Connect with us

جدیدترین آپدیت ویندوز 10 با امنیت بالاتر منتشر شد

منتشر شده

در

جدیدترین آپدیت ویندوز 10 با امنیت بالاتر منتشر شد

کاربران ویندوز 10 با چهار مشکل درگیر بودند که مایکروسافت سعی کرده آنها را در نسخه جدید و بروز رسانی برطرف کند. سه مورد از آنها اجازه اجرای کد از طرف هکرها را از راه دور می داد و یکی هم اجازه دسترسی به سطح ویندوز را به آنها می داد.

برطرف کردن چهار حفره امنیتی در آپدیت جدید ویندوز 10 :

چهار حفره امنیتی که در نسخه های پیش تر سیستم عامل ویندوز 10 برطرف نشده بودند، به نام 0-day شناخته می شدند. این چهار حفره امنیتی همواره اجازه دسترسی هکرها را به کامپیوتر شخصی شما می داد و در این آپدیت جدید کاملا برطرف شده اند. این حفره های امنیتی در ویندوز 7 هم وجود دارند، و این در حالی است که مایکروسافت دیگر نسخه جدیدی برای این ویندوز منتشر نخواهد کرد.

آپدیت جدید ویندوز 10

لیست قیمت سیستم عامل ویندوز

دو فایل آسیب پذیر اول به نام های CVE-2020-1020 و CVE-2020-0938 شناخته شده بودند، که بر روی یک DLL که در یک فایل ارائه شده از طرف شرکت ادوبی برای مدیریت فونت ها تاثیرگذار هستند. با این دو فایل آسیب پذیر هکر ها می توانستند اقداماتی از جمله خواندن، تغییر و یا حذف داده ها را انجام بدهند و یا یک حساب کاربری مدیریتی به نام Administrator بسازند.

هرچند مایکروسافت این موضوع را تایید کرده است که این آسیب پذیری ها در مقیاسی کوچک تر برای فیشینگ توسط هکرها مورد استفاده قرار می گیرند. این آسیب پذیری ها حتی روی ویندوز 7 هم تاثیر گذار هستند. مورد سوم از این حفره های امنیتی با نام CVE-2020-0674 شناسایی شده بود که برای بارگزاری از اسکریپت موتور موجود در حافظه استفاده می کند. این حفره توسط مرورگر اینترنت اکسپلورر قابل دسترسی بود. این حمله می توانست مثل یک وب سایت سرقت شده به نظر برسد. چون همه نسخه های ویندوز از این حفره ها تاثیر می پذیرفتند استفاده از اینترنت اکسپلورر ممنوع اعلام شد.

آپدیت ویندوز 10

در نهایت آخرین حفره امنیتی با نام CVE-2020-1027 شناسایی شده بود به هکر ها اجازه سطح مدیریتی را می داد و به صورت Local کار می کرد. در مورد تاثیراتی که این حفره ها ایجاد می کرده است از طرف مایکروسافت توضیحاتی ارائه نشده است. این در صورتی است که سه حفره از این چهار حفره توسط گروه امنیتی گوگل که رقیب جدی مایکروسافت محسوب می شود کشف شده اند. چهارمین حفره امنیتی هم توسط گوگل و محققان Qihoo 360 که مجموعه ی امنیتی نرم افزار Total Security 360 توسط آنها ارائه می شود کشف شده.

برای عبور از این چهار حفره امنیتی باید آپدیت جدید را نصب کنید :

مهم ترین توصیه در این مرحله این است که حتما آپدیت جدید را برای حفظ امنیت ویندوز 10 خود نصب کنید. هر چند ممکن است مشکلاتی در حین این آپدیت بوجود بیاید که مایکروسافت با راهنمایی لازم در حین نصب سعی در حل این مشکلات می کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار