Connect with us

چرا گوگل نگران ChatGPT نیست؟

منتشر شده

در

گوگل از رقابت با ChatGPT نمی ترسد

گوگل بزرگ ترین شرکت فناوری در جهان می باشد که قدرت هیچ شرکت یا سازمانی به آن نرسیده است اما اکنون با آمدن پلتفرم جدیدی به نام ChatGPT رقیب جدی برای این غول فناوری شده و حالا این شرکت آمریکایی احساس خطر کرده است. چت جی پی تی که بر پایه هوش مصنوعی (OpenAI) ساخته شده در مدت کمی دنیای اینترنت را تحت تأثیر قرار داده است. این پلتفرم یک ربات چت است که قادر است به سؤالات سخت و پیچیده پاسخ دهد و ویژگی های خیره کننده آن باعث شده گوگل را به فکر ببرد تا محصول جدید و قدرتمندی را معرفی کند. طبق گزارش های منتشر شده گوگل در تلاش است قدرت هوش مصنوعی خود را تقویت کند تا به مبارزه با رقبای جدید خود که قدرت نمایی می کنند بپردازد. انتظار می رود در کنفرانس توسعه دهندگاه I/O 2023 شرکت گوگل از محصولات جدید OpenAI خود رونمایی کند.

ChatGPT در مقابل گوگل

زمانی که ChatGPT  در بین مردم به محبوبیت می رسید گزارش هایی منتشر شد که گوگل این محصول را به عنوان یک تهدید بزرگ برای تجارت خود می داند. در پاسخ به این تهدید به نظر می رسد گوگل در حال افزاش قدرت هوش مصنوعی خود است. لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل جلسات متعددی را با مدیران شرکت در مورد چت جی پی تی و خطری که برای تجارت جستجوی آن ایجاد می کند برگزار کرده اند. در حال حاضر نگرانی مدیران گوگل منجر به این شده است که زنگ خطر را به صدا در بیاورند و تیم ها را از پروژه های موجود در حال ساخت منصرف کرده و آن ها را مجبور به ساخت محصولات هوش مصنوعی کرده اند.

ChatGPT در مقابل گوگل
ChatGPT در مقابل گوگل

گوگل قبلاً اعلام کرده بود که استراتژی جدید خود را در برابر ChatGPT و محصولات مشابه هوش مصنوعی را ارائه می دهد. به نظر می رسد شرکت گوگل در حال آماده شدن برای گسترش محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است و قرار است این شرکت به زودی تعدادی از پروژه های OpenAI را معرفی کند. طبق خبرهای منتشر شده گوگل قصد دارد 20 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در سال 2023 معرفی کند و قرار است نسخه ای از موتور جستجوی خود را که با ربات چت پشتیبانی می شود را به نمایش بگذارد. همچنین می توانید در این مقابله با ChatGPT بیشتر آشنا شوید.

محصولات احتمالی گوگل در I/O 2023

گفته می شود محصولاتی که گوگل در حال حاضر بر روی آن ها کار می کند برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان خواهد بود. این شرکت قصد دارد محصولی با نام Colab Android Studio را معرفی کند که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کدهای خود را اصلاح کنند. گوگل قصد دارد یکی دیگر از محصولات هوش مصنوعی خود را که PaLM-Coder 2 نام دارد را به نمایش بگذارد که کدها را برای کاربران تکمیل و تولید می کند. از جمله پروژه هایی که گوگل در Google I/O 2023 معرفی می کند استودیوی تولید تصویر است که تصاویر را ایجاد و ویرایش می کند.

کنفرانس Google I/O 2023
کنفرانس Google I/O 2023

گفته می شود که پروژه های هوش مصنوعی گوگل می تواند از محتوای نفرت انگیز، نژادپرستانه و توهین آمیز جلوگیری کند. دیگر محصولاتی که احتمال می رود گوگل در کنفرانس I/O 2023 معرفی کند عبارتند از:

  • معرفی ابزاری که برای سایر شرکت ها ایجاد شده تا به آن ها کمک کند تا برنامه های کاربردی هوش مصنوعی خود را بسازند.
  • معرفی ابزار ایجاد تصویر زمینه برای گوشی های گوگل پیکسل.
  • ابزار خلاصه سازی ویدیویی که ویدیوی کوتاه تری تولید می کند.

اگر گوگل بتواند این محصولات را در Google I/O 2023 معرفی کند می تواند هیجان انگیزترین کنفرانس توسعه دهنده گان در چند سال اخیر باشد که عمدتاً تمرکز خود را بر روی به روز رسانی های ChromeOS و Android گذاشته است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار