موبایل

رونمایی از سری آیفون 13 در رویداد تابستانی اپل

مراسم رونمایی از سری آیفون 13 در رویداد تابستانی اپل صورت گرفت. با فرا رسیدن آخر تابستان طبق یک وعده سالانه اپل از آخرین مدل گوشی آیفون رونمایی می کند. هرچند شایعاتی پیش از رونمایی به گوش می رسد، اما اطلاعات کامل تر در مورد سری جدید گوشی ها همزمان با معرفی رسمی آنها در دسترس کاربران قرار می گیرد. گوشی جدید اپل یعنی سری آیفون 13 در 4 مدل آیفون 13 مینی، گوشی آیفون 13، گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس به بازار عرضه خواهد شد.

آیفون 13 استاندارد و مینی اگرچه از همان خانواده پرچمدارها هستند اما قیمت مناسب تری نسبت به پرو پرومکس دارند. در سری آیفون 11 و سری آیفون 12 دو مدل پرو و پرومکس فروش و طرفداران بیشتری داشتند. تا پیش از عرضه ای سری احتمال می رفت اپل مدل مینی را از سبد خانواده آیفون 13 حذف کند که این اتفاق پیش نیامد.

رنگ های جدید درآیفون 13

لیست قیمت گوشی آیفون

ظاهر متفاوت آیفون 13 مینی و آیفون 13 استاندارد

در میان مدل های مختلف گوشی آیفون، آیفون مینی از طرفداران کمتری برخوردار بود. اما امسال و در سری آیفون 13، مدل مینی با ظاهری کمی متفاوت تر عرضه شد. آیفون ۱۳ مینی مانند مدل سال گذشته اش نمایشگر 5.4 اینچ از نوع OLED دارد. با این ابعاد کوچک ‌ترین مدل در بین گوشی های اپل به حساب می ‌آید. مدل استاندارد آیفون 13  نمایشگر 6.1 اینچی دارد اما از لحاظ کیفیت و نوع پنل و وضوح تصویر تفاوتی بین این دو مدل دیده نمی ‌شود.

این نمایشگر با استفاده از یک فناوری جدید ۲۸ درصد از قبل روشن ‌تر شده اند و روشنایی حداکثری آن ها به ۱۲۰۰ نیت می ‌رسد. یک نکته جالب و جذاب در این دو مدل این است که ناچ یا بریدگی صفحه این ‌بار ۲۰ درصد کوچک‌ تر شده است. پوشش بدنه این دو گوشی از جنس شیشه سرامیک است و از استاندارد ضد آب و ضدغبار IP68 بهره می برند. همچنین از 5 رنگ جدید برخوردارند که وجه تمایز آن با سری های قبلی پرچمداران اپل خواهد بود.

ظاهر متفاوت آیفون 13 مینی و آیفون 13 استاندارد

نمایشگر در مدل های پرو و پرومکس آیفون 13

مدل ‌های پرو آیفون ۱۳ اولین گوشی های آیفونی هستند که همراه با نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز LTPO به بازار عرضه می‌ شوند. حداکثر روشنایی این دو مدل هم  به ۱۰۰۰ نیت می‌ رسد. اندازه‌ نمایشگر این دو مدل هم فرقی با نسل قبلی خود ندارد. مدل پرو و پرومکس آیفون 13 با  نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی عرضه خواهند شد.

نمایشگر در مدل های پرو و پرومکس آیفون 13

بدنه‌ هر دو گوشی موبایل هم کمی ضخیم ‌تر شده که این موضوع به افزایش ظرفیت باتری بر می ‌گردد. در این دو مدل هم مانند مدل های مینی و استاندارد اندازه‌ بریدگی نمایشگر هم ۲۰ درصد کوچک‌ تر شده ولی در کل از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارند. در مورد ویژگی های فنی این خانواده هم به زودی مقالاتی را در آی تی بازار منتشر خواهیم کرد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا