه شدن آخرین نسخه ارتقا یافته WhatsApp در طی هفته گذشته مشخص شد که این ویژگی از واتس اپ حذف شده است و از این به بعد صرفا افرادی که شماره آن ها در لیست مخاطبانتان وجود دارد و یا با آن ها در پیام رسان WhatsApp چت کرده اید، می توانند آخرین ساعت و تاریخ بازدید شما را مشاهده کنند.

این قابلیت جدید واتس اپ یک ویژگی برای حفظ حریم شخصی کاربران می باشد که به صورت پیش فرض در پیام رسان واتس اپ تعبیه شده است. پیش از این هم شما می توانستید این گزینه را از طریق تنظیمات WhatsApp تنظیم کنید تا صرفا مخاطبان ذخیره شده گوشی موبایلتان، پیام های شما را مشاهده کنند اما این قابلیت به طور پیش فرض در واتس اپ وجود نداشت. با به وجود آمدن این قابلیت امکان سوء استفاده کردن افراد غریبه از طریق آخرین ساعت آنلاین بودن شما تا حد قابل توجهی افزایش خواهد یافت و صرفا دوستان نزدیک و خانواده تان می توانند ساعت آخرین بازدید واتس اپ شما را مشاهده کنند.

آخرین بازدید برنامه واتس اپ فقط برای مخاطبین

آخرین بازدید برنامه واتس اپ فقط برای مخاطبین

انتقادات کاربران به پیام رسان واتس اپ و قابلیت جدید آن

البته گفتنی است که برخی از مخاطبان واتس اپ اعتقاد دارند این ویژگی جدید در پیام رسان WhatsApp هیچ تاثیری در حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران نخواهد گذاشت، چرا که برای نقض و زیر پا گذاشتن این ویژگی توسط افراد صرفا کافی است تا یک پیام جدید برای آن ها ارسال کنید و بعد از آن، شما جزء آن گروه از افراد محاسبه می شوید که با یکدیگر چت می کنند؛ در نتیجه قابلیت مشاهده last seen صرفا توسط کاربران شما دیگر هیچ گونه فایده ای نخواهد داشت.

به همین علت مخاطبان برنامه واتس اپ همواره امید دارند که تیم پشتیبانی واتس اپ به این قابلیت جدید بهبود ببخشد تا کاربران با خیال آسوده و بدون نگرانی در فضای خصوصی خود با دوستان یا خانواده شان چت کنند.

البته حدس و گمان ها بر این است که این آخرین تلاش پیام رسان واتس اپ برای حفظ حریم شخصی کاربران نخواهد بود و باز هم سعی خواهند کرد تا امنیت بیشتری را به وجود بیاورند. به عنوان مثال یکی از قابلیت های محافظت از حریم کاربران که چند مدت پیش در دیگر برنامه های پیام رسان تعبیه شده بود، ویژگی نمایش آخرین بازدید از برنامه “در میان همه مخاطبین من به جز ..” می باشد که ویژگی مطلوبی بوده و همواره کاربران واتس اپ انتظار آن را می کشیدند.

به هر حال مشخص نیست این ویژگی در پیام رسان واتس اپ فعال شود یا خیر اما چیزی که بدیهی است تلاش تیم پشتیبانی واتس اپ در این زمینه می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار