ماینینگ

دلایل ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین

از چندی پیش قوانین جدید در چین برای ممنوعیت استخراج ماینینگ ها ایجاد شد. این موضوع باعث شد تعداد زیادی از ماینرها اقدام به خروج از این کشور نمایند. وضع محدودیت های شدید در این کشور به دلایلی صورت گرفت که در ادامه بررسی خواهیم کرد. هرچند کارشناسان زیادی اعلام کردند که این قوانین در درازمدت به نفع اقتصاد این کشور نخواهد بود.

اما به هر حال در چین ممنوعیت های زیاد و گسترده ای برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیگر به وجود آمده است. ماینرها نیز تصمیم به خروج از این کشور گرفته اند. برای اولین بار در تاریخ، ماینرها ملزم به اجرای راهبردهای موجود شده ‌اند. سخت ‌افزارهای ماینینگ همچنان با تهدید مواجه هستند و این تهدید در صورت خروج آنها از چین همچنان متوجه آنها خواهد بود.

ممنوعیت استخراج در چین مانع تمرکززدایی است

لیست قیمت دستگاه ماینر

تاثیر ممنوعیت استخراج در چین بر روی قیمت بیت کوین

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، شبکه بیت کوین تا حد زیادی به زیرساخت ‌های استخراج بزرگ در سرتاسر دنیا وابسته است. از سوی دیگر بسیاری از این زیرساخت  ‌ها تا پیش از این در چین فعالیت داشتند و محدودیت‌ های اخیر این کشور در ارتباط با ارزهای دیجیتال باعث شده است تا هش ریت بیت کوین تا حد زیادی کاهش پیدا کند. چین ماه می (ماه گذشته میلادی) اعلام کرد که سخت‌ گیری ‌هایش در مورد استخراج و معاملات ارزهای دیجیتال را بیشتر خواهد کرد.

در آن زمان این کشور دلیل این تصمیم خود را تهدیدهای مالی عنوان کرده بود. هرچند رویکرد سخت ‌گیرانه چین در مورد این حوزه چیز جدیدی نیست و می ‌توان آن را تکرار اقدامات قبلی ‌اش دانست. چین پیش‌ از این هم اعلام کرده بود که ارزهای دیجیتال ثبات مالی را به خطر می‌اندازند. چراکه قیمت آنها نوسانات بسیار زیادی دارد.

تاثیر ممنوعیت استخراج در چین بر روی قیمت بیت کوین

همانطور که می دانید بیت کوین با تکیه بر هش ریت تأسیسات استخراج بزرگ کار می ‌کنند. با این وجود پیش از محدودیت ‌ها حدود ۶۵ درصد هش ریت بیت کوین در چین تولید می‌ شد. شرکت‌ های تولیدکننده تجهیزات استخراج و  دستگاه ماینر هم به تقویت و حمایت از موج استخراج ارزهای دیجیتال در چین کمک کردند. محدودیت ‌های چین تنها به حوزه استخراج محدود نبوده است و بازار بیت کوین را هم تحت تأثیر شدید قرار داده است.

قوانین محدود کننده برای ماینرها در چین ثبات خواهند داشت؟

با فشار مقامات دو استان در چین برای خاموش ‌کردن تجهیزات ماینینگ، هش ریت شبکه بیت کوین به کمترین میزان در یک سال اخیر خود رسیده است. ابهامات در مورد اینکه چه بر سر دستگاه‌ های ضبط ‌شده خواهد آمد هم تأثیرات گسترده ‌ای روی بازار گذاشته است. صنعت استخراج بیت کوین زمانی یک صنعت چند میلیارد دلاری بود و وقایع اخیر ضررهای بسیاری را به فعالان آن وارد کرده است.

قوانین محدود کننده برای ماینرها در چین ثبات خواهند داشت

سیاست چین در رابطه با بیت کوین با دو هدف ثبات مالی و نظم عمومی به وجود آمده است. از طرفی هم چین به‌ دنبال کاهش کربن تولید شده خود است و می ‌خواهد انرژی خود را روی دیگر صنایع متمرکز کند. اتفاقات اخیر در چین بیانگر آن است که اتکای بیت کوین روی مزارع صنعتی استخراج، عرضه سخت ‌افزارهای مرتبط و نیروی برق که همگی به سیاست ‌های دولت ‌ها وابسته هستند، نقطه آسیب زننده ای برای این ارز دیجیتال خواهد بود. حالا میانرهای چینی قصد مهاجرت به مناطق جغرافیایی دیگری را دارند. مکان هایی که اغلب سردسیر هستند و برق در آنها ارزان تر است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چین یک کشور دیکتاتوری هست و ارتباط مردم رو با کل دنیا قطع کرده هر نرم افزاری و خودش میگه میسازم. موتور جست و جو گر خودش رو داره. پیام رسان خودش رو داره و همه چی خودش. مشخصه که با ارز دیجیتال هم مقابله میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا