Connect with us

دو تلویزیون سامسونگ MicroLED و Neo QLED رونمایی شدند

منتشر شده

در

رونمایی دو مدل تلویزیون سامسونگ MicroLED و Neo QLED

سامسونگ در نمایشگاه مجازی که به تازگی برگزار شد از دو مدل تلویزیون جدید خود رونمایی کرد. این دو مدل جدید تلویزیون از فناوری MicroLED و Neo QLED برخوردارند و قرار است در سال 2021 چند مدل تلویزیون سامسونگ با برخورداری از این فناوری را شاهد باشیم.

هرچند در این مراسم از تلویزیون 8K این شرکت با عنوان QN900A رونمایی شد که به عنوان پرچمدار سامسونگ در بین تلویزیون هایش شناخته می شود. تلویزیون دیگری که در این رویداد معرفی شد QN90A بود که از نمایشگر 4K پشتیبانی می کند. این دو مدل از تکنولوژی Neo QLED برخوردارند.

سامسونگ دو مدل تلویزیون جدید رونمایی کرد

لیست قیمت تلویزیون سامسونگ

فناوری Neo QLED در تلویزیون سامسونگ چه ویژگی هایی دارد؟

در حقیقت تلویزیونی که از Neo QLED بهره می برد از یک تکنولوژی جدید برای نور پس زمینه تلویزیون و الگوریتم های مربوط به پردازش تصویر استفاده می کند. در این تلویزیون ها از یک پنل استفاده می شود که تامین کننده نور پس زمینه با استفاده از فناوری Mini LED است. در این پنل از تعداد بسیار زیادی ال ای دی های کوچک در پس زمینه بهره گرفته شده است تا نور تصویر را تامین کنند.

به این صورت کیفیت تصویر با شفافیت بیشتری همراه خواهد بود. در تلویزیونی که از این فناوری در آن استفاده شده باشد میزان روشنایی و تاریکی در نمایشگر با توجه به تعداد زیاد LED هایی که در پس زمینه به کار رفته اند کنتراست بیشتری را به نمایش می گذارند. این تکنولوژی جدید به مراتب از تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون های QLED فراتر است.

ویژگی های تلویزیون neo qled سامسونگ

در این گونه تلویزیون ها همچنین از پردازنده تصویری موسوم به Neo Quantum Processor استفاده شده است. این نوع از پردازنده 16 حالت شبکه هسته ای دارد و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و Deep Learning سیگنال ورودی به این تلویزیون را با توجه به نسبت ابعاد آن، به مناسب ترین شکل نمایش دهد.

حاشیه به کار رفته در این مدل تلویزیون ها باریک تر بوده و با این وجود فضای مناسبی را برای استفاده از کابل ها و ورودی های مختلف فراهم کرده است. از دیگر قابلیت های تلویزیون جدید سامسونگ می توان به پشتیبانی از برنامه های گوگل Duo، آفیس 365 و برنامه Samsung Health و البته تکنولوژی اسمارت تی وی یا تلویزیون هوشمند اشاره کرد.

ویژگی های تلویزیون Micro LED سامسونگ

 دو تلویزیون در دو اندازه 99 و 110 اینچ با استفاده از تکنولوژی میکرو ال ای دی  رونمایی شدند. در واقع می توان گفت تکنولوژی Micro LED از فناوری مشابه OLED بهره می برد، اما برخلاف فناوری OLED، استفاده از این فناوری باعث می ‌شود که بعد از گذشت مدتی پیکسل‌ های تشکیل دهنده‌ نمایشگر از بین نروند. همچنین این فناوری می‌تواند میزان روشنایی و کنتراست بالایی را ارائه دهد.

با توجه به اینکه این فناوری برای تولید کننده خیلی گران تمام می شود پس احتمالا این تلویزیون ها در تعداد محدودی برای بازار لوکس تری ارائه شود چرا که قیمت تمام شده آن هم برای مصرف کننده زیاد خواهد بود. این سری اولین سری از تلویزیون های Micro LED است که در سال 2021 عرضه خواهد شد.

ویژگی های تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ

در کنار معرفی این مدل های جذاب تلویزیون سامسونگ در این رویداد از یک ریموت کنترل هم رونمایی کرد که قابل شارژ خواهد بود. این ریموت کنترل از طریق کابل USB و یا نور خورشید قابل شارژ است. در مجموع سامسونگ هم مانند دیگر پیشروهای عرضه تکنولوژی سیاست هایی را در جهت حفظ محیط زیست در پیش گرفته است.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. شبنم افشار

    ژانویه 10, 2021 در 11:40 ق.ظ

    بله این محصولات Micro LED و Neo QLED الان محصول لوکس محسوب میشه چون خیلی گرون هستش ولی تا چند سال دیگه که خیلی پیشرفته ترش بیاد اینا هم واسه مردم عادی میشه، کیفیتشون بی نهایت عالی هست و ته تکنولوژِ میشه تو تلویزیون و ساعتها میشه بهش خیره موند و چشم درد نگیره

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار