قطعات کامپیوتر

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال جدید سری Blue عرضه شد

با توجه به نیاز کاربران تنوع حافظه های پرسرعت SSD روزانه در بازار قطعات کامپیوتر رو به افزایش است، وسترن دیجیتال که یکی از برترین شرکت های تولیدکننده قطعات سخت افزاری بازار آی تی می باشد، تاکنون هارد های بی شماری را در دسترس خریداران قرار داده است؛ که عملکرد بی نظیر آنها سبب جلب رضایت مشتریان شده است.

چند ماه گذشته شرکت آمریکایی وسترن دیجیتال حافظه اس اس دی Blue SN500 را در دو ظرفیت 500 و 250 گیگابایتی به لیست قیمت محصولات خود اضافه نمود، اکنون سری جدید این حافظه SSD با نام Blue SN550 معرفی شد، که نسب به نسل قبلی دستخوش تغییراتی شده است، که به راحتی می تواند جای مدل بلو SN500 را در بازار قطعات کامپیوتر بگیرد.

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال blue sn500

لیست قیمت حافظه اس اس دی

در واقع هدف کمپانی Western Digital از تولید حافظه های پر سرعت فرم فکتور M.2، برطرف کردن نیاز تولیدکنندگان محتوا و مهندسین کامپیوتر است، تا آنها بتوانند با سرعت بالا و با پایداری و راندمان مناسب داده ها را انتفال دهند؛ هم اکنون بیش از نیمی از متخصصان کامپیوتر حافظه های اس اس دی وسترن دیجیتال را جایگزین سایر اس اس دی های بازار کرده اند.

هم اکنون قیمت حافظه های اس اس دی بازار قطعات کامپیوتر نسبت به هر زمان دیگری کمتر بوده و افت قیمت آنها سبب شده است، که تمایل کاربران به ارتقاء ذخیره سازها افزایش یابد، از این رو خرید یک حافظه اس اس دی 1 ترابایتی وسترن دیجیتال می تواند انتخاب مناسبی برای کاربران محسوب شود.

تفاوت حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال بلو SN550 با Blue SN500 :

یکی از تفاوت های اصلی حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال Blue SN550 با مدل قبلی در میزان ظرفیت آنها می باشد، که مورد قبول بسیاری از طرفداران این شرکت واقع شد، بدین ترتیب حافظه اس اس دی بلو SN550 قرار است در ظرفیت حداکثر 1 ترابایت در دسترس مشتریان قرار بگیرد، البته کمپانی سازنده در این سری از رابط پرسرعت PCIe 3.0 x4 نیز استفاده کرده است، که نشان می دهد تعداد مسیرها در مقایسه با نسل قبل دو برابر شده است.

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال blue sn550

ضخامت حافظه اس اس دی بلو SN550 بسیار کم بوده و طبق اعلام وسترن دیجیتال بهینه سازی عملکرد حرارتی سبب حفظ پایداری آن در هنگام بارگذاری‌ های سنگین خواهد شد، همچنین این شرکت در طراحی این SSD از معماری DRAMless استفاده کرده است که سبب می شود هزینه تولید کاهش پیدا کند.

قیمت حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال blue sn500

سرعت خواندن اطلاعات در حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال Blue SN550 نسبت به مدل Blue SN500 افزایش داشته و به 2.4 گیگابایت بر ثانیه رسیده است که 4 برابر سریع تر از سایر اس‌ اس‌ دی‌ های اینترنال بازار می باشد، البته سرعت نوشتن اطلاعات بر روی این حافظه اس اس دی نیز 1.95 گیگابایت بر ثانیه خواهد بود. این ویژگی ها نشان می دهد Blue SN55 می تواند برای کاربران حرفه ای که در تولید و ویرایش محتواهای سنگین مانند ویدئوهای 4K/8K فعالیت می کنند یا از هر نوع برنامه سنگین دیگر استفاده می کنند، گزینه ایده آلی محسوب شود.

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال blue sn500 رونمایی شد

طبق اعلام کمپانی سازنده حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال Blue SN550 قرار است، با گارانتی 5 ساله در سه ظرفیت 250، 500 و 1 ترابایت با قیمت های 54.99، 64.99 و 99.99 دلار در بازار قطعات کامپیوتر به فروش برسد، البته این محصول با ویژگی های قابل قبولی که دارد قطعا می تواند رقیب جدی برای حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال بلک NS750 و سامسونگ 970 Evo محسوب شود.

لیست قیمت حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا