Connect with us

راهنمای خرید کارت گرافیک

منتشر شده

در

کارت گرافیک مقاوم مجهز به فن دوگانه و سه گانه

کارت گرافیک کامپیوتر یکی از اصلی ترین قطعات کامپیوتر است که کار آن پردازش تصاویر می باشد. کارت گرافیک ها در دو نوع مختلف وجود دارند، نوع اول به صورت Onboard می باشد که از ابتدا بر روی مادربرد نصب شده است و نوع دوم را می توانید به صورت جداگانه خریداری کرده و بر روی مادربرد نصب نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مادربرد شما با کارت گرافیک مدنظرتان سازگاری داشته باشد.

پیش از خرید کارت گرافیک باید به ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن که شامل پردازنده، باس حافظه، سرعت و عملکرد، قابلیت ها، پورت ها، تعداد فن و غیره آن توجه داشته باشید تا انتظارات شما از کارت گرافیک، در حین استفاده از سیستم به وقوع بپیوندد. کارت گرافیک یک قطعه گران قیمت است، بنابراین بهتر است با آگاهی کامل به نیازهای خود، متناسب ترین کارت گرافیک را با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

خرید کارت گرافیک بر اساس کاربرد

این روزها که بازار خرید کارت گرافیک ماینینگ، کارت گرافیک گیمینگ، کارت گرافیک مناسب رندر کردن و غیره بسیار داغ است، بهتر است پیش از اقدام برای خرید، انتظارهای خود از کارت گرافیک را مشخص نمایید تا بتوانید مناسب ترین و کاربردی ترین کارت گرافیک بازار را برای خود خریداری نمایید.

در واقع خرید کارت گرافیک بر اساس کاربرد یکی از رایج ترین روش های خرید کارت گرافیک است. یعنی زمانی که برای خرید کارت گرافیک وارد فروشگاه می شوید اولین سوالی که فروشنده از شما می پرسد این است که کارت گرافیک را برای چه کاری نیاز دارید تا بتواند بهترین انتخاب برای خرید کارت گرافیک متناسب با کار شما را ارائه دهد.

راهنمای خرید کارت گرافیک ماینینگ

اگر شما جزو آن گروه از افرادی هستید که کسب درآمدشان از طریق ماینینگ کردن است قطعا به تجهیزات ماینینگ حرفه ای نیاز دارید. اگر قصد استخراج ارز دیجیتال را با استفاده از کامپیوتر دارید، بدون شک کارت گرافیک یکی از اصلی ترین قطعات مورد نیاز برای کار شما است که باید با دقت فراوان انتخاب شود. از بهترین کارت گرافیک های ماینینگ موجود در بازار می توان به کارت گرافیک ای ام دی Radeon RX 5700 XT اشاره نمود.

جهت خرید کارت گرافیک مخصوص ماینینگ، حتما با فروشنده در مورد نوع ارز دیجیتیال و هش ریت مورد نیازتان مشورت کنید که بهترین انتخاب را داشته باشید.

کارت گرافیک مناسب ماینینگ کردن

کارت گرافیک مناسب ماینینگ کردن

راهنمای خرید کارت گرافیک گیمینگ

اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید و مدت زمان زیادی را صرف بازی و گیمینگ می کنید بهتر است که نسبت به خریداری کارت گرافیک گیمینگ حرفه ای اقدام نمایید. کارت گرافیک گیمینگ به صورت مستقیم بر روی قدرت و سرعت تمرکز می کند و بازی ها را بدون تاخیر و با کیفیت تصویر فوق العاده بر روی صفحه نمایشگر پخش می کند.

معمولا کارت گرافیک های گیمینگ بازی هایی با سرعت فریم و رزولوشن بالا (اچ دی یا فول اچ دی) را پشتیبانی می کنند، در صورتی که می خواهید از بهترین کیفیت تصویر در حین بازی برخوردار شوید بهتر است که یک مانیتور حرفه ای را نیز برای خود تهیه نمایید که از رزولوشن HD و Full HD پشتیبانی کند. یکی از مناسب ترین کارت گرافیک های مناسب گیمینگ در بازار کارت گرافیک انویدیا Geforce RTX 3080 می باشد.

کارت گرافیک مناسب گیمینگ جی فورس

کارت گرافیک مناسب گیمینگ جی فورس

راهنمای خرید کارت گرافیک برنامه نویسی

اگر برنامه نویس هستید و ساعات زیادی را در طول روز مشغول کدنویسی هستید، بهتر است نسبت به جمع آوری یک سیستم مناسب برنامه نویسی و یک کارت گرافیک متناسب با کار برنامه نویسی اقدام نمایید. معمولا کارت گرافیک های مناسب برنامه نویسی مجهز به فن قدرتمند، قدرت پردازش بیشتر و سرعت عملکرد بالاتری هستند که منجر به بهتر پیش رفتن کارهای شما می شوند. یکی از محبوب ترین کارت گرافیک های موجود در بازار کارت گرافیک انویدیا QUADRO RTX 4000  می باشد.

نکته دیگری که لازم است جهت انتخاب کارت گرافیک مناسب برنامه نویسی مد نظر داشته باشید، قابلیت پشتیبانی از اتصال دو مانیتور به صورت همزمان به کارت گرافیک و همچنین حداکثر رزولوشن هر کدام از خروجی های تصویر است.

کارت گرافیک مخصوص برنامه نویسی

کارت گرافیک مخصوص برنامه نویسی

راهنمای خرید کارت گرافیک رندرینگ

امروزه با پیشرفت نرم افزارهای ساخت انیمیشن مانند 3D Max و همچنین پیشرفت صنعت فیلمبرداری و ادیت ویدیو برای ویرایش تصاویر سه بعدی و فیلم هایی با رزولوشن 4K باید دارای سیستمی با قدرت پردازش بالا و سرعت عملکرد بسیار سریعی باشید. یکی از مهم ترین قطعات کامپیوتر برای سیستم مناسب رندر کردن، کارت گرافیک می باشد.

هرچه قدرت و پردازش کارت گرافیک بیشتر و بهتر باشد عمل رندرینگ با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت. از کاربردی ترین کارت گرافیک های رندرینگ در میان مخاطبان می توان از کارت گرافیک پی ان وای Quadro P4000 8GB GDDR5 نام برد.

کارت گرافیک مناسب رندر کردن

کارت گرافیک مناسب رندر کردن

خرید کارت گرافیک بر اساس برند

این روزها شرکت های تولید کارت گرافیک رقابت سنگینی را با یکدیگر آغاز کرده اند و همگی در تلاش هستند تا بهترین کارت گرافیک با بیشترین کیفیت را به بازار عرضه کنند. بنابراین در صورتی که بین خریدن دو کارت گرافیک که یکی از آن ها از ویژگی های بهتری برخوردار است و دیگری برند شناخته شده تری است، انتخاب خود را به برند محدود نکنید و کارت گرافیکی را انتخاب نمایید که همه ویژگی های مدنظر شما را شامل شده باشد.

از معروف ترین کارت گرافیک های موجود در بازار می توان به کارت گرافیک ایسوس، کارت گرافیک انویدیا، ایکس اف ایکس، پی ان وای، کارت گرافیک گیگابایت و غیره اشاره نمود.

انواع کارت گرافیک در برندهای مختلف

برندهای مختلف کارت گرافیک

تاثیر پردازنده در خرید کارت گرافیک

پردازنده یا GPU در کارت حافظه از سری ویژگی های یک کارت گرافیک است که ابدا نباید آن را نادیده گرفت، چرا که پردازنده درواقع اصلی ترین قسمت در یک کارت گرافیک است که دیگر اجزا به آن وابسته هستند. شما با بررسی پردازنده کارت گرافیک می توانید به اطلاعات دیگر در رابطه با سایر اجزا کارت دست پیدا کنید و برای خرید کارت گرافیک متناسب با نیازهای خود سریع تر به نتیجه برسید.

میزان رم کارت گرافیک

یکی دیگر از ویژگی های کارت گرافیک که تحت تاثیر پهنای باند است، افزایش ظرفیت حافظه واقعی کارت گرافیک می باشد. هرچقدر ظرفیت و سرعت حافظه بیشتر باشد به نفع شما خواهد بود و می توانید با خیالی آسوده آن کارت گرافیک را انتخاب نمایید. البته پیش از خرید کارت گرافیک بر اساس ظرفیت حافظه به این نکته توجه داشته باشید که ظرفیت مشخص شده اسمی است یا واقعی؟

گاهی اوقات ممکن است ظرفیت اسمی حافظه یک کارت گرافیک 8 گیگابایت باشد و کارت گرافیکی دیگر با ظرفیت واقعی 4 گیگابایت قادر به ذخیره سازی اطلاعات با همان حجم خواهد بود. بنابراین ظرفیت اسمی از اهمیت کمتری نسبت به ظرفیت واقعی برخوردار می باشد. شما باید با توجه به میزان کار و فعالیت خود کارت گرافیکی با ظرفیت مناسب را خریداری نمایید.

اهمیت پهنای باند در خرید کارت گرافیک

پردازنده گرافیکی شامل پهنای حافظه، فرکانس حافظه، نسل حافظه و غیره هستند که بر روی سرعت باس یا همان پهنای حافظه تاثیر مستقیم می گذارند. هرچه در مشخصات پهنای حافظه عدد بیشتری را مشاهده کنیم یعنی سرعت، عملکرد، توان پردازش و نمایش تصاویر در آن کارت گرافیک بیشتر است. علاوه بر این پهنای حافظه بر روی افزایش سرعت انتقال داده در تراشه نیز تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین می توانید در تراشه های GDDR6 و GDDR5/X با پهنای باند بالا، حجم عظیمی از اطلاعات را در کوتاه ترین زمان انتقال دهید.

کارت گرافیک مجهز به فن دو گانه

کارت گرافیک مجهز به فن دو گانه

کارت گرافیکی با قابلیت اتصال به چند نمایشگر

یکی از نکات حائز اهمیت در خرید کارت گرافیک برای افرادی که مشغول کارهای برنامه نویسی، ترید کردن، معماری و غیره هستند که نیاز به مانیتوری بزرگتر یا دو مانتیور دارد قابلیت پشتیبانی از اتصال به بیش از دو مانیتور در کارت گرافیک می باشد. بنابراین پیش از خرید کارت گرافیک باید به تعداد و نوع پورت های آن توجه داشته باشید.

دو مانیتور که به یک کارت گرافیک مجهز به دو خروجی HDMI متصل شده اند

دو مانیتور که به یک کارت گرافیک مجهز به دو خروجی HDMI متصل شده اند

قابلیت های مهمی که در خرید کارت گرافیک اهمیت دارند

کارت گرافیک های مختلف با تراشه های متنوع GDDR6 و GDDR5 و غیره با برند های مختلف از قابلیت های متعددی پشتیبانی می کنند که شما باید پیش از خریداری آن قابلیت های مدنظر خود را در نظر داشته باشید. برخی از قابلیت های مهم که در کارت گرافیک های متنوع پشتیبانی می شود شامل قابلیت های AMD Radeon™ Media Engine، AMD Radeon™ VR Ready Premium، The Vulkan® API، فناوری DirectX® 12، فناوری AMD FreeSync و غیره می باشد.

اهمیت گارانتی در خرید کارت گرافیک

گاهی اوقات ممکن است کارت گرافیک شما پس از گذشت یک سال دچار آسیب شود و نیاز باشد که فن یا دیگر اجزای کارت گرافیک تعویض یا تعمیر شود. بنابراین بسیار مهم است کارت گرافیک با گارانتی خریداری کنید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید. می توانید برای خرید کارت گرافیک به شرکت های محبوب ارائه گارانتی مراجعه نمایید و دیگر نگران تعمیر کارت گرافیک خود نباشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که گارانتی ارائه شده شامل ماینینگ کردن هم می شود یا خیر؟

پرسش های متداول در مورد کارت گرافیک

  1. چگونه باید کارت گرافیک انتخاب کنم؟

    برای خرید کارت گرافیک متناسب با نیاز هایتان باید در ابتدا توقعتان از کارت گرافیک را مشخص کنید تا بهترین انتخاب را خریداری نمایید. از نکاتی که پیش از خرید کارت گرافیک باید به آن توجه داشته باشید می توان به پردازنده آن، قابلیت اتصال به چند نمایشگر، قابلیت های مختلف پشتیبانی شده در آن و گارانتی توجه داشته باشید. همچنین برای خرید کارت گرافیک بهتر است از برند های معتبر و شناخته شده خریداری کنید که کیفیت ثابت شده ای در بازار دارند.

  2. تفاوت پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی چیست؟

    واحد پردازش گرافیکی یا GPU پردازنده ای است که تصاویر، انیمیشن ها و گرافیک ها را ایجاد می کند و سپس روی صفحه نمایش کامپیوتر نمایش می دهد. در حالی که پردازنده گرافیکی یا CPU پیوسته دستورالعمل های برنامه های کامپیوتری را که به آن می گوید کدام داده ها را چگونه باید پردازش کرد، دنبال می کند.

  3. آیا خرید کارت گرافیک 2 گیگابایتی برای گیمینگ کافی است؟

    با پیشرفت بازی ها و بالا رفتن کیفیت آن ها، اکنون که در سال 2021 هستیم به حداقل 4 گیگابایت حافظه رم اختصاصی احتیاج دارید، حتی به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت امکان حافظه رم 8 گیگابایت را انتخاب نمایید که در حال حاضر استانداردی برای اکثر پردازنده های گرافیکی می باشد و این همان چیزی است که شما می خواهید، زیرا می توانید در آینده نسبت به خریداری مانیتور 1440p یا 4K اقدام نمایید.

  4. محبوب ترین کارت گرافیک های موجود در بازار کدامند؟

    از آن جایی که بازار تولید کننده های کارت گرافیک رقابتی است و زیاد نیستند معمولا کارت گرافیک ها در همه برند ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. در میان شرکت های مختلف ساخت کارت گرافیک برند های ایسوس، انویدیا، ایکس اف ایکس، پی ان وای، کارت گرافیک گیگابایت، زوتاک، ای فاکس، ام اس آی، بایوستار، کارت گرافیک سافایر، ای ام دی و کارت گرافیک اچ پی از محبوبیت بیشتری در میان فروشندگان و خریداران برخوردار است.

  5. آیا برای اجرای بازی GTA 5 خرید کارت گرافیک 2 گیگابایتی مناسب است؟

    خیر، حتی در صورت صرف نظر کردن از میزان فضای هارد دیسک و کارت گرافیک نصب شده روی رایانه نمی توانید GTA 5 را با کارت گرافیک 2 گیگابایتی نصب و اجرا کنید. تنها راهی که می توانید این بازی را با چنین کارتی انجام دهید این است که آن را در فضای ابری ذخیره کنید.

  6. کارت گرافیک چه کاربردی در ماینینگ دارد؟

    در صورتی که قصد جمع آوری یک سیستم کامپیوتر مناسب ماینینگ هستید باید توجه داشته باشید که یکی از اصلی ترین قطعات مورد نیاز شما کارت گرافیکی است که مجهز به فن خنک کننده قوی، سرعت و قدرت پردازش بالا می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار