Connect with us

رونمایی از iOS 15 و iPadOS 15 برای گوشی آیفون و آیپد

منتشر شده

در

رونمایی از iOS 15 و iPadOS 15 برای گوشی آیفون و آیپد

در رویداد WWDC 2021 که چند روز گذشته برگزار شد اپل از سیستم عامل های iOS 15 و iPadOS 15  رونمایی کرد. هرچند این دو سیستم عامل برای آیفون و آیپد تا ماه سپتامبر به عرضه عمومی نمی رسند اما ویژگی های زیادی از آنها در این رویداد مطرح و بررسی شد. بعد از رونمایی iOS 14 انتظار نمی رفت که ورژن بعدی آن تغییرات محسوسی داشته باشد اما بار دیگر اپل کاربران خود را با افزودن و بهبود سیستم عامل جدید خود غافلگیر کرد. سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته اند تا ایرادات احتمالی آن برطرف گردد و از ماه آینده میلادی هم نسخه بتای آن عرضه خواهد شد.

عرضه آی او اس 15 و آیپد او اس 15 برای توسعه دهندگان

لیست قیمت گوشی آیفون

ویژگی های iOS 15 و iPadOS 15

از بزرگ ‌ترین تغییراتی که در iOS 15 بوجود آمده، در اپلیکیشن فیس ‌تایم است که قابلیت ‌های جذاب فراوانی را دریافت کرده. اپل قابلیت ‌های جدید این اپلیکیشن را با هدف برقراری یک مکالمه‌ تصویری مشابه مکالمه‌ در دنیای واقعی طراحی کرده که بسیار جذاب و هیجان ‌انگیز هستند. اولین و مهم ‌ترین قابلیت این است که کاربران ویندوز و اندروید هم می ‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. در جریان این رویداد اپل اعلام کرد کاربران اپل می‌ توانند لینک مکالمات خود را برای کاربران اندروید و ویندوز ارسال کرده تا آنها از طریق مرورگر بتوانند وارد مکالمه شوند. حتی می ‌توان لینک مکالمه ‌ای را قبل از آغاز آن دریافت کرده و برای دوستان خود ارسال کنید تا در زمان تایید شده، وارد مکالمه شوند.

نوتیفیکیشن ها یا اعلانات هم در iOS 15 تغییر و تحول گسترده ‌ای داشته. با این ترتیب که به لطف قابلیتی تحت عنوان Notification Summary  کاربران مجبور نخواهند شد بین همه اعلانات کم ‌اهمیت در صفحه‌ گوشی آیفون قفل شده سردرگم شوند. با کمک Notification Summary، فقط اعلانات مهم برای کاربران به نمایش در می ‌آید تا وقت زیادی برای یافتن اعلانات مهم صرف نکنند.

ویژگی های iOS 15 و iPadOS 15

تغییرات iPadOS 15 هم شامل اضافه شدن ویجت به هوم ‌اسکرین و نحوه‌ تعامل با آنهاست. در واقع کاربران در iPadOS 15 می ‌توانند که ویجت ‌های مورد نظر خود را در هر جایی از صفحه‌ هوم در آیپد که می ‌خواهند قرار دهند و به اطلاعات آن ویجت به ‌راحتی و در همان صفحه‌ هوم دسترسی داشته باشند. بهبود مولتی تسکینگ یا کاربری چندگانه، بهبود App Library، اضافه شدن قابلیت جدید QuickNote برای یادداشت برداری، اضافه شدن اپلیکیشن Translate و مواردی از این دست اشاره کرد.

آی او اس 15 و آیپد او اس 15 برای کدام دستگاه ها عرضه می شوند؟

وقتی صحبت از عرضه یک سیستم عامل جدید می شوند کاربران قدیمی تر نگران هستند که ورژن جدید را برای گوشی موبایل یا تبلت خود دریافت می کنند یا خیر. در این میان باید به دستگاه هایی که از iOS 15 و iPadOS 15  پشتیبانی می کنند اشاره کرد. گوشی موبایل آیفون سری 12 همه مدل ها، سری گوشی آیفون 11 همه مدل ها، گوشی آیفون x، گوشی آیفون XS، گوشی آیفون XR، گوشی آیفون XS مکس، آیفون 8، آیفون 8 پلاس، گوشی آیفون 7 و 7 پلاس، آیفون 6S، آیفون 6S پلاس، گوشی آیفون SE و آیفون SE 2020 مدل هایی هستند که از آی او اس 15 پشتیبانی خواهند کرد.

آی او اس 15 و آیپد او اس 15 برای کدام دستگاه ها عرضه می شوند

مدل های تبلت اپل شامل تمام مدل های آیپد پرو، آیپد نسل 8، آیپد نسل 7 و نسل 6، آیپد 5 و 5 مینی، آیپد 4 مینی و آیپد ایر 4، آیپد ایر 3 و آیپد ایر 2 مدل هایی هستند که از آیپد او اس 15 پشتیبانی خواهند کرد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. مریم

    ژوئن 12, 2021 در 1:58 ب.ظ

    باتوجه به اینکه از اپدیت 14 آیفون مدت زیادی نمیگذره، تو اپدیت 15 تغییرات زیاد نداشته حالا باید دید که چه باگ های هم ممکن هست داشته باشه و موقع استفاده اپدیت جدید اپل میشه فهمید، دیگه دوتا ایموجی و فیس تایم چیز عجیبی نیست که اینهمه گنده ش کردند

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار