موبایل

خدمات جدید وبکس برای تماس ویدیویی

وبکس (WebEx) که شرکت تولیدکننده ی نرم افزارهای برگزاری جلسات به صورت ویدیوکنفرانس مجازی است، به زودی خدماتی برای کاربران پشت فرمان ارائه میدهد. کاربران گوشی های اپل، یعنی آیفون و در ادامه آیپد و مک میتوانند حین رانندگی جلسات خود را برگزار کنند.

وبکس برای فورد و اپل

این شرکت در روز سه شنبه از طرحی برای ادغام برنامه کنفرانس ویدیویی خود با سیستم خودروهای فورد و ApplePlay رونمایی کرد که امکان برقراری ویدیو کنفرانس از پشت فرمان را فراهم میکند.

ارتباطات با webex
ارتباطات با webex

این اقدام WebEx با هدف رفع نیازهای مشتری انجام شده است که اجازه ی کار حتی در پشت فرمان را به کاربران میدهد. این نرم افزار روی گوشی های تلفن همراه اپل، تبلت ها و دستگاه های خود وبکس قابل استفاده است. ارائه دهندگان این طرح آن را به اسم «دفتر کار پشت فرمان» معرفی کرده اند.

ادغام وبکس و AirPlay

وبکس از AirPlay برای این کار استفاده میکند. یعنی فن آوری بیسیم اختصاصی اپل که برای انتقال محتوا از دستگاهی به شبکه مشترک مثل پخش موسیقی از بلندگوی وسیله نقلیه است.

شرکت WebEx گفت برای اقدامات امنیتی جلسات هم بهتر است هر بار با Airplay به دستگاه وصل میشوند، حتماً رمز عبور بزنند تا وبکس به کار بیفتد. اولین بار در ماه اکتبر بود که این شرکت سازگاری وبکس با آیپد را در دسترس کاربران قرار داد. همچنین از ماه ژوئن این پشتیبانی برای سایر دستگاه های تلفن همراه به صورت جهانی ارائه میشود.

ویدیو کال webex
ویدیو کال webex

جیتو باتل (Jeetu Patel) که مدیر کل امنیت و همکاری شرکت WebEx است در پست خود اعلام کرد با ادغام AirPlay با دستگاه های وبکس، انعطاف بیشتری به خرج داده ایم و کارمندانی که دوست دارند در بیرون خانه هم به کار بپردازند، میتوانند از پشت فرمان اقدام کنند و از شرایط لذت ببرند. در ادامه گفت که دوره های چسبیدن به سیم دیگر سر آمده است و نیازی برای نگرانی اتصال وسایل خود به چیزی نیستیم.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تعداد کاربران خود در WebEx Calling به ۶ میلیون کاربر رسیده است.

نگرانی های تماس ویدیویی پشت فرمان وبکس

تحلیلگر اصلی شرکت  WebExدر ادامه خاطرنشان کرد که میخواهند خدمات حرفه ای به کاربران خود ارائه دهند، نه اینکه از این راه فقط درآمدزایی کرده باشند. در مورد خطرات حین رانندگی هم خاطرنشان کردند که واضح است که اکثر آدم ها نمیخواهند پشت فرمان جلسه داشته باشند. اما مشارکت صوتی در اکثر کسانی که مشکل حواس پرتی ندارند، اشکالی ندارد، چون مثل حرف زدن با همسفری کنار دستتان میماند. همچنین میتوانند جای تماس تصویری، فقط تماس صوتی برقرار کنند.

کنفرانس webex
کنفرانس webex

WebEx در ادامه ویدیوهایی هم منتشر کرد که تماس های کنفرانسی در جاده را نشان میداد. نکته ی جالب دیگر این است که تا زمانی که ماشین از حرکت نایستد، اجازه ی دسترسی به بخش ویدیو کامل کنفرانسی وجود نخواهد داشت که باعث تصادفات جاده ای نشود.

این قابلیت جدید وبکس در ۳۱ مارس امسال برای گوشی موبایل اپل، یعنی آیفون و تبلت اپل، آیپد و لپ تاپ اپل در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا