دوربین

راهنمای خرید دوربین عکاسی و نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید

احتمالاً شما یک عکاس حرفه ای یا آماتور هستید که از خودتان می پرسید که بهترین دوربین برای خرید کدام است؟ به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تنوع در بازار گوشی های موبایل اکثر مردم کارهای خود را با گوشی موبایل انجام می دهند و ترجیح می دهند که با استفاده از آن عکس یا فیلم برداری کنند. اکنون کمتر کسی به طرف دوربین های عکاسی می رود، اما اگر قصد دارید عکس های با کیفیت بالا و حرفه ای را بگیرد بهتر است یک دوربین عکاسی مناسب را انتخاب کنید تا لحظات به یادماندنی را به زیبایی ثبت کنید.

مشخصاتی که هنگام خرید دوربین عکاسی باید به آن ها دقت کنید

برای خرید دوربین عکاسی بهتر است یک سری عوامل را بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با زیر نظر داشتن مشخصاتی مانند کیفیت تصویر، نوع لنز، سنسورها و رتبه بندی رزولوشن می توانید بهترین انتخاب را هنگام خریداری دوربین عکاسی را داشته باشید. در ادامه هر یک از مشخصات را بررسی کرده ایم.

کیفیت تصویر

از آنجایی که کیفیت تصویر تا حد زیادی به لنز دوربین بستگی دارد، تصمیم گیری در مورد نوع لنز یک عامل کلیدی است که باید در نظر گرفته شود. بسیاری از دوربین های DSLR و بدون آینه با لنزهای کیت عرضه می شوند. لنزهای کیت دارای قابلیت زوم متوسط و دیافراگم متغیر آهسته هستند. این لنزها برای عکاسان آماتور بسیار مناسب هستند. با این حال سرمایه گذاری روی لوازم جانبی دوربین مانند لنز پرایم و لنز زوم با کیفیت بهتر، کیفیت عکاسی شما را افزایش می دهد.

کیفیت دوربین عکاسی
کیفیت دوربین عکاسی

نوع لنز

دوربین ها یا با لنزهای ثابت یا قابل تعویض عرضه می شوند. برای کمک به محدود کردن گزینه های خود، ابتدا تصمیم بگیرید که آیا با داشتن یک لنز ثابت در دوربین خود راحت هستید یا به انعطاف پذیری لنزهای قابل تعویض نیاز دارید. توانایی استفاده از لنزهای مختلف فرصت های خلاقانه شما را گسترش می دهد و شما را به یک دنیای کامل از عکاسی سرگرم کننده باز می کند. از طرف دیگر استفاده از دوربین های لنز ثابت آسان است و دارای لنز زوم یا پرایم می باشد.

نوع لنز دوربین عکاسی
نوع لنز دوربین عکاسی

اندازه سنسور

دوربین های دیجیتال از سنسورهایی برای ضبط تصویر استفاده می کنند. سنسورهای بزرگتر کیفیت تصویر بهتری را در شرایط کم نور ارائه می کنند. حسگرهای عریض نیز توانایی محو کردن پس زمینه را افزایش می دهند. سه نوع رایج از سنسورها عبارتند از:

  • یک اینچ یا کوچکتر: بیشتر در دوربین های ارزان قیمت یافت می شود.
  • APS-C: دوربین های کامپکت پیشرفته، دوربین های بدون آینه و دوربین های DSLR دارای این نوع لنز هستند.
  • فول فریم: در دوربین های پیشرفته کامپکت، DSLR و بدون آینه یافت می شود.

اگر به دنبال دوربینی برای استفاده حرفه ای هستید، دوربین های فول فریم یا سنسور پیشرفته APS-C را انتخاب کنید. حسگرهای APS-C می توانند فاصله کانونی لنز شما را چند برابر کنند که هنگام عکاسی از سوژه های دور بسیار مفید است.

اندازه سنسور دوربین عکاسی
اندازه سنسور دوربین عکاسی

رتبه بندی رزولوشن

رزولوشن با اندازه گیری مگاپیکسل بر کیفیت تصویر دوربین های دیجیتال تاثیر می گذارد. آیا قصد دارید عکس های خود را برش دهید یا تصاویر را روی سطوح بزرگ چاپ کنید؟ به سراغ دوربینی با امتیاز مگاپیکسل بالاتر بروید. عکس های با مگاپیکسل بالا دارای جزئیات بیشتری هستند اما فضای ذخیره سازی بیشتری را در کارت حافظه دوربین شما اشغال می کنند. این امر باعث می شود ارسال، ذخیره و ویرایش عکس ها بیشتر طول بکشد. مردم اغلب به اشتباه کیفیت تصویر دوربین را با استفاده از رتبه بندی وضوح ارزیابی می کنند. اندازه پیکسل به حسگر تصویر بستگی دارد و بیشتر از وضوح بر کیفیت تاثیر می گذارد.

رتبه بندی رزولوشن دوربین عکاسی
رتبه بندی رزولوشن دوربین عکاسی

انواع دوربین های عکاسی

انتخاب یک دوربین مناسب می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در شرایط مختلف عکس هایی با کیفیت بالا و حرفه ای را بگیرید. تا کنون دوربین های متنوعی تولید شده است که هر کدام از آن ها برای کارهای مشخصی طراحی شده اند. در ادامه با سه نوع از دوربین ها آشنا خواهید شد که بیشترین فروش را تا کنون در بازار داشته اند.

دوربین های عکاسی برای استفاده عمومی

این دوربین ها باریک، سبک و به دلیل حجم کوچک آن ها حمل و نقل آن راحت می باشد و در مقایسه با اکثر گوشی های هوشمند کیفیت آن ها یک پله بالاتر است. زوم اپتیکال به شما امکان می دهد عکس های کلوزآپ با جزئیات بیشتری بگیرید و سرعت شاتر سریع تر تاری را در عکس های اکشن کاهش می دهد.

پیشنهاد دوربین عکاسی مناسب برای استفاده عمومی:

دوربین عکاسی دیجیتال کانن EOS 2000D 18-55mm IS II

فواید:

  • عملکرد سریع تر و همه کاره تر از برخی تلفن های هوشمند.
  • باریک و سبک بودن.
  • داشتن Wi-Fi داخلی.

توصیه شده برای:

  • عکس های روزمره.
  • عکسان مبتدی.
دوربین عکاسی معمولی
دوربین عکاسی معمولی

دوربین های عکاسی با زوم بالا

اگر می خواهید در حین سفر و عکاسی روی سوژه ها دور زوم کنید، یک دوربین با زوم انعطاف پذیر را انتخاب کنید. دوربین های با زوم زیاد، حداقل زوم اپتیکال 10 برابر بیشتر دارند. در برخی از مدل ها زوم اپتیکال 20 برابر بیشتر است. هرچه دامنه زوم طولانی تر باشد می توانید از فاصله دور روی جزئیات زوم کنید.

پیشنهاد دوربین عکاسی با زوم بالا:

دوربین عکاسی دیجیتال کانن EOS 90D 18-135mm IS USM

دوربین عکاسی بلک مجیک دیزاین Pocket Cinema 6K G2

فواید:

  • به شما امکان می دهد زمانی که از نظر فیزیکی نمی توانید نزدیک تر شوید، بزرگ نمایی کنید.
  • سرعت بالای عکسبرداری

توصیه شده برای:

  • سفر، ورزش و حیات وحش
دوربین عکاسی با زوم بالا
دوربین عکاسی با زوم بالا

دوربین های عکاسی ضد آب

اگر قصد غواصی یا صخره نوردی را دارید به دوربینی که ضد آب و ضد ضربه باشد قطعاً نیاز دارید. دوربین های ضد آب با بدنه بیرونی محکم و مقاوم در برابر آب می تواند رطوبت را از بین ببرد یا حتی در عمق های مشخص شده مقاوم بماند. اگر به دوربینی نیاز دارید که بتواند ضربه ناشی از افتادن یا یخ زدگی را تحمل کند، روی یک دوربین ضد ضربه یا ضد یخ سرمایه گذاری کنید. اگرچه سختی و دوام این دوربین ها باعث افزایش جزئی در اندازه و وزن می شود، اما نتیجه آن دوربینی است که تقریباً در هرجایی می توانید بدون نگرانی از آسیب های تصادفی با خود ببرید. برای طولانی تر شدن عمر دوربین عکاسی بهتر است هر سه این ویژگی را در نظر داشته باشید: ضد آب، ضد ضربه و ضد یخ.

فواید:

  • اغلب شامل GPS داخلی، عمق سنج و قطب نما هستند.
  • دکمه ها و کنترل های بزرگ برای استفاده آسان با دستکش یا زیر آب.

توصیه شده برای:

  • علاقه مندان به فضای باز و جویندگان ماجراجویی.
  • استفاده در ساحل یا پارک آبی.
دوربین عکاسی مقاوم
دوربین عکاسی مقاوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا