Connect with us

نیکون توسعه دوربین های DSLR را متوقف می کند

منتشر شده

در

توقف توسعه دوربین های DSLR

شرکت دوربین نیکون در سال 1917 به وجود آمد. نیکون اولین دوربین های SLR خود را در سال 1959 روانه بازار کرد و از آن سال تاکنون مورد استفاده بسیاری از عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت. شرکت نیکون در دهه 1990 تولید دوربین های DSLR آغاز کرد و با ارائه محصولات با کیفیت رقیب شرکت آلمانی لایکا شد که در آن سال این شرکت آلمانی تسلط کامل برروی بازار دوربین داشت.  نیکون در همان دهه عنوان یکی از پرفروش ترین دوربین های DSLR را به خود اختصاص داد. با آمدن دوربین های بدون آینه فروش دوربین های DSLR کاهش یافت اما شرکت نیکون دست از فعالیت برنداشت و دوربین های بدون آینه خود را با نام Z9 تولید کرد که جزء دوربین های بدون آینه پرچم دار حرفه ای فول فرم محسوب می شود و در حال حاضر جز پرفروش ترین دوربین های بدون آینه محسوب می شود.

نیکون در حال خروج از بازار DSLR است

در 10 سال گذشته بازار گوشی های هوشمند رونق فوق العاده ای را داشته و عمدتاً گوشی های هوشمند دارای دوربین های قدرتمندی هستند که کیفیت برخی از آن ها بیش از 1080p می باشد و با گذر زمان کیفیت عکس و فیلم برداری آن ها افزایش پیدا کرده است. در بازار گوشی های هوشمند کیفیت برخی از مدل های گوشی های سامسونگ یا آیفون از برخی دوربین های عکاسی نیز بیشتر است و مردم برای عکاسی و فیلم برداری استفاده از گوشی های موبایل را ترجیح می دهند.

خروج نیکون از بازار DSLR
خروج نیکون از بازار DSLR

برخی از منابع وابسته به نیکون اعلام کرده اند این شرکت قصد دارد کسب و کار خود را از بازار دوربین های DSLR خارج کند و تمرکز تولید خود را برروی دوربین های بدون آینه بگذارد. پیش از این شرکت نیکون گفته بود فعالیت دوربین های DSLR تا پایان سال 2025 ادامه خواهد داشت. با انتشار این خبر نیکون زودتر از حد انتظار از بازار این دوربین ها خداحافظی می کند.

ماه گذشته نیکون اعلام کرد تولید دو دوربین DSLR مقرون به صرفه خود D3500 و D5600 را متوقف می کند و قصد دارد بیشتر برروی دوربین ها و لنزهای متوسط و سطح بالا که برای عکاسان حرفه ای استفاده می شود تمرکز کند و محصولاتی را برای جوانان تقویت کند.

توقف تولید دوربین های D3500 و D5600
توقف تولید دوربین های D3500 و D5600

توزیع دوربین های مدل SLR نیکون

نیکون به تولید و توزیع مدل های SLR موجود خود ادامه خواهد داد اما توسعه مدل های جدید را به طور کامل برروی دوربین های بدون آینه متمرکز خواهد کرد. شرکت نیکون نسبت به گوشی های هوشمندی که از دوربین های قدرتمندی بهره می برند در مقابل آن ها بازنده شده است و قصد دارد با ارائه محصولاتی با ویژگی های منحصربه فرد با ریقیبانش مقابله کند. به گفته شرکت نیکون از آغاز سال 2021 تا پایان سال بیش از 400000 دوربین SLR را فروخته است.

کانن هم مانند نیکون از بازار دوربین های SLR عقب نشینی کرده و سال گذشته اعلام کرد EOS – 1D X MARK III آخرین دوربین DSLR خواهد بود همچنین مدیرعامل کانن گفته است نیازهای بازار به سرعت به سمت دوربین های بدون آینه در حال حرکت هستند. بنابراین ما به طور فزاینده ای مردم را به این سمت سوق می دهیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار