Connect with us

آیا دوربین آیفون 13 واقعا بهترین دوربین در بین آیفونهاست؟

منتشر شده

در

دوربین گوشی آیفون 13 واقعا بهترین دوربین در بین آیفونهاست

کمپانی اپل ادعا دارد که دوربین گوشی های سری آیفون 13 بهترین دوربینی است که تا کنون در گوشی های اپل استفاده شده است. این کمپانی هر ساله قابلیت‌ هایی را به دوربین گوشی های سری جدید خود اضافه می‌ کند. در سری آیفون 13 هم تمام مدل‌ ها در بخش دوربین پیشرفت های جزئی داشته ‌اند. اما تمرکز ویژه مثل هر سال بر روی دو مدل پرو بیش از دو مدل استاندارد و مینی بود. اپل حالا دوربین گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس خود را پیشرفته ‌ترین دوربین دربین تمامی گوشی های آیفون‌ می‌ داند. اپل قابلیت ‌های جذابی مانند بهبود در زوم اپتیکال، عکاسی ماکرو، حالت سینماتیک، دالبی ویژن و ProRes را به دوربین گوشی آیفون پرومکس اضافه کرده است. شاید بیشترین میزان تغییر در کلیت آیفون 13 مربوط به دوربین در این گوشی ها می باشد.

دوربین در گوشی آیفون 13 پرومکس پیشرفته ترین دوربین در بین آیفون ها

لیست قیمت گوشی آیفون

ویژگی های دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون 13 پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو و آیفون 13 پرومکس از لحاظ ویژگی های دوربین در یک سطح قرار دارند و تفاوت خاصی بین دوربین این دو مدل دیده نمی ‌شود. هر دو گوشی از پنل سه دوربینه در پشت گوشی بهره می ‌برند. این پنل شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و  سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله ‌فوتو می ‌باشد. از لحاظ ابعاد مگاپیکسل تفاوتی وجود ندارد اما از لحاظ قابلیت هایی که خیلی برای عموم کاربران قابل تفکیک نیست، تفاوت‌ های اساسی وجود دارد. از مشخصات دوربین این دو گوشی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دوربین اصلی با لنز ۲۶ میلی ‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.5 و اندازه‌ پیکسل ۱٫۹ میکرومتر
  • دوربین فوق عریض با زاویه‌ تحت پوشش ۱۲۰ درجه، لنز ۱۳ میلی ‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.8
  • دوربین تله ‌فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال و لنز ۷۷ میلی ‌متر

گشودگی دیافراگم بالا در این مدل باعث جذب نور بیشتر و کیفیت بالاتر عکس می شود و تصاویر با بالاترین جزئیات ممکن به ثبت می ‌رسند. همچنین اندازه‌ سنسور و پیکسل این دوربین هم بسیار بزرگ است. اپل باز هم مدعی است که این بزرگ‌ ترین سنسوری است که تا حالا در یک  گوشی آیفون استفاده شده است. این موارد در کنار هم دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس را به یکی از بهترین دوربین ‌های گوشی در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن تبدیل کرده است. عکاسی در شب هم با توجه به ویژگی های ایندوربین لذت بالایی دارد.

ویژگی های دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون 13 پرو مکس

دوربین قوی در آیفون 13 در کنار سخت افزار قدرتمند

دوربین در یک گوشی موبایل ترکیبی از سخت ‌افزار و نرم ‌افزار است. این یعنی هر دو بخش باید بهترین عملکرد را داشته باشند تا تصویری با بیشترین جزئیات و کیفیت را به ثبت برسانند. برای مثال اگر سخت ‌افزار در دوربین خوب باشد، جذب نور بهتری صورت می ‌گیرد و به کمک نرم ‌افزار هم یک سری نویزها از تصویر حذف می ‌شود.به نظر می ‌رسد گوشی موبایل جدید اپل سری 13 از هر لحاظ عالی باشند. دوربین های با کیفیت بالا در کنار پردازنده‌ قدرتمند A15 از توانایی محاسباتی زیادی برخوردار هستند.

در سری آیفون 13 با سخت‌ افزار قدرتمندی که گوشی دارد، انواع فیلترها با رنگ ‌ها و کنتراست مختلف می توان استفاده کرد. آن هم  در حالی که از کیفیت طبیعی تصویر مورد نظر به هیچ عنوان کم نشود. چیپست جدید در آیفون 13 از قابلیت HDR پیشرفته نیز پشتیبانی می کند که باعث بهبود رنگ، کنتراست، نوردهی و غیره در شرایط نوری مختلف می‌ شود. قابلیت Deep Fusion و Apple ProRAW و همچنین حالت پرتره هم با تراشه جدید A15 اپل، عملکرد بهتری رابه ثمر می رسانند.

دوربین قوی در آیفون 13 در کنار سخت افزار قدرتمند

دوربین فوق عریض درگوشی آیفون ۱۳ پرو مکس پیشرفت بسیار خوبی داشته است. گشودگی دریچه دیافراگم این دوربین به f/1.8 می ‌رسد که عملکرد آن در نور شب بسیار بهتر از قبل خواهد بود. بنا به گفته اپل عملکرد دوربین فوق عریض در آیفون ۱۳ پرو مکس هم حدود ۹۲ درصد بهتر از آیفون ۱۲ پرو مکس است. این دوربین از سیستم فوکوس خودکار نیز بهره می ‌برد تا تصاویر ثبت شده کیفیت و جزئیات بیشتری داشته باشند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار