گجت

رقابت احتمالی سامسونگ با اپل در ساخت عینک های هوشمند

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در وب ‌سایت The Verge ظاهر احتمالی عینک هوشمند سامسونگ را در رقابت با عینک و هدست AR ترکیبی اپل نشان می‌ دهد. یک افشاگر محصولات الکترونیکی با عنوان Walking Cat ویدئوهای مفهومی از عینک هوشمند سامسونگ را به اشتراک گذاشته که شامل Samsung Glasses Lite و Samsung AR Glasses است. در این ویدئوها این افشاگر قصد دارد تا به مقایسه عینک واقعیت مجازی اپل با دو مدل عینک هوشمند سامسونگ بپردازد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نتایجی که از ویدئوی منتشر شده به دست آمده، بپردازیم.

عینک هوشمند گلس لایت و ای آی سامسونگ

لیست قیم هدست واقعیت مجازی

عینک هوشمند سامسونگ در کنار عینک واقعیت مجازی سامسونگ

در مقایسه دو مدل عینک هوشمند سامسونگ، عینک Samsung Glasses Lite تصویری از یک نمایش دو بعدی را برای کاربر فراهم می آورد، در حالی که Samsung AR Glasses یک صفحه نمایش تعاملی سه بعدی را بین محیط و اشیا فراهم می آورد. عینک Samsung Glasses Lite به عنوان یک سالن سینمای مجازی یا یک مانیتور کامپیوتر قابل استفاده است. در این ویدئو کاربردهای متنوعی مثل تجربه خلبانی یک هواپیمای بی ‌سرنشین از دید اول شخص با این هدست واقعیت مجازی نشان داده شده است. ظاهراً عینک‌ ها به حرکات واکنشی ندارند و در عوض برای کنترل‌ ها به عینک هوشمند سامسونگ یا صفحه کلید و موس متکی هستند. به نظر می رسد این عینک ‌ها قادر به نمایش سه ‌بعدی اشیا یا میدان دید گسترده نیستند. در این ویدیو همچنین قابلیت تیره شدن خودکار و یا حالت عینک آفتابی در Samsung Glasses Lite نشان داده می‌ شود.

عینک هوشمند سامسونگ در کنار عینک واقعیت مجازی سامسونگ

عینک Samsung AR Glasses یک گجت با قابلیت AR پیشرفته و وابسته به HoloLens مایکروسافت است. اما به نظر می رسد دارای ویژگی ‌های بیشتری نظیر صفحه نمایش تعامل گر با اشیا سه‌ بعدی و محیط‌ هایی با میدان دید گسترده ارائه داده و برخلاف Samsung Glasses Lite به حرکات بازو و دست واکنش نشان می ‌دهد. همچنین منطقی است که افزودن قابلیت‌ های بیشتر به این دستگاه موجب افزایش قیمت آن می ‌شود.

مقایسه عینک هوشمند سامسونگ و اپل

مشخص نیست که در این ویدئوهای منتشر شده، تا چه اندازه محصولات آماده برای مصرف‌ کننده یا برنامه ‌های حتمی سامسونگ برای آینده را نشان می ‌دهند اما ظاهرا سامسونگ برای رقابت با محصولات مشابه اپل در آینده برنامه‌ ریزی می کند. نکته جالب توجه این است که این دو محصول مفهومی سامسونگ با گجت های مشابه اپل شباهت هایی دارند.

مقایسه عینک هوشمند سامسونگ و اپل

این طور که به نظر می رسد  Samsung AR Glasses رقیب هدست واقعیت ترکیبی اپل و Samsung Glasses Lite رقیب احتمالی برای عینک AR اپل است. قابل‌ذکر است که سامسونگ با ارائه اسمارت تگ های خود توانسته ایرتگ شایعه شده اپل را شکست دهد و به همین دلیل احتمالاً همین کار را با عینک AR اپل انجام دهد. شکل ظاهری عینک هوشمند جدید سامسونگ چند ماه پیش در طرح های ابتدایی نمایش داده شده بودند که از طراحی جالبی برخوردار بودند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از نظر طراحی عینک هوشمند سامسونگ زیباتر از عینک هوشمند اپل است، اما از نظر کیفیت فکر میکنم اپل پیشرو باشه، احتمالا اپل برای این محصولش دید سه بعدی و دید گسترده رو قرار بده که سامسونگ در این مورد طبق این نوشته ندارد، اما با این وجود سامسونگ میتواند در قسمت وضوح رنگ مانور دهد تا از اپل بهتر باشد و رتبه برتر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا