گوناگون

متا تیک آبی پولی را برای اینستاگرام و فیسبوک راه اندازی می کند

با آمدن ایلان ماسک به توییتر تقریباً تمام قوانین این شرکت تغییر کرد و در کنار آن دستورالعمل های جدیدی به اجرا درآمد. یکی از اصلی ترین قوانینی که ماسک عملی کرد خرید تیک آبی برای تمام کاربران بود. این اقدام برای اولین بار در یک پلتفرم بزرگ عملی شد و با استقبال زیاد مردم رو به رو شد اما اکنون مالک شرکت متا یعنی مارک زاکربرگ از ایده ایلان ماسک خوشش آمده و قرار است دریافت تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک را برای تمام کاربران فعال کند. هرچند ایده های ماسک به ظاهر دیوانگی به نظر می رسد اما عملی کردن آن ها می تواند راهی جدید برای کسب درآمد شرکت ها باشد.

خرید تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک

شرکت متا سرویس اشتراک ماهانه ای به نام Meta Verified را راه اندازی کرده است که به افراد این امکان را می دهد با تأیید هویت خود تیک آبی صفحه شخصیشان را در اینستاگرام و فیسبوک دریافت کنند. این سرویس قرار است برای اولین بار در این هفته در نیوزلند و استرالیا راه اندازی شود و قیمت آن برای نسخه تحت وب 11.99 دلار و برای iOS 14.99 دلار در ماه می باشد شرکت متا اعلام نکرده است این سرویس از چه تاریخی در برنامه های اندرویدی در دسترس قرار خواهد گرفت. Meta Verified به کاربران اجازه می دهد تا هویت خود را با استفاده از کارت شناسایی معتبر تأیید کنند. متا گفته است که کاربرد اصلی این سرویس جلوگیری از جعل هویت می باشد. مارک زاکربرگ یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی متا در یک پست فیسبوک گفت: Meta Verified برای افزایش اصالت و امنیت راه اندازی شده است و در آینده ای نزدیک برای کشورهای بیشتری این سرویس در دسترس خواهد بود.

تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک
تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک

این تغییر پس از ماه ها عملی شد که ایلان ماسک سرویس اشتراک توییتر آبی را برای ارائه طیف وسیعی از ویژگی های اضافی از جمله تیک آبی تغییر دارد. علامت تیک آبی مدت هاست که یکی از ویژگی های مورد علاقه در رسانه های اجتماعی بوده است. پیش از این تیک آبی تنها برای شخصیت های سیاسی، هنرمندان و ورزشکاران قابل استفاده بود. ایلان ماسک این ایده و استدلال را به شدت محکوم کرد و گفت ویژگی تیک آبی باید برای همه ی مردم قابل استفاده باشد.

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک

شرایط ثبت نام برای تبدیل شدن به Meta Verified این می باشد که باید حداقل 18 سال یا بیشتر داشته باشید و یک مدرک معتبر دولتی شناسنامه یا پاسپورت که با نام و عکسی که در فیسبوک یا اینستاگرام دارید مطابقت داشته باشد علاوه بر شرایط گفته شده کاربران بعد از ثبت نام و قبل از گرفتن نماد آبی نمی توانند نام کاربری، تصویر پروفایل و تاریخ تولد خود را تغییر دهند. کاربرانی که برای این سرویس ثبت نام می کنند استیکرهای انحصاری برای Stories و Reels دریافت خواهند کرد همچنین شرکت متا گفته است کسب و کارها هنوز نمی توانند برای دریافت نشان Meta Verified درخواست دهند.

دریافت تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک
دریافت تیک آبی اینستاگرام و فیسبوک

هر سازنده محتوا در اینستاگرام می تواند نشان آبی را بخرد و با پرداخت ماهیانه حق اشتراک حساب خود را تأیید کند. سرویس اشتراک پولی اینستاگرام و فیس بوک مشابه Twitter Blue است و به شرکت متا کمک می کند تا راه درآمد جدیدی را ایجاد کند. توییترآبی سرویس تیک آبی را با هزینه ماهانه برای کاربران سراسر جهان ارائه کرده است که  به کاربران این امکان را می دهد تا ویدیوهای طولانی تر با کیفیت 1080p را آپلود کنند و حتی می توانند توییت های خود را ویرایش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا