Connect with us

حذف بریدگی دوربین سلفی از آیفون 14

منتشر شده

در

طراحی جدید گوشی موبایل ایفون 14

شرکت اپل که گوشی های موبایل آیفون 13 را با نسبت نمایشگر تقریبا 87 درصدی تولید و روانه بازار کرد، مجهز به یک ناچ مستطیلی کوچک در بالای صفحه نمایشگر می باشد که دوربین سلفی در آن قرار گرفته است. بریدگی دوربین سلفی در این گوشی موبایل آیفون فضایی از نمایشگر را به خود اختصاص داده است و باعث شده که نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی های آیفون 13 کاهش پیدا کند.

در نتیجه شرکت اپل تصمیم گرفت که اندازه بریدگی دوربین سلفی را در گوشی های جدیدتر اپل کمتر کند و صفحه نمایشی تمام صفحه با یک ناچ کوچک برای دوربین سلفی را در اختیار کاربران قرار بدهد.

حذف بریدگی دوربین سلفی از آیفون 13

حذف بریدگی دوربین سلفی از آیفون 13

گزارش استفاده از ناچ حفره ای برای دوربین سلفی در گوشی های آیفون

گزارش های مربوط به اپل که در رابطه با استفاده از صفحه نمایش تمام صفحه با بریدگی حفره ای شکل برای دوربین سلفی آیفون 14 ارائه شده است، جدید نیست و مدتی قبل هم در رابطه با آن صحبت هایی شده بود. اما در طول دو هفته اخیر اطلاعات مختلف در این مورد دو برابر شده است. آقای مارک گورمن، سردبیر بلومبرگ که در بررسی محصولات اپل تخصص دارد، در جدید ترین پادکست خود به نام Power On اعلام کرد که از شرکت اپل انتظار می رود تا در دستگاه های تولید شده خود در سال 2022 پیشرفتی چشمگیر به وجود بیاورد.

ناچ حفره ای شکل دوربین سلفی iPhone 14

ناچ حفره ای شکل دوربین سلفی iPhone 14

در سال جدید میلادی علاوه بر اخبار جدید مربوط به آیفون 14، خبر از طراحی یک مک بوک ایر با تراشه M2 و قابلیت شارژ بی سیم برای آیپد پرو 2022 به گوش می رسد و طبق اخبار معتبر شرکت اپل این محصولات و قابلیت ها به زودی روانه بازار خواهند شد.

دوربین سلفی گوشی ایفون 14

اگر راه حل قطعی اپل برای تمام صفحه کردن گوشی های موبایل خود، استفاده از یک ناچ حفره ای شکل به جای بریدگی در دوربین باشد، احتمالا FaceID آن نیز زیر نمایشگر خواهد بود. اپل مدت زیادی است که در حال کار کردن بر روی این فناوری بوده است و احتمالا این محصول در اوایل پاییز سال جدید به بازار معرفی و عرضه خواهد شد.

علاوه بر پیشرفت کردن گوشی های موبایل آیفون و نمایشگر تمام صفحه آن، سردبیر بلومبرگ مدعی شد که تراشه جدید M2 به طور جزئی از تراشه M1 سریعتر خواهد بود و طبق اخبار این پردازنده 8 هسته ای از یک پردازنده گرافیکی 9 یا 10 هسته ای پشتیبانی می کند که نسبت به نسخه قبلی ارتقا یافته. همچنین انتظار می رود که یک تراشه جدید توسعه یافته داخلی برای مک بوک پرو و یک هدست AR/VR نیز وجود داشته باشد که احتمالا در تابستان عرضه خواهد شد.

لپ تاپ MacBook Air M2

لپ تاپ MacBook Air M2

علاوه بر محصولات ذکر شده، طبق گزارش های نامنظمی که از شرکت اپل ارائه شده است، احتمال داده می شود که گوشی موبایل آیفون SE جدید با پشتیبانی از فناوری 5G و یک نسخه مقاوم از اپل واچ نیز در سال جدید به بازار معرفی و عرضه شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار