Connect with us

گوشی های سری S21 سامسونگ با حاشیه های فراوان رونمایی شدند

منتشر شده

در

گوشی های سری S21 با حاشیه های فراوان رونمایی شدند

گوشی های سری S21 سامسونگ بالاخره و بعد از حاشیه های فراوان در نمایشگاه CES 2021 رونمایی شدند. این سری که شامل گوشی گلکسی S21 مدل استاندارد، گوشی گلکسی S21 PLUS و گوشی گلکسی S21 Ultra می باشند با قابلیت ها و ویژگی های فراوانی معرفی شدند. این سری از گوشی های سامسونگ از پرقدرت ترین تراشه های موجود در بازار بهره می برند که اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 می باشند. در مجموع سری گلکسی اس 21 سامسونگ جانشین شایسته ای برای گوشی های نسل قبل یعنی گلکسی اس 20 بودند که طرفداران زیادی در بازار داشتند.

گوشی های سری S21 با قابیلت های عالی رونمایی شدند

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

حذف شارژر و هدفون از سری گوشی های گلکسی اس 21

وقتی برای اولین بار آیفون اعلام کرد که شارژر و هدفون را از جعبه گوشی های تولید جدید خود حذف کرده است، سامسونگ واکنش نشان داد و منتقدان این واکنش را نوعی تمسخر فرض کردند. اما زمان کوتاهی پس از آن شرکت سامسونگ هم اعلام کرد در گوشی سامسونگ سال 2021 خود شارژر را به دلایل متعددی از جعبه حذف خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده بود که با حذف تدریجی شارژر و هدفون از جعبه گوشی های سامسونگ، مشکلات مربوط به مصرف بی رویه این لوازم جانبی موبایل کم و کمتر خواهد شد.

حذف شارژر و هدفون از سری گوشی های گلکسی اس 21

ولی این موضوع برای همه روشن است که علاوه بر این دلیل، منفعت اقتصادی این قضیه هم برای شرکت های تولید کننده گوشی موبایل هم نادیدنی نیست. هر چند به صورت منطقی همه ما می دانیم که این تصمیم احتمالا در نهایت درست می باشد و شاید باعث شود بیشتر مراقب شارژر گوشی موبایل و یا هندزفری های خود باشیم. چرا که با خرید گوشی های جدید، دیگر مدل تازه ای همراه آن ها نخواهیم گرفت و مجبوریم هزینه جداگانه ای برای شارژر و هندزفری بپردازیم. سامسونگ این حذف آداپتور شارژر و هندزفری را مختص گوشی های سامسونگ مدل سری S21 ندانسته و اعلام کرده گوشی های دیگر این برند هم بدون این لوازم عرضه خواهند شد. شیائومی هم اعلام کرده بود حذف شارژر از گوشی های شیائومی را در برنامه کاری خود دارد.

گوشی گلکسی S21 بدون کارت حافظه عرضه می شوند

حذف کارت حافظه از گوشی موبایل جنبه های مختلفی دارد. شرکت های تولید کننده گوشی موبایل مدل های مختلف یک سری را با حافظه های متنوعی عرضه می کنند. مهمترین جنبه این حذف کارت حافظه هم این است که خریدار تشویق می شود تا مدلی از گوشی را با میزان بیشتری از کارت حافظه خریداری کند. پشتیبانی گوشی های موبایل از دوربین های با کیفیت هم باعث می شود کیفیت و حجم بالای عکس ها، حافظه داخلی را با سرعت بیشتری پر کنند. پس منطقی است که به جای خرید مدلی با 64 گیگابایت حافظه، 128  یا 256 گیگابایت حافظه را خریداری کنید.

گوشی گلکسی S21 بدون کارت حافظه عرضه می شوند

مقایسه گلکسی S21 و گلکسی S20

در مجموع هر دو سری گوشی های سامسونگ سری گلکسی اس 20 و گلکسی اس 21 از ویژگی های خوب زیادی بهره می برند و به نظر می رسد تا مدت های زیادی پرچمدارهای برتر سامسونگ باقی بمانند. اما تفاوت های جالب و ظریفی بین سری 21 و سری 21 وجود دارد. مهمترین این تفاوت ها مربوط به ماژول دوربین است که در سری اس 20 ماژول دوربین برآمده بود ولی در سری اس 21 این ماژول با پک دوربین های عالی خود جزئی از گوشی محسوب می شود. تراشه به کار رفته در نسل قبل اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 بود اما در این سری از اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 بهره مند هستند.

مدل گلکسی اس 21 پلاس با رم 8 گیگابایت عرضه می شود ولی در مدل گلکسی اس 21 اولترا حافظه های 12 و 16 گیگابایت در اختیار کاربر خواهد بود. یک فرق عمده دیگر این است که گلکسی اس 21 ها برخلاف مدل قبلی خود از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی نمی کنند و شارژر و هندزفری هم در جعبه قرار نخواهد داشت. مدل گلکسی اس 21 اولترا قادر به پشتیبانی از قلم اس پن است که این ویژگی این مدل را خاص و پرطرفدارتر کرد طوری که منتقدان این مدل را بهترین گوشی سامسونگ که تا بحال عرضه شده قلمداد می کنند.

مقایسه گلکسی S21 و گلکسی S20

با همه این وجود قیمت این سری کاهش داشته است و بر همگان روشن است که هر گوشی پرچمدار دیگری وارد بازار شود باید با این سری رقابت سختی داشته باشد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. لاله

    ژانویه 19, 2021 در 11:50 ق.ظ

    واقعا جالبه! هم حذف شارژر و هنذفری هم حذف کارت حافظه؟ خب حافظه گوشی پر شد چیکار کنیم، گوشی های سری s21 میتونه بهترین باشه از لحاظ کیفیت اما اگه سامسونگ این طرح حذف لوازم جانبی رو انجام نمیدادن اتفاقا بنظرم مشتری های اپل و بقیه هم به سمت سامسونگ میومدن

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار