گوناگون

ذکر تاریخ تولد در اینستاگرام اجباری شد

برای حفظ امنیت کودکان و نوجوانان از این به بعد ذکر تاریخ تولد در اینستاگرام اجباری شد. اینستاگرام دیگر یک برنامه صرفا برای سرگرمی نیست. این روزها علاوه بر بزرگترها، نوجوانان زیادی هم از این پلتفرم محبوب استفاده می کنند. این موضوع سبب شده است که میزان زیادی از محتوای نامناسب نیز در اختیار این افراد قرار بگیرد. بنابراین اینستاگرام تصمیم گرفته است که در حین ثبت نام، ذکر تاریخ تولد اجباری باشد.

این موضوع باعث می شود که ویژگی های امنیتی بالایی در اختیار کاربران قرار بگیرد. این موضوع برای کاربران جیدید اعمال خواهد شد. ضمن این که به زودی تمام کاربران مجبور هستند که تاریخ تولد خود را به اطلاعات قبلی اضافه کنند. این قوانین همگی برای محافظت از کودکان در فضای گسترده مجازی اعمال خواهد شد.

افزودن حریم امنیتی برای کودکان و نوجوانان در اینستاگرام

لیست قیمت گوشی موبایل

افزودن حریم امنیتی برای کودکان و نوجوانان در اینستاگرام

امروزه دیگر علاوه بر بزرگسالان، کودکان و نوجوانان هم به گوشی موبایل، تبلت و دیگر گجت ها دسترسی دارند. با افزایش آمار کاربران کم سن و سال به پلتفرم اینستاگرام، تصمیم گرفته شد که برای محافظت از این قشر قوانینی وضع شود. ماه مارچ 2021 اعلام شد که قانون جدید برای کودکان و نوجوانان در این برنامه ایجاد شده است. مطابق این قانون، افراد بالای 18 سال نمی توانستند به افراد زیر 18 سال پیام بدهند و یا آنها را دنبال کنند. در ماه جولای امسال هم اعلام شد که اکانت های مربوط به افراد زیر 16 سال به طور خودکار به صورت Private در آمده است.

افزایش امنیت اینستاگرام برای کودکان با ذکر تاریخ تولد

در تنظیمات اولیه برای استفاده از اینستاگرام، خصوصی بودن یا عمومی بودن صفحه به خود کاربر بستگی دارد. اما این موضوع برای افراد زیر 16 سال و برای حفظ امنیت بیشتر آنها، اعمال نمی شود. در قوانین جدید اینستاگرام، محتوای تبلیغاتی که برای کاربران نمایش داده می شود متناسب با سن و علائق آنها خواهد بود.

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص سن کاربران

در قوانین جدید اینستاگرام، کاربران جدید بایستی تاریخ تولد خود را وارد کنند. همچنین به زودی برای دیگر کاربران هم وارد کردن زمان تولد اجباری خواهد شد. اما اگر کاربری تاریخ تولد خود را به درستی وارد نکند، پلتفرم اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل پست های به اشتراک گذاشته شده سن کاربر را تشخیص خواهد داد. با استفاده از این ویژگی اگر تشخیص داده شود که یک کاربر سنی کمتر از آنچه اعلام کرده است باشد، تقاضای مجدد تایید سن داده می شود.

استفاده از هوش مصنوعی برای تخیص سن کاربران

چه بخواهیم چه نخواهیم حجم اطلاعات تبلیغاتی و متنوعی که وارد اینستاگرام می شود، گاهی از کنترل خارج می شود. این فضا قطعا برای کاربران کم سن و سال تر ممکن است نا امنی هایی را هم به همراه داشته باشد. اینستاگرام دیگر از حالت یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری لحظات خاطره انگیز خیلی فراتر رفته و عملا به زمینه ای برای کار و فعالیت های تجاری و تبلیغاتی هم بدل شده است. این پلتفرم که به صورت مستقیم تحت نظر فیسبوک کار می کند بیش از پیش عملکرد خود را تغییر داده است که نارضایتی های زیادی را هم در پی داشته است. علاوه بر نسخه قابل دسترسی برای موبایل، این برنامه بر روی تبلت و نسخه وب آن بر روی لپ تاپ هم قابل دسترس می باشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا