Connect with us

در رویداد توسعه دهندگان گوگل 2021 چه گذشت؟

منتشر شده

در

در رویداد I/O 2021 گوگل چه گذشت

گوگل بر اساس اعلام قبلی رویداد توسعه ‌دهندگان خود را به نام Google I/O با محوریت جدیدترین دستاوردهای نرم ‌افزاری این شرکت برگزار کرد. رویدادی که می‌ تواند برای دوستداران بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی بسیار هیجان ‌انگیز باشد. به ‌طور کلی، گوگل طی مراسمی که در دو ساعت برگزار شد، در مورد ویژگی ‌های جدید محصولات خود، از جمله اپلیکیشن ‌های فوتوز، گوگل مپ و بخش جست‌ و جو صحبت کرد. همچنین در این مراسم پیش‌ نمایشی از نسخه ‌های بعدی اندروید و Wear OS و دستاوردهای گوگل در زمینه هوش مصنوعی ارائه شد. این رویداد با معرفی دستاوردهای مطرحی صورت گرفت و جذابیت های فراوانی داشت که در ادامه موارد مطرح شده در آن را بررسی خواهیم کرد.

همه مواردی که در رویداد آی او 2021 گوگل رونمایی شدند

به ‌روزرسانی  برنامه ‌های گوگل در رویداد توسعه دهندگان I/O 2021

در رویداد I/O 2021 تقریبا همه برنامه هایی که از طرف گوگل عرضه می شوند یک به روز رسانی دریافت کردند و صحبتی از آنها به میان آمد. چه برنامه هایی که برای گوشی هوشمند عرضه می شوند و چه نسخه های دسکتاپی گوگل، آپدیتی را دریافت کردند. برخی از موارد برجسته شامل کنترل‌ های جدید روی ویژگی Memories در اپلیکیشن Google Photos، ابزاری برای تغییر رمز عبورهای به خطر افتاده در مدیریت رمز ورود داخلی کروم و ادغام ‌های عمیق ‌تر بین تمامی برنامه ‌های بهره‌ وری گوگل است. با این ‌حال، برخی از مهم ‌ترین پیشرفت ‌ها مربوط به اپلیکیشن مسیریاب گوگل می ‌شود که در آن، این شرکت قصد دارد قابلیت نمای زنده یا Live View، ناوبری و نقشه ‌های دقیق خیابان را بهبود بخشد.

به ‌روزرسانی  برنامه ‌های گوگل در رویداد توسعه دهندگان I/O 2021

استفاده از گوشی موبایل اندرویدی در نقش ریموت کنترل

سال گذشته، گوگل رابط کاربری اندروید تی‌ وی را تغییر داد که منجر به پیمایش آسان تری بین محتوا میشد. حالا پس از آن در کنفرانس توسعه ‌دهندگان این شرکت اعلام کرده است که ابزارهای کنترل از راه دور داخلی را در اواخر سال جاری میلادی به گوشی ‌هوشمند با سیستم عامل اندروید و سیستم‌ عامل اندروید تی ‌وی خواهد آورد.

با توجه به پیش‌ نمایش منتشر شده، به ‌نظر می ‌رسد که رابط کنترل از راه دور بسیار شبیه به رابط کاربری کنترل اپل در گوشی آیفون است. یک منطقه صفحه لمسی وجود دارد که بیشتر صفحه را اشغال می ‌کند و به کاربران امکان پیمایش در محتوای سیستم ‌عامل را می دهد. در زیر آن، کلیدهایی برای بازگشت به صفحه اصلی یا راه ‌اندازی دستیار هوشمند وجود دارد و کنترل ‌های صدا نیز ردیف پایین را در بر می گیرند. در نهایت، در بالا سمت راست یک دکمه روشن خاموش و منوی تنظیمات قرار دارد.

استفاده از گوشی موبایل اندرویدی در نقش ریموت کنترل

پروژه هوش مصنوعی گوگل

گوگل در این رویداد همچنین با بیان آخرین پیشرفت ‌های خود در زمینه هوش مصنوعی، رویداد I/O را آغاز کرد. این شرکت در ابتدا LaMDA را به ‌عنوان مدل جدیدی که ادعای دستیابی به موفقیت در هوش مصنوعی مکالمه را دارد، به زور کامل شرح داد. گوگل در چند سال گذشته تمرکز خود را صرف آموزش هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط بهتر با انسان ‌ها کرده است.

آخرین تحقیقات می ‌دهد که این تلاش‌ ها می ‌توانند به سطح بالاتر و کاربردی ‌تری برسند.  گوگل از LaMDA به‌ عنوان الگوی زبان برای برنامه ‌های گفت ‌و گو یاد کرد. این شرکت ادعا دارد که تحقیقاتش نشان ‌دهنده پیشرفت مکالمه است که روزی به مردم امکان می ‌دهد مکالمه‌ های طبیعی و آزاد راجع به هر موضوعی با هوش مصنوعی گوگل داشته باشند. این فناوری هنوز در مرحله تحقیق ‌و توسعه است.

پروژه هوش مصنوعی گوگل

علاوه بر این موارد در رویداد I/O 2021 گوگل از نسخه جدید اندروید 12 رونمایی کرد. این نسخه بهبود های قابل توجهی نسبت به نسخه های قبلی پیدا کرده است که در مورد آن در آی تی بازار صحبت شده است. همچنین پروژه انقلابی استارلاین گوگل هم مهم ترین معرفی در این رویداد محسوب می شد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. جامی

    می 23, 2021 در 4:15 ب.ظ

    من دوست دارم زودتر پروژه استارلاین اوکی بشه، بتونم با مادرم صحبت کنم اینجوری، هوش مصنوعی گوگل روز به روز داره ارتقا پیدا میکنه،

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار