Connect with us

راهنمای خرید هندزفری

منتشر شده

در

انواع هندزفری بی سیم و بلوتوث

راهنمای خرید هندزفری به شما کمک می کند که نکات مهم در خرید هندزفری گیمینگ، هندزفری ورزشی، هدفون مناسب موسیقی و یا هندزفری مناسب برقراری تماس تلفنی را در نظر داشته باشید و در میان دریایی از کالاها بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

اگر به دنبال خریداری یک هدفون جدید هستید ممکن است به علت وجود تعدد کالاها، برند های متعدد و قیمت های مختلف دچار سردرگمی شوید، به همین علت ما لیستی جامع در رابطه با نکات مهم برای خریداری هندزفری را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید بر اساس نیاز های خود، هندفری دلخواهتان را خریداری نمایید.

همچنین در صورتی که مبنای خرید هندزفری برای شما برند آن است، می توانید در میان برند های تسکو، سامسونگ، شیائومی، ای فورتک، هندزفری وان مور، جی بی ال، اپل و غیره انتخابی مناسب و با کیفیت داشته باشید.

هندزفری مناسب برقراری تماس تلفنی با طراحی داخل گوش

هندزفری مناسب برقراری تماس تلفنی با طراحی داخل گوش

هندزفری بلوتوث بخرم یا هندزفری باسیم؟

هندزفری ها دارای انواع مختلف باسیم و بدون سیم می باشند که از طریق جک 3.5 میلی متری، یو اس بی Type-C و یا بلوتوث به گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر، اسپیکر و غیره متصل می شوند. هندزفری های با سیم با عرضه شدن هندزفری های بلوتوث به بازار محبوبیت خود را از دست دادند، چراکه استفاده از این هندزفری ها به مراتب بسیار راحت تر از هندزفری های کلاسیک می باشد.

هندزفری هایی که اتصال آن ها از طریق بلوتوث است، انتخابی بسیار کاربردی برای افرادی است که به صورت پی در پی در طول کار، پیاده روی، ورزش و غیره می خواهند به موسیقی گوش بدهند و یا روزانه تماس های تلفنی متعددی را پاسخ می دهند. این هندزفری ها از طراحی ارگونومیکی برخوردار هستند که به راحتی در گوش شما فیکس می شود و می توانید با خیالی آسوده مشغول انجام کارهای خود بشوید. برخی از برندهای مطرح در ساخت هندزفری های بلوتوث شامل شیائومی، هندزفری هایلو، کیو سی وای، ایرپاد اپل، هدفون جی بی ال، سامسونگ و غیره می باشد.

هندزفری بلوتوث با سیم و بدون سیم

هندزفری بلوتوث با سیم و بدون سیم

راهنمای خرید هندزفری بر اساس کاربرد

این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی علاوه بر هندزفری های با سیم که اولین نسل هندزفری بودند، هندزفری و هدفون های متعددی مانند هندزفری های بلوتوث به بازار عرضه شده اند که هر کدام از آن ها علاوه بر قابلیت پخش موسیقی با کیفیت بسیار بالا و صدای استودیویی، کاربردهای خاص خود را دارند و می توانید در حین بازی، جلسات کاری، مکالمه، پیاده روی، دویدن و ورزش از آن ها استفاده نمایید.

هندزفری گیمینگ

برخی از هندزفری ها که با عنوان هندزفری گیمینگ شناخته شده اند علاوه بر کیفیت صدای فوق العاده که باعث می شود احساس کنید همه صدا ها به صورت زنده در حال پخش شدن می باشند، از طراحی زیبا و جذابی نیز برخوردار هستند. همچنین در اکثر موارد باتری این هندزفری ها از ماندگاری بالایی برخوردار هستند که تنها با یک بار شارژ شدن تا ساعت ها بازدهی خواهند داشت.

هندزفری مناسب ورزش

هندزفری های مناسب ورزش از سری هندزفری های مرغوب موجود در بازار هستند که از طریق بلوتوث به گوشی موبایل یا دستگاه پخش کننده موسیقی شما متصل می شوند و این امکان را به شما می دهند که بدون وجود مزاحمت سیم به دویدن، پیاده روی، طناب زنی و غیره ادامه بدهید. همچنین هندزفری های مناسب ورزش از فناوری ضد آب و ضدتعریق پشتیبانی می کنند که هرگونه نگرانی برای خراب شدن هندزفری را از بین می برند.

هندزفری ضدآب و ضدتعریق وان مور

هندزفری ضدآب و ضدتعریق وان مور

هندزفری مناسب مکالمه

هندزفری های مناسب مکالمه و برقراری تماس اغلب از قابلیت نویز کنسلینگ پشتیبانی می کنند که صداهای اضافی محیط را قطع می کنند که باعث می شود صدا ها با کیفیت فوق العاده به گوش فرد پشت خطی شما برسد. هندزفری های بلوتوث مجهز به دکمه یا پنل لمسی هستند که می توانید تماس های دریافتی را از همان طریق و بدون نیاز به گوشی موبایل پاسخ بدهید یا در صورتی که در جلسات مهم کاری بودید بدون خارج کردن گوشی از جیبتان تماس را قطع کنید.

در هنگام خرید هندزفری به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از اقدام برای خرید هندزفری باید به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید در کجا و در چه زمانی از هندزفری تان استفاده نمایید. هندزفری ها دارای انواع مختلف با ساختار های متفاوتی هستند که هرکدام از آن ها با هدف خاصی تولید گردیده اند.

اهمیت راحتی و فیکس شدن هندزفری در گوش

بسیار مهم است که هندزفری هایی را پیدا کنید که حتی با قرار گرفتن در گوش شما برای ساعت های پی در پی خسته تان نکند. بنابراین پیش از خرید هندزفری اطمینان حاصل کنید که طراحی آن به صورت ارگونومیک است یا خیر و اگر ساختاری متناسب با گوش شما نداشت قید آن را بزنید. در صورتی که هندزفری ارگونومیک باشد می توانید برای مدت زمان طولانی و پی در پی، بدون بروز احساس خستگی در گوش به موسیقی گوش بدهید یا فیلم و سریال تماشا کنید.

برخی از شرکت های تولید هندزفری مانند هندزفری وان مور نسبت به تولید تعداد زیادی هندزفری با طراحی های مختلف متناسب با گوش های مختلف اقدام کرده است تا همه افراد بتوانند بدون اذیت شدن و احساس خستگی، از گوش کردن به موسیقی لذت ببرند.

طراحی ارگونومیک هندزفری بیتس

طراحی ارگونومیک هندزفری بیتس

قابلیت نویز کنسلینگ هندزفری

ANC یا قابلیت نویزکنسلینگ فعال در حال حاضر یک ویژگی بسیار برجسته است که بیشتر کاربران پیش از خرید هندزفری به آن توجه می کنند. بنابراین اکثر محصولات با کیفیت و شناخته شده در بازار محصولات صوتی خود را به این ویژگی مجهز کرده اند. اگر دائماً در محیط های پر سر و صدا هستید یا اغلب با هواپیما سفر می کنید، هندزفری ANC می تواند مفید باشد زیرا حتی صداهای کوچک و آزاردهنده که هر روزه در محیط اطرافمان به گوش میرسد را لغو می کند. البته در صورتی که سکوت بیش از حد برای شما جذابیت بالایی ندارد می توانید هندزفری بدون قابلیت ANC خریداری نمایید که از قیمت ارزان تری نیز برخوردار هستند.

خرید هدفون با چه طراحی سَری مناسب تر است؟

اولین چیزی که می خواهید با توجه به آن، بعد از تعیین بودجه برای خرید هندزفری تصمیم بگیرید، نوع هدفون مورد نظر شما است. دو نوع اصلی در سبک ساختار و طراحی هندزفری وجود دارد که شامل هندزفری های داخل گوش یا ایرفون و ایرباد می شود.

  • هندزفری های داخل گوشی مجهز به یک سَری سیلیکونی هستند که به راحتی داخل گوش شما قرار گرفته و فیکس می شوند.
  • هندزفری هایی که ساختار آن ها به ایرباد شناخته شده است مانند هندزفری اپل به سبک کلاسیک ساخته شده اند.
هندزفری با طراحی داخل گوشی و ایرباد

هندزفری با طراحی داخل گوشی و ایرباد

راهنمای خرید هندزفری حرفه ای

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که پیش از اقدام برای خریداری یک هدفون یا هندزفری، اهمیت زیادی به ویژگی های سخت افزاری آن می دهید و ساختار داخلی هدست برایتان اهمیت بالایی دارد، باید به نکاتی مانند امپدانس، پروفایل صدا، میزان حساسیت هندزفری، درایوها و غیره توجه داشته باشید.

امپدانس هندزفری چیست؟

امپدانس به میزان مقاومت مدارهای داخلی هندزفری در حین انتقال سیگنال های الکتریکی گفته می شود. بیشتر هدفون هایی که دارای امپدانس کم (16 تا 32 اهم) هستند، به قدرت کمتری برای هدایت سطوح صوتی بالا نیاز دارند. بنابراین، هندزفری های با امپدانس کم با دستگاه هایی با قابلیت تقویت ضعیف مانند پخش کننده های موسیقی قابل حمل و تلفن های هوشمند به خوبی کار می کنند. اگر قصد انتخاب یک هندزفری حرفه ای را دارید، توجه به مطابقت امپدانس هندزفری با دستگاهی که از آن استفاده می کنید ضروری است.

در همین حال، هدفون هایی با امپدانس بالا قدرت بیشتری را برای ارائه سطوح صوتی قابل قبول می طلبند. بنابراین، هدفون های استودیویی با امپدانس 250 اهم مانند Beyerdynamic DT-880 Pro، برای تولید سیگنال صوتی به منبع قدرت اختصاصی (مانند تقویت کننده ها) نیاز دارند. بنابراین، واجب است که پیش از خرید هدفون حرفه ای به طور گسترده در این مورد تحقیق کنید.

هندزفری داخل گوش بیتس قرمز

هندزفری داخل گوش بیتس قرمز

SOUND PROFILE یا پروفایل صدا

برای خرید هدفون حرفه ای مشخصات صوتی را که بیشتر از آن لذت می برید در نظر بگیرید و هدفونی را خریداری کنید که در آن دسته قرار می گیرد. سه نوع پروفایل اصلی صدا وجود دارد: پروفایل صدای گرم، خنثی و روشن (warm, neutral and bright)

هندزفری هایی با صدای گرم به سمت فرکانس های باس متمایل می شوند که باعث میشود صدا و بیس برجسته تر شود، البته بهتر است که از این نوع هندزفری ها دوری کنید چرا که پس از گذشت زمان صداهایی خدشه دار به گوش شما می رسانند.

هندزفری با صدای خنثی، پیشرفته ترین نوع هندزفری است و به شما این امکان را می دهد که خالص ترین صدا را بشنوید. با این حال هندزفری های خنثی از هندزفری های نادری هستند که به میزان کیفیت صدا، فرکانس صدا را تولید می کنند.

هندزفری هایی که به داشتن صدای با روشنایی معروف هستند، صدا ها را سه برابر بلندتر به گوش شما می رساند که باعث می شود خط و خش صداها به راحتی به گوش برسد و به مرور زمان شما را خسته کند.

حساسیت هندزفری

اگر در مورد میزان صدای هندزفری خود بسیار نگران هستید، باید حساسیت هدفون را بررسی کنید. حساسیت، میزان صدای بلند یک هندزفری را مشخص می کند. اکثر هندزفری ها با حساسیت تقریبی 96-110 دسی بل هستند. هدفون های زیر 85 دسی بل بسیار نرم هستند و باید از خرید آنها اجتناب کرد و هدفون هایی با حساسیت بالاتر از 110 دسی بل می تواند به طور کلی به شنوایی شما در دراز مدت آسیب برساند.

میزان حساسیت در هندزفری بلوتوث سامسونگ

میزان حساسیت در هندزفری بلوتوث سامسونگ

درایوهای هندزفری

درایوهای هدفون مسئول تبدیل سیگنال های الکتریکی به فشار صدا هستند. در بیشتر موارد، هرچه درایو بزرگتر باشد، کیفیت کلی صدا بهتر است. درایوهای باس، میس و تریبل را تقویت می کنند تا تجربه گوش دادن به موسیقی لذت بخشی را برای شما ایجاد کنند. در درجه اول دو فناوری درایو وجود دارد، آرماتور متعادل و پویا.

درایورهای آرماتور متعادل معمولاً تنظیم شده اند تا در محدوده فرکانس خاصی خوب به نظر برسند. آنها همچنین به دلیل عدم وجود دریچه در داخل درایو، ایزوله بهتری را ایجاد می کنند. به هر حال، آنها از کیفیت بیس برتر نسبت به درایورهای پویا برخوردار نیستند.

درایورهای پویا علاوه بر دوام بیشتر از قیمت بهتری نسبت به درایورهای آرماتور متعادل برخوردارند.

درایو داخلی هندزفری

درایو داخلی هندزفری

در هنگام خرید هندزفری چه نکاتی را نباید در نظر گرفت؟

گاهی اوقات ممکن است هندزفری متناسب با نیاز های خود را پیدا کنیم و از همه نظر برای ما ایده آل باشد ولی به علت برخی از دلایل که از اهمیت کمی نیز برخوردار هستند از خرید آن ها پشیمان می شویم. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت پیدا کردن هندزفری ایده آل، به نکات فرعی که باعث پشیمانی شما می شود اهمیت ندهید.

پاسخ فرکانسی

این مشخصات محدوده صدایی را که هندزفری قادر به تولید آن است به شما می گوید که بر اساس هرتز اندازه گیری می شود و معمولاً محدوده فرکانس در بیشتر هندزفری ها بین 20 هرتز تا 20000 هرتز است. چراکه انسانها فقط می توانند بین این محدوده صوتی بشنوند و طبیعتاً هدف از تولید محصولات همین است. با این حال، برخی از تولید کنندگان صدا به طور معمول اعداد پاسخ فرکانسی مبالغه آمیزی را به منظور جلب مشتری اعلام می کنند، البته تا محدوده 15 هرتز تا 25000 هرتز می تواند به علت گستردگی فرکانس صدا ممکن باشد اما فراتر از این، فقط یک ترفند بازاریابی است. با این وجود، شما واقعاً نیازی به نگرانی در مورد اعداد پاسخ فرکانس ندارید زیرا نمی توانید تفاوت بین محدوده معمولی و محدوده وسیع تر را بشنوید مگر اینکه گوش خفاش داشته باشید.

اهمیت زیبایی شناسی در خرید هندزفری

زیبایی در خرید هندزفری آخرین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید، زیرا ممکن است یک هندزفری دارای طراحی فوق العاده ای باشد اما کیفیت صدای مطلوب نداشته باشد و یا با قرار گیری در گوش شما حتی برای مدت زمان بسیار کوتاه خسته تان کند. بنابراین پیش از خرید هندزفری، زیبایی و طراحی را در آخرین مرحله انتخاب خود قرار بدهید.

پرسش های متداول در مورد هندزفری

  1. کدام برندها برای خرید هندزفری محبوب تر هستند؟

    شرکت های تولید کننده هندزفری دائما در حال تولید هندزفری های مختلف با سیم و بدون سیم با فناوری ها و طراحی های مختلف می باشند. برخی از برندهای محبوب هندزفری باسیم شامل یسیدو، تسکو، سامسونگ، هندزفری ریلمی، شیائومی، ای فورتک، ریمکس و هندزفری هویت می باشد. همچنین اگر قصد خرید هندزفری بلوتوث را دارید می توانید در میان برند های محبوب هایلو، سامسونگ، ایرپاد اپل، هندزفری شیائومی، کیو سی وای و هندزفری بلوتوث لنوو، ایرباد مورد علاقه خود را پیدا کنید.

  2. برای خرید هندزفری بلوتوث به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

    از نکات قابل توجه در خرید هندزفری بلوتوث این است که حتما سایز و طراحی بدنه هندزفری مناسب گوش شما و ارگونومیک باشد که در گوش هایتان فیکس شود و باعث احساس خستگی نشود. یکی دیگر از نکات مهم در خرید هندزفری پشتیبانی از فناوری ضدآب و گرد و غبار می باشد. پشتیبانی از فناوری نویز کنسلینگ نیز امکان برقراری مکالمه با کیفیت صدای فوق العاده را برای شما فراهم می آورد.

  3. هندزفری بدون سیم بهتر است یا هندزفری سیم دار؟

    ویژگی مثبت هندزفری بلوتوث نسبت به هندزفری های با سیم این است که می توانید بدون مزاحمت سیم همزمان هم به موسیقی مورد علاقه تان گوش بدهید و هم به کارهای مختلف خود مانند ورزش، طناب زنی، پیاده روی، کلاس های دانشگاهی و غیره بپردازید. همچنین گوشی های هوشمند جدیدی که اخیرا به بازار عرضه می شوند فاقد درگاه 3.5 میلی متری برای هندزفری می باشند که باعث می شود افراد نسبت به خرید هندزفری های بلوتوث روی بیاورند.

  4. آیا استفاده از هندزفری در خواب برای بدن و مغز شما مضر است؟

    مطالعات علمی نشان داده است که خوابیدن با هدفون هنگام گوش دادن به موسیقی برای سلامتی خطرناک است و مخصوصا صدای بلند و مداوم می تواند باعث آسیب دائمی شود. از دست دادن قدرت شنوایی، نکروز پوست و ایجاد جرم گوش تنها تعدادی از عوارض جانبی هستند که ممکن است برای شما رخ بدهد. از دیگر آسیب های خوابیدن با هدفون احساس درد در ناحیه گوش و لاله گوش است که البته پس از گذشت چند ساعت تسکین پیدا خواهد کرد.

  5. استفاده پی در پی از هندزفری در طول روز چه آسیب هایی در پی خواهد داشت؟

    متاسفانه برخی از افراد به علت شرایط کاری که دارند و یا طبق عادت ناچار هستند به صورت دائمی و پی در پی در طول روز از هندزفری استفاده کنند. استفاده از هندزفری به خصوص هندزفری هایی که تا قسمت های داخلی گوش می روند می تواند آسیب جدی در پی داشته باشد. یک قانون جهانی وجود دارد که می گوید بهتر است استفاده از هندزفری روزانه 60 دقیقه با میزان صدای 60 دسی بل باشد و هر چه میزان بلندی صدا افزایش پیدا کرد مدت زمان استفاده از هندزفری مطابق با آن کاهش پیدا کند یا بالعکس.

  6. استاندارد های ضدآب و گرد و غبار در خرید هندزفری چه اهمیتی دارند؟

    یکی از ویژگی های قابل توجه در حین خرید هندزفری به خصوص هندزفری های بلوتوث پشتیبانی از فناوری ضدآب و گرد و غبار می باشد. برخی از استانداردهای ضدآب و گرد و غبار شامل IP67، IP66، IP64 و IP68 می باشد که درجه های مختلف میزان مقاومت را در برابر آن نمایش می دهد. هندزفری های ضدآب و ضد تعریق به شما این امکان را می دهند که با خیالی آسوده به موسیقی گوش بدهید و زیر باران قدم بزنید و یا در حین ورزش کردن نگران آسیب دیدن هندزفری به علت تعریق نباشید.

  7. خرید هندزفری چقدر هزینه در پی خواهد داشت؟

    هندزفری های موجود در بازار با توجه با ویژگی ها، ساختار، طراحی ظاهری، برند و کیفیت صدایی که دارند با قیمت های مختلفی به بازار عرضه شده اند. بنابراین با توجه به میزان بودجه و توقعی که از هندزفری دارید می توانید نسبت به خرید آن از 100 هزار تومان تا 6 میلیون تومان اقدام نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا هندزفری های غیر اصل و تقلبی را با قیمت کمتر به اسم کالای با اصالت به شما نفروشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار