دوربین

دوربین سونی آلفا 1، گران ترین پرچمدار دوربین های عکاسی

دوربین سونی آلفا 1 که به تازگی معرفی شده است یکی از گران ترین دوربین های عکاسی است که تا به حال معرفی شده. اینطور که کمپانی سونی اعلام کرده این دوربین عکاسی پیشرفته ترین دوربین در جهان است و ارزش هزینه 6500 دلاری که قیمت گذاری شده را دارد. این دوربین تا ماه آینده عرضه می شود ولی قیمت آن خیلی بالاتر از بهترین دوربین های معروفی مانند نیکون و کانن است. در این هفته سونی دومین محصول گران قیمت خود را معرفی کرده است. در زیر به بررسی مشخصات این دوربین می پردازیم تا با پیشرفته ترین دوربین سونی آشنا شویم.

اعلام قیمت و تاریخ عرضه دوربین سونی آلفا 1

لیست قیمت دوربین عکاسی

دوربین عکاسی سونی آلفا 1 با مشخصات فنی جذاب

مشخصاتی که سونی برای این دوربین عکاسی در نظر گرفته است آن را به یک گزینه رویایی برای عکاسان به خصوص افرادی که عکاسی ورزشی و در کل برای هر عکاسی که از صحنه های سریع عکس برداری می کند، محسوب می شود. با وجود رزولوشن بالای سنسور این دوربین، بافر به کار رفته در آن در زمان عکاسی پیاپی با سرعت پیاپی و با سرعت 30 فریم بر ثانیه می تواند 155 عکس فول فریم را به صورت فشرده ثبت کند. فرمت عکس در این حال RAW خواهد بود. در حالتی دیگر این دوربین قادر است 165 عکس فول فریم را با فرمت JPEG و با سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کند.

دوربین عکاسی سونی آلفا 1 با مشخصات فنی جذاب

همچنین در زمان عکاسی پیاپی با این سرعت و با استفاده از شاتر الکترونیکی، این دوربین قادر است توانایی خود را در انجام فوکوس و تنظیم اکسپوژر حفظ کند. این سیستم فوکوس و اکسپوژر خودکار می تواند در حدود 120 محاسبه را در ثانیه انجام دهد.استفاده از این سیستم هم از طریق منظره یاب الکترونیکی OLED در این دوربین انجام شدنی است. سونی ادعا کرده است که این اولین بار است منظره یاب الکترونیکی با نرخ تازه سازی تصویر 240 هرتز در دوربینی به کار گرفته شده است. دوربین سونی Alpha 1 دارای لرزشگیر تصویر پنچ محوره در داخل بدنه‌ می باشد و از گستره‌ی استاندارد ایزو از ۱۰۰ تا ۳۲۰۰۰ بهره می برد که می‌توان آن را از ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰ گسترش داد.

دوربین Sony Alpha 1 پر سرعت ترین دوربین عکاسی جهان

با توجه به مشخصاتی که اعلام شد ادعای سونی در مورد این دوربین عکاسی سونی مستند و قابل اعتماد است. به خاطر سرعت بالای خواندن اطلاعات از سنسور دوربین، تاثیر استفاده از شاتر رولینگ در زمان عکس برداری کمتر می شود و در نتیجه در زمان عکاسی پشت سر هم با سرعت 30 فریم در ثانیه منظره یاب الکترونیکی به کار رفته در این دوربین و از طریق لنز دوربین عکاسی، تصویر سیاهی را نشان نخواهد داد.

دوربین Sony Alpha 1 پر سرعت ترین دوربین عکاسی جهان

مثل عکاسی بی نظیر، این دوربین فیلم ‌برداری بی نقصی را  هم انجام خواهد داد. در هنگام فیلم‌ برداری این کار را با رزولوشن 8K و به صورت ۳۰ فریم در ثانیه و با رزولوشن 4K و به صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه انجام خواهد داد. دوربین آلفا 1 در زمان ضبط فیلم با رزولوشن 4K و تا ۶۰ فریم در ثانیه اطلاعات ثبت شده توسط تمامی سنسور را یک باره می‌ خواند و کاربران می‌ توانند با اضافه کردن یک ضبط کننده‌ خارجی به این دوربین در زمان فیلم ‌برداری این کار را با فرمت ۱۶ بیت RAW نیز انجام دهند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باتوجه به این قیمت هایی که تو ایران هست، این دوربین Sony Alpha 1 گران ترین نیست، سوپر گران ترین دوربین موجود در بازار هست، الان ارزان ترین دوربین در بازار ایران 8 میلیلونه که بسیار ابندایی عمل میکنه و ما نمیتونیم بر اساس کیفیت یه دوربینی رو بخریم بلکه بر اساس قیمت انتخاب میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا