Connect with us

4 راهکار موثر افزایش طول عمر باتری آیفون

منتشر شده

در

راهکار موثر برای افزایش طول عمر باتری آیفون چیست؟

کاربران معمولا با نگرانی به سیر نزولی مقدار شارژ گوشی های خود نگاه می کنند اما در مورد آیفون راهکارهای موثری وجود دارد که می توان با رعایت این راهکارها طول عمر باتری گوشی را افزایش داد. هرچند اپل پیش تر ابزاری به نام Battery Health را معرفی کرده بود اما همچنان آیفون داران نگرانی هایی از بابت طول عمر باتری موبایل خود داشتند. نکته مهمی که وجود دارد این است که باتری های لیتیومی مورد استفاده در گوشی های هوشمند، به مرور زمان دچار افت می شوند بنابراین نگه داشتن میزان 100 درصد شارژ برای یک زمان طولانی غیرممکن است. با رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می شود می توان روند فرسودگی این باتری ها را کندتر کرد.

گزینه سلامت باتری در آی یو اس چیست؟

لیست قیمت گوشی آیفون

“سلامت باتری” در آیفون چیست و چطور می توان آن را چک کرد؟

ابزار سلامت باتری در آیفون 11.3 به بعد و از سال 2018 به آیفون اضافه شد. این ابزار ظرفیت واقعی و سلامت باتری را بررسی می کند. برای مشاهده آن کافی است به مسیر Setting و بخش Battery در گوشی آیفون خودتان بروید و Battery Capacity را ببینید. همچنین در این قسمت از طریق مشاهده گزینه Maximum Battery می توانید ظرفیت واقعی باتری خود را نسبت به روز اول بررسی کنید. گزینه دیگری به نام Peak Performance Capability وجود دارد که نشان می دهد در مواقع اوج مصرف از طریق اپلیکیشن های متعدد و سنگین گوشی آیفون شما از عهده پردازش کامل آنها بر می آید یا خیر؟ در صورتیکه عمر باتری آیفون در حال افت شدید باشد در این قسمت یک علامت هشدار نمایش داده می شود.

آیا باید وضعیت “بهینه سازی” شارژ گوشی را فعال نگه داریم؟

در مواقعی که می خواهید در طول زمان طولانی مثل یک شب تا صبح گوشی را به شارژ بزنید گزینه ای به نام Optimized Battery Charging می تواند به افزایش طول عمر باتری آیفون شما کمک کند. این گزینه بعد از رسیدن باتری به شارژ 80 درصد، شارژ شدن گوشی را متوقف می کند. این گزینه به صورت پیش فرض در آیفون فعال است ولی در اکثر مواقع نیازی به استفاده از آن نیست مگر در مواقعی که کل شب گوشی را به شارژر متصل می کنید.

افزایش طول عمر باتری آیفون

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون

راهکارهای ساده ای وجود دارد تا بتوان طول عمر باتری آیفون خود را افزایش دهید. هرچند ضعیف شدن باتری موبایل پس از چند سال استفاده اجتناب ناپذیر است اما بهتر است قبل از اینکه باتری ضعیف شود مواردی را رعایت کرد تا از افت ناگهانی شدید آن جلوگیری کرد. توصیه معمول برای افزایش طول عمر باتری این است که سعی کنید در هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنید. خصوصا برنامه های سنگینی مثل بازی ها در هنگام شارژ می توانند به باتری آسیب بزنند.

دور نگه داشتن گوشی اپل از گرمای بیش از حد

ناحیه امن درجه حرارت برای باتری آیفون طبق چیزی که اپل در سایت خود اعلام کرده است بین 17 تا 22 درجه سانتیگراد است. هرچند در حالت کلی آیفون در دمای بین 0 تا 35 درجه هم عملکرد طبیعی خود را خواهد داشت. هیچ وقت آیفون خود را در زیر آفتاب رها نکنید، یا در نزدیکی آتش نگه ندارید، همچنین در هنگام شارژ کردن هم برخی کیس ها باعث افزایش دمای آیفون می شوند. اگر احساس می کنید در هنگام شارژ گوشی شما بیش از حد داغ شده است آن را از شارژ خارج کنید و سعی کنید از کیس های دیگری برای شارژ کردن استفاده کنید.

عدم استفاده از شارژرهای بیسیم و شارژرهای سریع تا حد امکان

هر چند استفاده از Fast Charger ها و شارژرهای بیسیم گاهی الزامی است اما تا می توانید استفاده از آنها را محدود کنید زیرا گرمای ایجاد شده از آنها به باتری گوشی موبایل شما در دراز مدت آسیب می زند. البته شارژر های بیسیمی که خصوصا اخیرا وارد بازار می شوند مجهز به فن هستند و می توانند گرمای تولید شده توسط خودشان را تا حد امکان کاهش دهند.

استاندارد ام اف آی برای شارژر های آیفون

استفاده از شارژر اصلی اپل

این نکته برای همه واضح است که استفاده از شارژر های نامرغوب و غیر اصل چه آسیب جدی می تواند به باتری موبایل شما وارد کند. اپل استاندارد MFi را برای شارژر گوشی موبایل خود در نظر گرفته است که آن را به تولید کنندگان شارژر گوشی موبایل معرفی کرده و دارندگان این استاندارد شارژرهایی بر اساس استاندارد اپل و محصولات آن تولید خواهند کرد. پس به استاندارد MFi در هنگام خرید شارژر خود توجه کنید.

در مجموع دارندگان محصولات اپل نباید نگرانی زیادی برای باتری آیفون یا آیپد خود داشته باشند اما رعایت نکاتی می تواند در افزایش طول عمر باتری و جلوگیری از فرسودگی زودهنگام آن موثر واقع شود. سعی کنید آیفون را به جدیدترین نسخه iOS به روز رسانی کنید، وقتی شارژ گوشی رو به اتمام است از حالت Low Power استفاده کنید، روشنایی صفحه را در هنگام استفاده طولانی مدت کاهش دهید، در صورت عدم نیاز، بلوتوث و جی پی اس گوشی را خاموش کنید و به عنوان نکته آخر، اگر می خواهید آیفون خود را به مدت طولانی خاموش نگه دارید گوشی را به شارژ 50 درصد برسانید و سپس آن را خاموش کنید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

2 دیدگاه

  1. ایرج

    ژوئن 8, 2020 در 5:11 ب.ظ

    کاش راهکار افزایش عمر باتری گوشی های سامسونگ، هوآوی سونی رو هم تو این خبر گفته بودید گوشی من سامسونگ اس 7 خیلی زود شارژش تموم میشه و نمیدونم چه برنامه ای نصب کنم که بتونه شارژ ذخیره کنه

    • امید شریف

      ژوئن 13, 2020 در 9:15 ق.ظ

      در سری های تقریبا قدیمی سامسونگ تنها راه بهینه کردن مصرف باتری عدم استفاده از برنامه هایی با مصرف بالای باتری هستند
      مثل برنامه هایی که در background در حال اجرا هستند

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار