Connect with us

نورمن ریدس از ساخت دث استرندینگ دو خبر داد

منتشر شده

در

death stranding 2

نورمن ریدس در مصاحبه ی اخیرش خبر شوکه کننده ای را به طرفداران بازی دث استرندینگ (Death Stranding) داد که هیچکس توقعش را نداشت. پروژه ی بعدی هیدئو کوجیما، دث استرندینگ دو است.

شایعات اخیر بازی جدید کوجیما

در هفته های اخیر خبری آمده بود که به احتمال زیاد هیدئو کوجیمای بزرگ دارد روی یک بازی برای PS5 کار میکند. کوجیما که یکی از غول های دنیای بازی های کنسولی به حساب می آید، احتمال میرفت که در حال همکاری با شرکت سونی باشد و همین طرفداران را تا حد زیادی هیجان زده کرده بود.

هر بار اسمی از هیدئو کوجیما برده میشود، طرفداران سریع گوش های خودشان را تیز میکنند. کوجیما که در سال ۲۰۱۹ یکی از منحصر به فردترین بازی های خود در ژانر علمی تخیلی یعنی Death Stranding را ساخت، شهرتش به عنوان یکی از توسعه دهندگان نوآور در زمینه ی ساخت بازی بیشتر از قبل شد. برای همین گیمرها اغلب علاقه دارند تا خبرهای او را دنبال کنند و نقشه های بعدی اش را بدانند. اخیراً اعلام شده بود که کوجیما به احتمال زیاد دارد روی یک پروژه برای PS5 کار میکند.

hideo kojima
hideo kojima

کوجیما اخیراً در شبکه ی اجتماعی خود تصویری را منتشر کرده بود که تعداد زیادی مانیتور و صندلی کارش را نشان میدهد. در پس زمینه ی عکس نیز کنسولی دیده میشد که به احتمال زیاد کنسول شرکت سونی بود. البته تا زمان خبرهای رسمی خیلی نباید دلمان را صابون بزنیم. خود کوجیما هم اخیراً چیز زیادی درباره ی همکاری هایش نگفته است.

ریدس و کوجیما
ریدس و کوجیما

همکاری کوجیما با سونی یا مایکروسافت؟

چون کوجیما اخبار را رد یا تأیید نمیکرد، احتمال میرفت پروژه ای مخفی زیر دستش داشته باشد. در همین ماه ها بود که اعلام شده بود شرکت سونی قصد دارد رضایت کوجیما را جلب کند و شرکت او را بخرد. البته کوجیما در این مورد اظهار کرده بود که چنین چیزی به هیچ وجه امکان پذیر نیست و میخواهد استودیوی شخصی اش کاملاً مستقل به کارش ادامه بدهد. ولی این به آن معنا نیست که احتمال همکاری آنها صفر باشد.

پیش از این اخبار تقریباً موثقی آمده بود که هیدئو کوجیما دارد روی یک بازی برای کنسول بازی مایکروسافت یعنی ایکس باکس کار میکند. پس اگر درست باشد، اصلاً منطقی نیست که بخواهد بازی PS5 برای شرکت سونی بسازد. برای همین منتقدین بر این باورند که نباید از عکس اخیر او نتیجه گیری اشتباه کرد و باید فقط به اخبار تأیید شده توسط خود استودیوی کوجیما تکیه کنیم.

norman reedus
norman reedus

از همه مهم تر این است که کوجیما در پست های اینستاگرامی اخیرش مدام اشاره های ضد و نقیضی به بازی جدیدش میکند. همچنین گفته شده است که به زودی قرار است پروژه ی خود را علنی کند. هنوز تاریخ دقیقی برای این کار اعلام نشده است، ولی صحبت های اخیر نورمن ریدس، کاملاً همه چیز را عوض کرد.

گرافیک بازی دث استرندینگ
گرافیک بازی دث استرندینگ

داستان بازی دث استرندینگ

بازی Death Stranding که یک بازی ویدیویی جهان باز در سبک اکشن است، در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت کوجیما پروداکشنز توسعه یافت و برای کنسول بازی سونی، یعنی پلی استیشن ۴ منتشر شد. نورمن ریدس، بازیگر آمریکایی مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک (The Walking Dead) که قبل‌تر در پروژه ی لغوشده بازی سایلنت هیلز با کوجیما و کونامی همکاری داشت، یک باز دیگر در نقش شخصیت اصلی بازی دث استرندینگ برگشت. این بازی اولین بازی کوجیما بعد از جدایی از شرکت کونامی به حساب می آید.

گیم پلی بازی دث استرندیگ
گیم پلی بازی دث استرندیگ

داستان بازی در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد که انفجارهای مرموزی کره ی زمین را به لرزه در می آورد و سبب به وجود آمدن رشته ای از رویدادهای فراطبیعی میشود که تحت عنوان «دث استرندینگ» از آنها یاد میکنند. گیمر در نقش «سم پورتر بریجز» با بازی نورمن ریدس بازی میکند. سم یک پیک است که وظیفه دارد وسایلی را به مستعمرات تحویل بدهد و دوباره آنها را از طریق یک شبکه ارتباطی بیسیم متصل کند. زمانی که سم جان خود را از دست میدهد، به دنیای دیگری به نام دنیای وارونه میرود که در آب غوطه ور شده است. وقتی به دنیای آدم های فانی برمیگردد، هر چیزی که انجام داده و هر آسیبی که به خاطر انفجار صورت گرفته است، در این جهان نیز ادامه پیدا میکند و قرار نیست چیزی از بین برود.

داستان بازی دث استرندینگ
داستان بازی دث استرندینگ

واکنش منتقدین به نسخه ی اول بازی دث استرندینگ

واکنش های بازی Death Stranding به صورت کلی مثبت بودند و امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ را گرفت که بیشتر به دلیل گیرایی، صداپیشگی و نقش آفرینی و گرافیک بینظیرش بود. این بازی نامزد دریافت جوایز مختلفی از جمله «بازی سال» شد. بسیاری نیز اشاره کردند که عناصر بازی چیزی شبیه فراگیری کوید ۱۹ است که درست یک ماه بعد از انتشار بازی شروع شد.

اما منتقدان زیادی هم بودند که گفتند بازی Death Stranding به شدت کسل کننده است. کوجیما در واکنش به انتقادها گفته بود که اکثر نظرات مثبت از سوی کشورهای اروپایی و ژاپن بوده است و نظرات منفی از کارشناسان آمریکایی نصیبشان شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که آمریکایی ها طرفدار بازی شوتر اول شخص هستند و دث استرندینگ از نظر داستانی و گیم پلی چیزی فراتر از آن است. همچنین گفت که همیشه دوست دارد بازی جدید خلق کند که باعث میشود بحث و جدل سرش زیاد باشد، ولی حداقل کسانی که درک متفاوتی از هنر دارند، بازی را میفهمند.

جهان بازی دث استرندینگ
جهان بازی دث استرندینگ

تأیید نسخه ی دوم توسط نورمن ریدس

نورمن ریدس در مصاحبه ی اخیر خود اشاره کرد که نه تنها ساخت دنباله ی بازی Death Stranding تأیید شده است، بلکه در حال حاضرکوجیما پروداکشنز در حال ساختش است. شایعات برای بازی دوم دث استرندینگ از ابتدای انتشار نسخه ی اول زیاد بوده است، ولی ریدس قبل از هر اظهار نظری از سوی کوجیما، خبرها را تأیید کرد.

ستاره ی سریال مردگان متحرک ابتدا درباره ی پایان سریال و پروژه های شخصی اش صحبت کرد و بعد که از او درباره ی پروژه های بعدی دنیای گیم سوال شد، صادقانه جواب داد: «ما (کوجیما پروداکشنز) به تازگی پروژه ی دوم دث استرندینگ را کلید زده ایم.» در ادامه هم گفت که بازی چند جایزه برده است و آنقدر بین طرفدارانش محبوب شده است که اعضای پروژه تصمیم به ساخت دومین نسخه اش گرفته اند.

mads mikkelsen
mads mikkelsen

زمان ساخت نسخه ی دوم بازی دث استرندینگ

البته ریدس اعلام کرد که ممکن است برنامه ی ساخت بازی دو Death Stranding الی سه سال طول بکشد تا تمام شود و شاید همین خیلی خبر دلهره آوری باشد، ولی هرچه زمان بیشتری به عوامل بدهید، ویژگی های گیم پلی مفیدتر و بهتری هم نصیب تان میشود. حتی ممکن است از برخی از بخش های بازی اول استفاده کنند که این خودش زمان ساخت بازی را به طرز چشمگیری کاهش میدهد.

آخرین به روز رسانی بازی اول دث استرندینگ دارای محتویات و ماموریت های جدیدی برای کاربران پلی استیشن ۵ و رایانه های شخصی میشود. ریدس همچنین اعلام کرد که هرچقدر هم تکنولوژی پیشرفت کند، نمیتوانند شخصیتی را خلق کنند که روح و احساسات داشته باشد و برای همین است که کوجیما ترجیح میدهد از بازیگران برای این کار استفاده کند.

زمان ساخت نسخه ی دوم بازی دث استرندینگ
زمان ساخت نسخه ی دوم بازی دث استرندینگ

هنوز مشخص نیست که چه زمانی قرار است اخبار جدیدی از بازی Death Stranding 2 منتشر شود، ولی موفقیت های نسخه ی اصلی همراه با حضور نورمن ریدس و بازی بینظیر مس میکلسن (Mads Mikkelsen) طرفداران را برای انتشار نسخه ی دوم هیجان زده کرده است.

دث استرندینگ هم اکنون برای کنسول های بازی سونی (پلی استیشن ۴ و ۵) و رایانه در دسترس است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار