ماینینگ

راهنمای خرید ارز دیجیتال

مدتی است که بازار خرید و فروش ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل و غیره داغ شده است و افراد زیادی روزانه سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل می کنند. در این میان بسیاری از افراد هستند که برای اولین بار وارد بازار ارزهای دیجیتال می شوند و با راه و روش های خرید ارز دیجیتال آشنایی کافی ندارند، در این مقاله قصد داریم نسبت به بررسی برخی از نکات مهم در بازار ارز دیجیتال برای تازه واردان بپردازیم.

اینترنت پر سرعت، صرافی معتبر و قابل اعتماد، کیف پول ارز دیجیتال، توانایی تحلیل بازار، شناخت ارزهای مختلف و آگاه بودن بر ساعت های انجام معاملات در بازار از نکات حائز اهمیتی است که افراد باید بر آن ها آگاهی کامل داشته باشند.

صرافی های معتبر در بازار ارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال مکان هایی هستند که امکان خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال را به شما می دهند و در ازای ارائه خدمات کارمزد دریافت می کنند. صرافی های ایرانی و صرافی های خارجی متعددی برای تبدیل ارز های شما وجود دارند که با میزان کارمزد های مختلف، خدماتی که می خواهید را به شما ارائه می دهند. پیشنهاد ما به شما این است که برای تبدیل ارزها به یکدیگر از طریق صرافی های ایرانی اقدام نمایید، چرا که زبان آن ها فارسی است و احتمال بروز اشتباه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد، همچنین در صورت بروز مشکلات مختلف امکان دسترسی به آن ها سریعتر و با سهولت بیشتری خواهد بود.

البته در صورتی که قصد داشته باشید از صرافی های خارجی کمک بگیرید، بازهم باید در ابتدا در یک صرافی ایرانی ثبت نام نمایید  و پول ریالی خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنید تا بتوانید از آن طریق در صرافی های خارجی معاملات خود را انجام بدهید.

معاملات ارز دیجیتال
معاملات ارز دیجیتال

توانایی تحلیل بازار برای خرید ارزهای دیجیتال

اگر شما قصد خرید ارز های دیجیتال را دارید برای کسب سود باید بازار و نوسانات آن را به طور دقیق تحلیل و بررسی بفرمایید. نمودار هایی که در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال نمایش داده می شوند، آینده قیمت رمز ارزها را معرفی می کنند و به شما در کسب سود بیشتر کمک می کنند. در نتیجه توانایی تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال و توانایی تحلیل بنیادی از نکات مهمی است که باید بر روی آن آگاهی کامل داشته باشید. در صورتی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را داشته باشید بهتر است توانایی تحلیل بنیادی را داشته باشید که بتوانید در طول مدت زمان طولانی سود بالایی به دست بیاورید.

به این نکته توجه داشته باشید که در بازار ارزهای دیجیتال همانقدر که احتمال سود کردن وجود دارد، احتمال ضرر و زیان هم وجود دارد، بنابراین بهتر است که سرمایه اصلی خود را در این بازار ذخیره نکنید و پیش از انجام معاملات حتما تحلیل کنید.

سود و زیان در معاملات ارز دیجیتال
سود و زیان در معاملات ارز دیجیتال

ارزهای مختلف بازار ارز دیجیتال

طبق آمار به دست آمده تا به امروز در بازار ارز دیجیتال بیش از نه هزار ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که برخی از ارزشمندترین ارز ها شامل بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل و بیت کوین کش می باشد. این که شما با خرید و فروش کدام ارز دیجیتال نسبت به سرمایه گذاری اقدام نمایید بستگی به تحلیل شما از بازار دارد. بیشتر مردم نسبت به خرید و فروش بیت کوین که معروف به پادشاه ارزهای دیجیتال است اقدام نموده اند و بیت کوین تبدیل به یکی از ارزشمند ترین دارایی ها در دنیا تبدیل شده است.

ارزهای دیجیتال مختلف در بازار
ارزهای دیجیتال مختلف در بازار

ساعت های انجام معامله در بازار ارز دیجیتال

این که می خواهید چه ساعتی نسبت به انجام معاملات اقدام نمایید به نکات مختلفی بستگی دارد. بازار ارز های دیجیتال در طول هفته و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و امکان انجام معامله در آن در هر ساعتی از روز امکان پذیر خواهد بود، اما این که شما در چه ساعتی از روز اقدام به معامله نمایید به ساعت نقدینگی بیشتر بازار و ارزی که قصد خرید و فروش آن را دارید وابسته است.

اهمیت داشتن کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های آنلاین خرید و فروش ارز های دیجیتال را با سهولت و سرعت بسیار بالایی برای شما ممکن می سازد، از طریق کیف پول های ارز دیجیتال می توانید در هر نقطه جغرافیای که بودید نسبت به انجام معاملات اقدام نمایید. البته پیش از خرید کیف پول ارز دیجیتال باید به نکات مختلفی مانند ظرفیت کیف پول ارز دیجیتال، آنلاین بودن و یا آفلاین بودن کیف پول، میزان امنیت آن ها در برابر حمله هکر ها و غیره توجه داشته باشید. همچنین می توانید نسبت به مطالعه راهنمای خرید کیف پول ارز دیجیتال آی تی بازار اقدام نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید.

استفاده از کیف پول ارز دیجیتال
استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

اینترنت پر سرعت در خرید ارز دیجیتال

ساعت های انجام معاملات در خرید و فروش ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همانطور که می دانید در این بازار معاملات لحظه ای صورت می گیرند و قیمت آن ها بالا و پایین می شوند. در نتیجه اگر اینترنت شما سرعت کمی داشته باشد، معامله در زمان مناسب و با قیمتی که تعیین شده بود صورت نمی گیرد. شما می توانید برای داشتن اینترنت پرسرعت نسبت به خریداری مودم مناسب اقدام نمایید، به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از خرید مودم نسبت به مطالعه راهنمای خرید مودم آی تی بازار اقدام نمایید.

پرسش های متداول در مورد ارز دیجیتال

  1. نکات مهم در خرید ارز دیجیتال چه هستند؟

    برای خرید ارز دیجیتال باید به تحلیل بنیادی بازار، استفاده از صرافی معتبر، استفاده از کیف پول ها، اینترنت پر سرعت و استفاده نکردن از سرمایه اصلی خود به علت نوسانات در بازار توجه داشته باشید.

  2. برای خرید ارز دیجیتال از صرافی های ایرانی استفاده کنیم یا صرافی های خارجی؟

    از آن جایی که برای احراز هویت، صرافی های ایرانی از زبان فارسی استفاده می کنند احتمال خطا کمتر خواهد بود و همچنین در صورت بروز مشکل امکان پیگیری سریعتر و آسان تر خواهد بود.

  3. توانایی تحلیل بازار برای خرید ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

    بازار ارز های دیجیتال با نوسانات گوناگونی رو به رو است، بنابراین همانقدر که احتمال دارد سود کنید احتمال ضرر کردن نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است پیش از خرید ارز دیجیتال به طور دقیق بازار را تحلیل و بررسی نمایید.

  4. داشتن کیف پول ارز دیجیتال چه تاثیری در معاملات خواهد داشت؟

    کیف پول های ارز دیجیتال این امکان را به شما می دهند که در هر موقعیت و هر جایی که بودید نسبت به انجام معاملات ارز دیجیتال اقدام کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن ارز های دیجیتال خود را خرید و فروش نمایید.

  5. سرعت اینترنت در معاملات ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

    معاملات ارز های دیجیتال در کسری از ثانیه صورت می گیرند و اگر سرعت اینترنت شما کند باشد، در همان لحظه ای که اقدام به خرید یا فروش نموده اید معامله صورت نخواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا