موبایل

حذف سیم کارت از گوشی های آیفون

اخیرا گزارش هایی مبنی بر حذف درگاه سیم کارت از گوشی های اپل در سال 2023 منتشر شده است و گفته شد که احتمالا گوشی آیفون 15 پرو فاقد درگاه سیم کارت خواهد بود و صرفا از قابلیت eSIM پشتیبانی خواهد کرد. اما مدتی پس از آن شایعات شکل دیگری به خود گرفتند و احتمال داده می شود که گوشی های آیفون که از سپتامبر 2022 به بعد تولید و روانه بازار می شوند فاقد درگاه سیم کارت خواهد بود و برای برقراری تماس و استفاده از اینترنت صرفا باید از قابلیت eSIM استفاده نمود.

مزایای حذف سیم کارت از گوشی های آیفون

حذف درگاه سیم کارت فیزیکی از گوشی های موبایل اپل چند مزیت از دیدگاه تولید کردن آن دارد. اولا مکانیزم حذف درگاه سیم کارت دیگر نیازی به تولید سینی سیم ندارد و فضای باارزشی را در ساختار داخلی موبایل آزاد می کند. همچنین یک پورت کمتر تولید قاب گوشی های آیفون را ساده تر می کند و امکان ساخت آن با ظرافت بیشتر فراهم می شود. علاوه بر این ها مقاومت گوشی های آیفون در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تا حد قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

اپل با حذف جک هدفون و استفاده از لوازم جانبی MagSafe در سال های اخیر تلاش کرده است که پورت های مختلف را از گوشی های موبایل خود حذف کند، حال تصور کنید که شرکت اپل با حذف اسلات سیم کارت فیزیکی از مدل های آینده گوشی های آیفون، گام دیگری به گوشی های هوشمند بدون پورت نزدیک تر خواهد شد.

لوازم جانبی MagSafe برای گوشی های آیفون
لوازم جانبی MagSafe برای گوشی های آیفون

آیا گوشی های قدیمی آیفون از eSIM پشتیبانی می کنند؟

چند نسل اخیر گوشی های موبایل اپل می توانند از ویژگی eSIM استفاده کنند و می توان آن ها را همراه با نانو سیم فیزیکی برای بهره مند شدن از ویژگی های دوسیم کارت بودن استفاده کرد. بنابراین در صورتی که شما از گوشی های نسل های قدیمی تر آیفون برخوردار هستید و می خواهید که از قابلیت eSIM استفاده نمایید جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

معایب حذف سیم کارت از گوشی های اپل

خبر حذف شدن اسلات سیم کارت از گوشی های آیفون با استقبال گسترده ای در میان کاربران در سراسر دنیا مواجه شد. اما یکی از بزرگترین سوالاتی که ذهن گروهی دیگر از مخاطبان را درگیر کرد این است که، کاربرانی که شرایط استفاده از eSIM را ندارند و یا تمایلی به استفاده از آن را ندارند نمی توانند از نسل های جدید گوشی آیفون استفاده کنند؟

گوشی های آیفون با اسلات سیم کارت
گوشی های آیفون با اسلات سیم کارت

به عنوان مثال برخی از کشور ها مانند کشور ایران از قابلیت eSIM پشتیبانی نمی کنند، بنابراین گوشی ها یا گجت های هوشمند مانند اپل واچ که از ویژگی eSIM پشتیبانی می کنند کاربردهای آن ویژگی را در ایران ندارند و نمی توان از همه قابلیت های آن به طور کامل بهره مند شد. به عنوان مثال برقراری تماس در اپل واچ در ایران صرفا از طریق بلوتوث انجام می شود و قابلیت نصب eSIM در آن برای ساکنین ایران وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا