گوناگون

دعوای حقوقی ایلان ماسک و توییتر

این روزها علاوه بر انتشار خبرهای موفقیت آمیز موشک های فضا پیمای شرکت اسپیس ایکس که مالک آن ایلان ماسک می باشد خبرهای دیگری هم به چشم می خورد خبرهایی که چندان برای این مرد پرحاشیه جذاب نمی باشد. بعد از خریداری توییتر با قیمت 44 میلیارد دلار واکنش ها به سوی ماسک روانه شد. صحبت هایی که چندان به مذاق ایلان ماسک خوش نیامد و حالا مالک شرکت اسپیس ایکس و تسلا قصد ندارد خرید توییتر را نهایی کند و دعوای حقوقی میان توییتر و ماسک پیش آمده است.

عدم تمایل به خرید توییتر توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک در ماه آوریل توافق کرد که توییتر را با مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کند. بعد از اعلام خرید توییتر، ایلان ماسک خودش را مدافع آزادی بیان نشان داد و اعلام کرده بود که در آینده بیشترین آزادی بیان را در توییتر خواهد داد و در کنار آن به مبارزه با ربات های اسپم می پردازد. ایلان ماسک از سوی یکی از مؤسسین توییتر یعنی جک دورسی مورد استقبال قرار گرفت اما از سوی هیئت مدیره و کارمندان این شرکت شاهد استقبالی نبود. با گذشت چند ماه ایلان ماسک تصمیم به برگزاری جلسه ای با کارمندان این شرکت گرفت تا به سؤالاتشان پاسخ دهد و بتواند ارتباط مستقیمی با کارمندان توییتر برقرار کند.

اختلاف توییتر با ایلان ماسک
اختلاف توییتر با ایلان ماسک

با برگزاری این جلسه ایلان ماسک ارتباط کمرنگی با کارمندان برقرار کرد اما همچنان هیئت مدیره توییتر و برخی از افراد سیاسی مخالف حضور ماسک بودند. با گذشت تمام حرف های مخالفین دو روز گذشته ایلان ماسک اعلام کرد قصد ندارد قرار داد خود را مبنی بر خرید توییتر نهایی کند. با انتشار خبر عدم تمایل خرید توییتر توسط ایلان ماسک، شرکت توییتر از کارمندانش خواست تا در مورد این معامله واکنشی در حساب های خود نشان ندهند و صبر کنند تا پایان مراحل حقوقی مشخص شود.

قرص سمی، سمی برای ایلان ماسک

طبق گزارش های منتشرشده، توییتر شرکتی را که «قرص سمی» را اختراع کرده برای شکایت از ایلان ماسک استخدام کرده است. شرکت توییتر چهار وکیل قدرتمند را استخدام کرده تا از ایلان برای کنار گذاشتن تصاحب توییتر شکایت کنند. این شرکت قصد دارد در هفته جاری شکایت خودش را به دادگاه اعلام کند. به نظر می رسد ایلان ماسک باید معامله خودش را نهایی کند یا به پرداخت غرامت بسنده کند. اکثر کارشناسان حقوقی می گویند توییتر دست برتر در مقابل ماسک را دارد به این علت ایلان ماسک به اختیار خودش برای خرید شرکت اقدام کرده است و شرکت مصمم است این معامله را نهایی کند.

شکایت توییتر از ایلان ماسک
شکایت توییتر از ایلان ماسک

وکلای ایلان ماسک سندی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه داده اند که ایلان ماسک از خرید این شرکت منصرف شده است. آن ها ادعا کردند که شرکت توییتر تعداد ربات های اسپم را بسیار کمتر اعلام کرده است و دسترسی بیشتر به این اطلاعات را به آقای ماسک ارائه نداده است. بنابراین بحث این است که رؤسای توییتر ایلان ماسک را فریب داده اند. مدیر عامل توییتر اعلام کرد که به دادگاه خواهد رفت تا با ماسک صحبت کند و او را وادار کند تا این معماله نهایی شود.

با انتشار این خبر دعوای حقوقی میان توییتر و ماسک ادامه دار خواهد بود و تا چندین هفته ماسک در سرخط خبرهای مربوط به توییتر قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا