Connect with us

زمان بندی و تست لایو اینستاگرام پیش از انتشار امکان پذیر شد

منتشر شده

در

زمان بندی و تست لایو اینستاگرام پیش از انتشار امکان پذیر شد

اینستاگرام قابلیت زمان بندی را به ویژگی های خود اضافه کرد. همچنین می توان پیش از اجرای اصلی برنامه لایو، در یک فضای مشابه شرایط را بررسی کرد. اینستاگرام که بدون اغراق در حال حاضر پرطرفدارترین پلتفرم در فضای مجازی است، همیشه در حال آپدیت کردن برنامه و افزودن ویژگی های خود است.

حالا دیگر این برنامه از فضای ساده اشتراک گذاری عکس ها که در ابتدا برای آن ایجاد شده بود خیلی فراتر رفته. عده زیادی فعالیت های شغلی خود را از طریق این پلتفرم رشد می دهند. اجرای برنامه های ویدئویی زنده که یکی دو سالی است به این برنامه اضافه شده، حالا بستر مناسبی برای تولید کنندگان محتوا و حتی آموزش دهندگان است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دو ویژگی جدیدی بپردازیم که به لایو در اینستاگرام مربوط می شود.

زمان بندی و تست لایو اینستاگرام پیش از انتشار امکان پذیر شد

لیست قیمت گوشی موبایل

قبل از لایو در اینستاگرام، برنامه ریزی کنید

امکان اطلاع رسانی برای برنامه های لایو در اینستاگرام محدود بود و افراد فقط از چند روز قبل می توانستند از طریق استوری و قابلیت Countdown یا اطلاع رسانی از طریق پست، قرار لایو را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. در حقیقت این اطلاع رسانی باید از طریق آپشن های دیگر انجام می شد. اما اینستاگرام هم حالا مانند فیس بوک و تیک تاک قابلیت برنامه ریزی آن هم از 90 روز پیش تر را پیدا می کند. یوتیوب هم خیلی پیش از این قابلیت برنامه ریزی را برای کاربران فراهم کرده بود. البته باید توجه داشت که یوتیوب پلتفرم انتشار ویدئو است و طبیعی است که در این زمینه پیش رو باشد. اینستاگرام اعلام کرده که به زودی این قابلیت به صورت عمومی در اختیار کابران قرار می گیرد.

قبل از لایو در اینستاگرام، برنامه ریزی کنید

استفاده از حالت Practice Mode در اینستاگرام

قابلیت جذاب دیگری که برای لایوهای اینستاگرام فعال خواهد شد حالت تمرینی یا Practice Mode است. از این طریق قبل از ضبط و شروع یک لایو می توان شرایط را سنجید. برای مثال محل قرار گیری گوشی موبایل یا تبلت، شرایط نور و صدا و حتی وضعیت اینترنت را در یک فضای آزمایشی می توان بررسی کرد و سپس لایو را شروع کرد. این قابلیت هم قرار است به زودی و پس از بررسی های نهایی امکان استفاده پیدا کند.

استفاده از حالت Practice Mode در اینستاگرام

اینستاگرام در حال حاضر رقیب جدی ای مانند تیک تاک دارد که سعی دارد با افزودن قابلیت های جدید و کاربردی، جایگاه خود را حفظ کند. ظاهرا قرار است نام IGTV هم به زودی تغییر پیدا کند و همه ویدئوهای طولانی اینستاگرام با عنوان Feed  دسته بندی شود. البته ویدئوهای Reels که خود هنوز به صورت کاربردی درنیامده است همچنان بدون تغییر خواهد ماند. گزینه Reels همچنان در قسمت قبلی قرار دارد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار