گوناگون

در رویداد WWDC 2021 اپل چه گذشت؟

در جریان رویداد WWDC 2021 که به تازگی برگزار شد، اپل از سیستم ‌عامل‌ ها و قابلیت ‌های نرم ‌افزاری فراوانی رونمایی کرد. از مهم ‌ترین آنها می ‌توان به iOS 15 و تغییرات گسترده در فیس‌ تایم، سیستم‌ عامل macOS Monterey و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.  اپل هر سال و در جریان کنفرانس WWDC از سیستم ‌عامل ‌ها و برنامه‌ های آینده‌ خود برای بهبود کیفیت نرم ‌افزاری محصولاتش رونمایی می ‌کند. در رویداد امسال علاوه بر برنامه ها اپل دست به معرفی ساعت هوشمند، تبلت و کامپیوتر مک جدید هم زد که هیجان این کنفرانس را بیشتر کرد. در این مطلب به طور خلاصه به معرفی این موارد می پردازیم تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات آینده اپل به دست بیاوریم.

رویداد wwdc 2021 اپل و رونمایی از ویژگی های جدید مک او اس و آیپد

لیست قیمت گوشی موبایل اپل

 رونمایی از iOS 15 و بهبود های این برنامه برای دیوایس های اپل

اولین آیتمی که در این رویداد معرفی شد، سیستم عامل iOS 15 بود. این سیستم ‌عامل تغییرات گسترده ‌ای را به اپلیکیشن فیس ‌تایم اضافه خواهد کرد. از جمله این تغییرات می ‌توان به spatial audio، قابلیت SharePlay که به کاربر امکان می ‌دهد فایل ‌های رسانه ‌ای مورد نظر خود را در طول مکالمه‌ فیس ‌تایم با سایر کاربران به اشتراک بگذارد، اضافه شدن قابلیت ‌های جدید به Messages، بهبود در نوتیفیکیشن ها با امکان گروه ‌بندی و اولویت ‌بندی آنها در صفحه‌ قفل، امکان تنظیم حالت ‌های مختلف Focus، بهبود بخش Memories در اپلیکیشن Photos، تغییرات اپلیکیشن آب و هوا، نقشه، سافاری و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 رونمایی از iOS 15 و بهبود های این برنامه برای دیوایس های اپل

قابلیت SharePlay یکی از بهترین امکانات نرم ‌افزاری بود که به برنامه فیس ‌تایم اضافه شد. این قابلیت به کاربران اجازه می ‌دهد با کاربران دیگر در فیس‌ تایم محتوای شنیداری یا بصری به اشتراک گذاشته و با هم به تماشا یا گوش دادن آن بپردازند. همچنین API این قابلیت هم در دسترس توسعه‌ دهندگان قرار گرفته تا اپلیکیشن‌ هایی با پشتیبانی از این قابلیت طراحی کنند.

بهبود در فعالیت Siri و دریافت نوتیفیکیشن ها با استفاده از ایرپاد

از مشکلات کاربران دستیار صوتی گوشی آیفون یعنی Siri این بود که حتما برای استفاده باید به اینترنت دسترسی می داشتند. اما در آپدیت جدید سیری برای استفاده دیگر نیاز به اینترنت ندارد. اپل قابلیت جدیدی را به آن افزوده که این امکان را به سیری می ‌دهد بدون نیاز به اینترنت و به صورت آفلاین به پرسش کاربران پاسخ دهد. بدون اینکه اطلاعات خاصی از طریق وب به سرورهای اپل ارسال شود.

بهبود در فعالیت Siri و دریافت نوتیفیکیشن ها با استفاده از ایرپاد

از طرف دیگر اپل ایده های جالبی را برای ایرپادزهای خود هم در نظر دارد. اپل در این کنفرانس از دو قابلیت جدید برای این گجت پوشیدنی محبوب خود رونمایی کرد. یکی از آنها امکان یافتن این محصولات از طریق سرویس Find My را راحت ‌تر می‌ کند و دیگری هم اجازه می ‌دهد ایرپادز اعلانات شما را برایتان بخواند. در این صورت دیگر نیاز نیست حتما گوشی موبایل خود را چک کنید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی تغییرات اساسی ای اعلام نکرده والا، این کمپانی ها فقط میخوان از راه این رونمایی ها پول دربیارن وگرنه هیچ مزیت دیگه ای نداره، باز اگه مثلا اپل تو این رویداد یه اپدیت خیلی خوب میداد که تغییر مهمی اتفاق میوفتاد میشد به بقیه کمپانی ها مثل سامسونگ و شیائومی هم امیدوار بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا