Connect with us

راهنمای خرید گوشی موبایل

منتشر شده

در

گوشی های پرچمدار برندهای معروف

راهنمای خرید گوشی موبایل می تواند به شما کمک کند تا با توجه به بودجه موردنظرتان، اسمارت فون متناسب با نیازهای خود را انتخاب نمایید و پیش از خریداری گوشی همراه با قابلیت های مورد نظر آشنایی کامل پیدا کنید. ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که براساس برند نسبت به خرید اقدام می نمایید و گوشی های پرچمدار سامسونگ، آیفون، شیائومی و غیره را زیر نظر دارید و جدیدترین اخبار مربوطه را پیگیری می کنید. یا ممکن است پیش از خرید گوشی موبایل به کاربرد ها و نیازهای خود فکر کنید و بر اساس نیاز های خود نسبت به خریداری یک اسمارت فون اقدام نمایید.

به عنوان مثال علاقه مند به عکاسی هستید و دوست دارید که همه لحظات را ثبت نمایید، بنابراین به دنبال تلفنی خواهید بود که از دوربین قدرتمندی برخوردار می باشد. یا در صورتی که استفاده شما از گوشی موبایلتان بسیار زیاد است و اهل گیم و بازی هستید طبعا باید سراغ موبایل هایی بروید که از پردازنده مرکزی قدرتمندی برخوردار می باشند. بنابراین می توانید پیش از خرید موبایل این مقاله را مطالعه نمایید تا بتوانید گوشی موبایل مناسب برای فعالیت های خود را انتخاب نمایید.

خرید موبایل پرچمدار

شرکت های مختلف گوشی موبایل به صورت سالانه یا بعضا به صورت ماهانه گوشی های متنوعی را به بازار معرفی می کنند. برخی از این گوشی ها به صورت میان رده طراحی و تولید گردیده اند که از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشند. اما در میان تولید انبوه گوشی های میان رده شرکت های مطرح تولید گوشی موبایل مانند شرکت اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و غیره گوشی های پرچمدار خود را به بازار عرضه می کنند و هر سال با استقبال بی رویه مخاطبان رو به رو می شوند. به عنوان مثال جدیدترین گوشی های آیفون هر سال در اواخر شهریور ماه معرفی می شود و افراد زیادی نسبت به خریداری آن ها اقدام می نمایند. از سری گوشی های پرچمدار سامسونگ می توان به گوشی موبایل سامسونگ اس 21 با اینترنت نسل پنجم و گوشی آیفون 13 اپل اشاره کرد.

گوشی های پرچمدار آیفون، سامسونگ و هوآوی

گوشی های پرچمدار آیفون، سامسونگ و هوآوی

خرید گوشی موبایل براساس تکنولوژی

همه گوشی های موبایل موجود در دست افراد از شبکه های مختلفی پشتیبانی می کنند که منجر به برقراری ارتباط سریعتر و با سهولت بیشتر می گردد. به عنوان مثال شبکه GSM از سری شبکه های پشتیبانی شده در همه گوشی های موبایل است که در انواع و مدل های مختلف در دسترس مردم قرار گرفته است که راهکاری برای برای برقراری تماس در سراسر جهان است. یکی دیگر از شبکه های پشتیبانی شده برای برقراری ارتباط در گوشی های موبایل شبکه CDMA می باشد که با برخی از اپراتور ها سازگاری ندارد و در خوانش اطلاعات سیم کارت شما دچار مشکل خواهد شد. بنابراین پیشنهاد میکنیم در حین خریداری گوشی موبایل محدودیت خوانش سیم کارت و اپراتور را در شبکه CDMA در نظر داشته باشید.

از دیگر شبکه های پشتیبانی شده برای برقراری تماس در گوشی های همراه می توان به HSPA و EVDO نیز اشاره نمود. یکی دیگر از نکات مهم در حین خریداری گوشی هوشمند پشتیبانی از اینترنت نسل جدید با سرعت بالا می باشد. بنابراین پیش از خرید اسمارت فون به این نکته توجه داشته باشید که از اینترنت LTE و یا 5G پشتیبانی کند.

تاثیر ساختار و بدنه گوشی موبایل در خرید آن

یکی از نکات بسیار مهم پیش از خریداری گوشی موبایل توجه به جنس و ساختار بدنه آن می باشد. برخی از گوشی های موبایل دارای بدنه شیشه ای، پلاستیکی و یا آلومینیومی می باشند که به طبع در ساختار شیشه ای از زیبایی بیشتر و در ساختار آلومینیومی از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار می باشند. بر روی صفحه نمایشگر شیشه ای گوشی های موبایل همواره یک لایه گلس محافظ قرار می دهد که اغلب از نوع گوریلا گلس در نسخه های متنوع است و هر چه این نسخه بالاتر باشد از مقاومت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه پیش از خریداری گوشی موبایل پشتیبانی از استاندارد های ضدآب مانند استاندارد IP68، IP67 و غیره می باشد که منجر به افزایش مقاومت اسمارت فون در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و غبار می گردد.

گوشی هوآوی با استاندارد ضدآب و گرد و غبار

گوشی هوآوی با استاندارد ضدآب و گرد و غبار

خرید گوشی با قابلیت نصب دو سیم کارت

قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت یکی دیگر از ویژگی هایی است که برای اکثریت افراد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برخی از گوشی های هوشمند که قابلیت نصب دو سیم کارت را دارند دارای دو درگاه ورودی هستند که معمولا یکی از آن ها به صورت هیبریدی تعبیه شده است و می توانید برای قرار دادن سیم کارت دوم و یا کارت حافظه جانبی استفاده نمایید.

تاثیر صفحه نمایشگر در خرید اسمارت فون

همه گوشی های موبایل که مجهز به صفحه نمایش لمسی هستند از فناوری های مختلفی مانند آمولد، سوپر آمولد، ال ای دی، رتینا، سوپر رتینا و غیره پشتیبانی می کنند که از کیفیت و ویژگی های متنوعی برخوردار هستند. به عنوان مثال صفحه نمایش های آمولد در هنگام نمایش رنگ سیاه هیچ نوری نمایش نخواهد داد که منجر به ذخیره باتری بیشتر و نمایش رنگ سیاه عمیق می گردد. همچنین در گوشی های نسل جدید می توان به پشتیبانی از روشنایی با نرخ 400 نیت تا 1200 نیت اشاره نمود که به هیچ وجه منجر به خسته شدن چشم شما در نور زیاد نخواهد شد.

مبحث بعدی که پیش از خریداری گوشی موبایل از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود پشتیبانی از رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا خواهد بود. هرچه میزان تراکم پیکسلی به عدد 400 پیکسل در هر اینچ نزدیک تر باشد تصاویر با کیفیت بسیار بهتری نمایش داده خواهند شد.

ال سی دی انواع گوشی موبایل

ال سی دی انواع گوشی موبایل

اهمیت سیستم عامل و پردازنده در خرید موبایل

پیش از خریداری گوشی موبایل به سیستم عامل پشتیبانی شده در آن توجه نمایید. آیا گوشی همراه مدنظر شما از آخرین نسخه سیستم عامل پشتیبانی می کند؟ و یا به گونه ای طراحی شده است که در صورت ارائه آپدیت های جدیدتر قابلیت به روز رسانی داشته باشد؟ بنابراین پیش از خرید گوشی های اندرویدی مانند موبایل سامسونگ یا شیائومی توجه داشته باشید که سیستم عامل آن بالاترین نسخه اندرویدی باشد و یا درصورت خریداری گوشی آیفون از OS جدید با قابلیت ارتقا پشتیبانی نماید.

در صورتی که اهل گیمینگ و بازی هستید باید پیش از خریداری گوشی موبایل در رابطه با چیپست، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی آن تحقیق نمایید تا گوشی موبایل مناسب گیمینگ را خریداری کنید و در حین استفاده از آن به صورت پی در پی هیچگونه داغ کردن یا هنگی را مشاهده نفرمایید. برای آشنایی با گوشی های گیمینگ نسل جدید می توانید به مقاله مربوطه مراجعه بفرمایید.

تاثیر حافظه داخلی تلفن همراه در قیمت آن

پیش از خریداری گوشی موبایل باید به این نکته فکر کنید که حجم مورد نیاز شما برای استفاده از یک تلفن همراه چقدر است؟ آیا به فضای زیادی نیاز دارید یا در حد استفاده روزانه خود از گوشی موبایلتان فضا می خواهید. در صورتی که استفاده شما صرفا در حد استفاده روزمره است می توانید حافظه تا 64 گیگابایت را انتخاب نمایید و در صورتی که استفاده شما بیش از این است می توانید نسبت به خریداری گوشی موبایل با ظرفیت 128، 256 و 512 گیگابایت اقدام نمایید.

همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به افزایش حافظه جانبی از طریق کارت حافظه اقدام نمایید. البته در برخی از گوشی های موبایل مانند گوشی آیفون امکان افزایش حافظه وجود نخواهد داشت و پیش از خرید آن باید دقت بیشتری به خرج بدهید.

اهمیت دوربین در خرید گوشی موبایل

امروزه همه افراد علاقه مند به عکاسی و ثبت خاطرات خود هستند، بنابراین شرکت های ساخت گوشی موبایل، دوربین هایی با قابلیت عکاسی بهتر تولید می کنند. بنابراین در صورتی که به عکاسی و ثبت جزئیات علاقه مند هستید بهتر است از اسمارت فون هایی استفاده نمایید که دوربین عکاسی آن ها از رزولوشن بالا پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال گوشی موبایل آیفون 12 پرو مکس از سری گوشی های موبایل با قابلیت عکاسی با کیفیت بسیار بالا می باشد که قادر به عکاسی پانوراما، ماکرو، پرتره و غیره بوده است.

دوربین پشت انواع گوشی موبایل اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی

دوربین پشت انواع گوشی موبایل اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی

قابلیت های پشتیبانی شده در گوشی موبایل

ویژگی های پشتیبانی شده در گوشی های موبایل به صورت روز افزون در حال پیشرفت هستند. برخی از قابلیت های پشتیبانی شده شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، قطب نما، فشار سنج، ارتباط با دستیار صوتی، اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره می باشد که امکان استفاده از قابلیت های گوشی موبایل را با سرعت و سهولت بیشتر فراهم آورده است. همچنین نسخه بلوتوث در گوشی های موبایل در حال افزایش می باشد، چرا که این روز ها علاوه بر انتقال فایل از طریق بلوتوث، وصل شدن به دیگر دستگاه های بلوتوثی مانند اسپیکر بلوتوثی و هندزفری بی سیم در میان افراد رواج پیدا کرده است.

اهمیت باتری ماندگار در خرید موبایل

از اصلی ترین نکات پیش از خرید گوشی موبایل می توان به ظرفیت باتری و ماندگاری آن اشاره کرد. باتری های تلفن همراه به دو دسته لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری تقسیم می شوند که در ظرفیت های مختلف تولید و بر روی گوشی های موبایل نصب می شوند. پیش از خریداری گوشی موبایل به این نکته توجه کنید که باتری از ظرفیت مناسب و ماندگاری بالایی برخوردار باشد که با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید. همچنین در صورتی که برای شارژ کردن باتری موبایل خود، محدودیت زمانی دارید می توانید گوشی موبایلی را انتخاب کنید که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کند و در مدت زمان کوتاهی اسمارت فون شما را فول شارژ خواهد کرد.

پرسش های متداول در مورد گوشی موبایل

  1. مشخصات یک گوشی موبایل قدرتمند چیست؟

    گوشی های موبایل پرچمدار دارای ساختار بدنه محکم و بادوام، باتری با بازدهی بالا، دوربین با کیفیت، کیفیت صفحه نمایش فوق العاده، استانداردهای ضدآب و گرد و غبار، میزان رم بالا و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری متعددی می باشد.

  2. موبایل متناسب با نیازهای شما چه ویژگی هایی دارد؟

    پیش از خرید گوشی موبایل باید به این نکته توجه داشته باشید که گوشی را با چه هدفی خریداری می کنید، در صورتی که می خواهید عکاسی کنید باید دوربین با کیفیتی داشته باشد، اگر می خواهید کارهای ویرایش عکس و فیلم انجام دهید باید گرافیک قدرتمندی داشته باشد و غیره.

  3. گوشی موبایل پرچمدار بخریم یا میان رده؟

    اگر جزو آن دسته از آدم هایی هستید که به برند خاصی علاقه مندید و جدیدترین اخبار آن را پیگیری می کنید و موبایل خود را دائما ارتقا می دهید. قطعا به دنبال گوشی های پرچمدار سامسونگ یا آیفون خواهید رفت، اما در صورتی که صرفا میخواهید کار شما راه بیفتد می توانید با قیمتی مقرون به صرفه تر یک گوشی میان رده با قابلیت های بالا را خریداری نمایید.

  4. گوشی اپل بخرم یا گوشی اندرویدی؟

    این که شما یک گوشی اندرویدی بخرید یا گوشی آیفون تقریبا امری سلیقه ای است و باید به این نکته توجه داشته باشید که خودتان با چه سیستم عاملی راحت تر کار می کنید. اما به طور کلی کار با سیستم عامل iOS در صورتی که با آن آشنایی داشته باشید و مدتی از آن استفاده کنید، کاربر پسندانه تر از سیستم عامل های اندرویدی خواهد بود.

7 دیدگاه

  1. محمد

    سپتامبر 25, 2021 در 5:09 ب.ظ

    سلام و عرض ادب،برای خرید گوشی باید کیفیت و دوام و طول عمر آن و برند و از همه مهم تر قیمت و هوشمند بودن گوشی رو مد نظر قرار بدیم،الان اکثر افراد از گوشی های هوشمند استفاده میکنن،گوشی هایی نظیر اسمارت فون ها،برای خرید این گوشی ها باید منابع اصلی بازار موبایل ایران رو بشناسیم تا گوشی تقلبی گیرمون نیفته ،که تو سایت آی تی بازار هم دلیل خرید گوشی هوشمند و نحوه خرید و … در این زمینه خیلی خوب توضیح داده شده ممنونم از شما.

  2. امیر حسین

    سپتامبر 25, 2021 در 1:06 ق.ظ

    راهنمای خرید گوشی موبایل عالی بود برای خرید اسمارت فون لطف میکنید لیست قیمت گوشی های هوشمند رو برام ایمیل کنید

  3. Amin HK

    سپتامبر 24, 2021 در 11:13 ق.ظ

    کیفیت صفحه نمایش، پایداری محاسباتی دیوایس، مصرف باطری و سرعت پردازش مناسب از گزینه های من برای خرید یک اسمارت فون هستش.

  4. محمد

    سپتامبر 24, 2021 در 9:08 ق.ظ

    همانطور که ای تی بازار هم شاره کرده نباد گو برند را هم خورد و مهمترین چیزی که باید بدانیم ینکه ما از گوشی خود چه می خواهیم و ایا لازم است که گوشی هوشمند بخریم یا نه . بعد از آن باید کارآیی های را که می خواهیم برای خود لیست کنیم زیرا عدهی گول صفحه نمایش خوش ساخت بعضی کمپانی ها را می خورند و بعد از خرید به ضعف کاربری آن پی می برند و بعد از آن سی پی یو و رم است که بسیار مهم می باشد تا در برابر کاریی که از آن داریم گیر نکند

  5. جعفر

    سپتامبر 23, 2021 در 7:07 ب.ظ

    سلام همیشه برای خرید اسمارت فون به استحکام دستگاه و باتری آن توجه کنید،البته نکات مهم تری مثل برند و قیمت و … هم وجود داره که در آی تی بازار بخش مقالات به خوبی به اونها اشاره شده،و این که از خرید موبایل با رزولوشن 240*320 پیکسل جدا خودداری کنید،چون بیشتر برنامه ها و بازی ها را ساپورت نمیکند.

  6. ARSENAL

    سپتامبر 22, 2021 در 2:11 ب.ظ

    دوستان پردازشگر اینتل اتم چرا در مقایسه راهنمای خرید گوشی موبایل نیست ؟؟؟؟؟!!!!

  7. سپیده

    سپتامبر 21, 2021 در 5:12 ب.ظ

    آیفون 12 بخرید دیگه احتیاجی به راهنمای خرید گوشی موبایل هوشمند ندارید

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار