گوناگون

پشتیبانی یوتیوب از دوبله ویدیوها

یوتیوب سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرد تا مردم بتوانند ویدیوهایی از فعالیت روزانه خود به اشتراک بگذارند اما اکنون این پلتفرم برای برخی از مردم تبدیل به منبع کسب درآمد شده است. یوتیوب روز به روز در حال گسترش است و تلاش می کند امکانات جدیدی را اضافه کند تا کاربران بتوانند راحت تر در این پلتفرم فعالیت کنند. سال های گذشته گوگل ویژگی زیرنویس به زبان های مختلف را به یوتیوب اضافه کرد که با استقبال چشمگیری رو به رو شد و اکنون در تلاش است ویژگی چند زبانه صوتی را به ویدیوها اضافه کند.

دوبله ویدیوهای یوتیوب

پس از آزمایش اولیه در چند ماه گذشته یوتیوب دسترسی به آهنگ های صوتی چند زبانه را برای سازندگان بیشتری در سراسر جهان فراهم می کند. این شرکت یوتیوبر معروف و محبوب MrBeast را برای تبلیغ مزایای این ویژگی جدید استخدام کرده است.  به گفته یوتیوب ویژگی صوتی چند زبانه به سازندگان این امکان را می دهد که دوبله را به ویدیوهای جدید و موجود اضافه کنند و به آن ها کمک می کند تا دسترسی جهانی را به کانال های خود گسترش داده و به مخاطبان جدیدی دست یابند.

دوبله ویدیوهای یوتیوب
دوبله ویدیوهای یوتیوب

یوتیوب در آزمایش های اولیه با تعداد معدودی از سازنگان از جمله YouTube و MrBeast بیش از 3500 ویدیوی چند زبانه را به بیش از 40 زبان از ژانویه 2023 بارگذاری کرده است. یوتیوب گفته است در آزمایش ویدیوهای دوبله چند زبانه شاهد افزایش 15 درصدی زمان تماشای ویدیوها بودند و همینطور در ماه ژانویه روزانه بیش از 2 میلیون ساعت ویدیو دوبله شده دیده شده است.

ویدیوهای چند زبانه در یوتیوب
ویدیوهای چند زبانه در یوتیوب

کانال یوتیوب MrBeast برخی از محبوب ترین ویدیوهای خود را به 11 زبان دوبله کرده است و امیدوار است بینندگان بین المللی بیشتری را از طریق این ویژگی به کانال اصلی خود بیاورد. پیش از این سازندگان محتوا می توانستند کانال های جداگانه ای برای زبان های دیگر ایجاد کنند که کنترل و مدیریت جداگانه این کانال ها کار دشواری بود اما با آمدن این ویژگی کاربران می توانند با یک کانال چند زبانه به فعالیت خود ادامه دهند. کانال یوتیوب MrBeast به عنوان پردرآمدترین سازنده یوتیوب در سال 2021 انتخاب شد. او به خاطر شیرین کاری ها و فعالیت برای خیریه ها به یکی از محبوب ترین افراد یوتیوب تبدیل شده است.

مستر بیست یوتبر فعال
مستر بیست یوتبر فعال

دوبله چند زبانه یوتیوب چه زمانی در دسترس است؟

قبل از گسترش این قابلیت، یوتیوب با تعداد کمی از سازندگان آن را مورد آزمایش قرار داد. با مثبت بودن نتایج گوگل این ویژگی برای هزاران سازنده دیگر عرضه خواهد شد. یوتیوب مشخص نکرده است که چه تعداد این ویژگی جدید را مشاهده خواهند کرد یا اینکه آیا این ویژگی برای هر سازنده ای در پلتفرم در دسترس خواهد بود یا خیر. YouTube سال گذشته در حال آزمایش این ویژگی با گروه کوچکی از سازندگان بود اما اکنون این ویژگی در مرحله آزمایشی است.

استفاده از ویژگی دوبله یوتیوب
استفاده از ویژگی دوبله یوتیوب

می توانید با کلیک کردن روی تنظیمات (نماد چرخ دنده) بررسی کنید که آیا ویدیو مورد علاقه تان دارای چند زبانه است یا خیر. اگر ویدیو شما دارای چند زبان باشد به صورت یک منوی کشویی تمام زبان ها برایتان به نمایش درمی آید و می توانید زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا