Connect with us

رقابت سخت قیمت ایکس باکس سری ایکس و پی اس 5

منتشر شده

در

رقابت قیمت ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5

به تازگی قیمت ایکس باکس سری ایکس افشا شده و این خبر شایعات فراوانی را ایجاد کرده که بر مبنای آنها می توان گفت احتمالا رقابت سختی بین Xbox Series X و PS5 بوجود بیاید. هرچند هنوز اطلاعات زیادی از PlayStation 5 به بیرون درز نکرده است اما پیش بینی می شود رقابت برای کنسول سونی PS5 و ایکس باکس سری ایکس بر سر قیمت زیاد خواهد بود. در صورتی که پیش بینی می شود اگر سونی تغییراتی را برای کاهش قیمت پلی استیشن 5 اعمال نکند، مایکروسافت با عرضه سری X ایکس باکس بازار بیشتری را از آن خود خواهد کرد و گیمرها در این شرایط خرید Xbox Series X را ترجیح می دهند.

قیمت و تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس

لیست قیمت کنسول بازی

تاریخ عرضه و قیمت Xbox Series X

در چند ماه گذشته پیش بینی شده بود ایکس باکس سری ایکس به خاط کاربرد سخت افزار قدرتمند قیمت بالایی داشته باشد و قیمت شایعه شده برای آن حدود 600 دلار بود که در مقایسه با مدل های قبل تر ایکس باکس منطقی به نظر می رسید، اما حالا بر اساس خبرهایی که از مایکروسافت به بیرون درز کرده است قیمت در نظر گرفته شده برای ایکس باکس سری ایکس حدود 400 دلار خواهد بود در حالی که ایکس باکس سری اس که از لحاظ سخت افزاری در سطح پایین تری قرار دارد با قیمت 200 دلار به فروش می رسد. همچنین در پی اخبار منتشر شده احتمالا ایکس باکس سری ایکس مدل پلاس که نسخه قدرتمند تر سری ایکس است با قیمتی حدود 500 دلار به فروش برسد. رقابت سخت بین پلی استیشن سونی پرقدرت و جدید با ایکس باکس سری جدید از آنجا آغاز می شود که قیمت احتمالیPS5 از پایه 500 دلار شروع می شود. گفتنی است که تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس ماه اکتبر و تاریخ عرضه پلی استیشن 5 ماه نوامبر اعلام شده است.

مشخصت فنی ایکس باکس سری ایکس

مشخصات سخت افزاری ایکس باکس سری ایکس

بر اساس خبرهای منتشر شده Xbox Series X دارای قطعات داخلی و سخت افزار قدرتمندی خواهد بود. این مدل جدید مایکروسافت همانند مدل قبلی یعنی ایکس باکس وان ایکس از رزولوشن 4K پشتیبانی خواهد کرد. پردازنده ی این ایکس باکس سری ایکس از نوع AMD ZEN 2 خواهد بود و تراشه گرافیکی به کار رفته در آن قوی تر از تراشه های به کار رفته در کنسول های دیگر است به گونه ای که این کنسول قدرت پردازشی در حد یک کامپیوتر شخصی خواهد داشت. همچنین رم به کار رفته در این کنسول GDDR6 بوده و برای انواع بازی ها حتی با رزولوشن 8K و نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه هم مشکلی وجود نداشته باشد.

با عرضه این دو کنسول بازی جدید در ماه های آتی دنیای بازی های کامپیوتری دچار تحول شیرینی خواهد شد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. محمد

    ژوئن 22, 2020 در 11:16 ق.ظ

    قیمت های کنسول بازی واقعا به صورت نجومی افزایش داشته پلی استیشن و ایکس باکس جدید هم مطمنا قیمت های خیلی گرونی خواهند داشت

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار