گوناگون

دو قابلیت جدید در واتس اپ، حذف سریع استاتوس و تصویر در تصویر

به تازگی دو قابلیت جدید به پیام رسان واتس اپ اضافه شده است. این دو قابلیت که از طریق Google Play Beta Program دردسترس برخی از کاربران قرار گرفته است مربوط به استاتوس و قابلیت تصویر در تصویر در حین مکالمه است. اگر در هنگام بارگذاری استاتوس مشکلی پیش بیاید، یا به اشتباه تصویری در استاتوس شما بارگذاری شود، در آپدیت جدید می توان آن را با سرعت بیشتری حذف کرد. همچنین قابلیت تصویر در تصویر در حین مکالمه تصویری و صوتی در واتس اپ هم ارتقا پیدا کرده است. واتس اپ در حال حاضر یکی از پرکاربردترین پیام رسان های دنیاست که علی رغم محدودیت ها و برخی باگ هایی که دارد، استفاده گسترده ای دارد.

آپدیت جدید پیام رسان واتس اپ

لیست قیمت گوشی موبایل

قابلیت Undo در استاتوس واتس اپ

قابلیت Undo از طریق Google Play Beta Program و در  آپدیت جدیدی در اختیار برخی از کاربران وات ساپ قرار گرفته است. در صورتی که در بارگذاری استاتوس یا به اصطلاح منوی فارسی آن “وضعیت” واتس اپ دچار اشتباه شوید، گزینه Undo این امکان را فراهم می آورد تا سریعا آن را به حالت قبل برگردانید. این قابلیت در حال حاضر در مرحله تست توسط کاربران منتخب WhatsApp قرار دارد. پیش بینی می شود به زودی این امکان در اختیار دیگر کاربران هم قرار بگیرد.

قابل ذکر است که شماره ورژن آپدیت بتای حاوی این تغییرات برای گوشی موبایل و تبلت با سیستم عامل اندروید، ۲.۲۱.۲۲.۶ یا ۲.۲۱.۲۲.۵ است. هرچند باید این نکته را هم ذکر کرد که این قابلیت در حال حاضر هم برای کاربران در دسترس است اما undo سرعت انجام حذف را بسیار بالا می‌برد. در این آپدیت، واتس اپ حذف استاتوس را به کاربر اطلاع می دهد.

قابلیت Undo در استاتوس واتس اپ

ارتقاء قابلیت تصویر در تصویر واتساپ

در آپدیت جدید وات ساپ که در نسخه ۲.۲۱.۲۲.۳ ارائه می گردد قابلیت تصویر در تصویر هنگام تماس ویدئویی و صوتی در واتس اپ بهبود یافته است. در این نسخه کار با WhatsApp در هنگام تماس ها راحت تر انجام می شود و می توان فعالیت های دیگر ار نیز مدیریت کرد. نسخه جدید از قابلیت تصویر در تصویر واتساپ، به کاربر امکان مشاهده لینک ‌های ویدیویی به اشتراک گذاشته شده از طریق خود اپلیکیشن را فراهم می آورد. در نسخه قبلی کنترل ‌هایی را برای پخش یا توقف، اشتراک‌گذاری و رفتن به پنجره تمام صفحه را داشت، در حالی که نسخه جدید این قابلیت یک نوار کنترل را ارائه می‌ کند.

در این نسخه تمام کنترل ‌های مرتبط با ویدیوهای تصویر در تصویر در یک نوار خاکستری در زیر خود ویدیو قرار گرفته اند. قابل ذکر است که این نقابلیت فقط از لحاظ ظاهری با نسخه قبلی خود تفاوت پیدا کرده است و عملکرد آن مانند نسخه قبلی است.  هرچند امکان استفاده از لینک‌ های ویدیویی یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک در این بخش قابل استفاده است و محدودیت های قبلی همچنان وجود دارند.

ارتقاء قابلیت تصویر در تصویر واتساپ

پرکاربرد بودن برنامه واتس اپ باعث شده است تا به روزرسانی ها به صورت مداوم بر این برنامه اعمال شود. همچنین اعلام شده که به زودی واتس اپ برای سیستم عامل iOS 9 به قبل در گوشی آیفون و اندروید 4 دیگر در دسترس نخواهد بود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا