کنسول بازی

مایکروسافت قصد ساخت بازی XBox را در فضای ابری دارد

در گزارش جدیدی اعلام شده که مایکروسافت قصد ساخت بازی XBox1 را در فضای ابری دارد. این در حالی است که این شرکت از مدت ها قبل برنامه ریزی را برای گسترش بازی های ایکس باکس در فضای ابری شروع کرده بود. این موضوع در هر حال در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتاد، اما مایکروسافت ظاهرا زودتر به فکر این پیشرفت افتاده است. در این میان گوگل نتوانست چنین برنامه ای را پیش ببرد و به همین جهت از ابتدای امسال فعالیت استودیوهای داخلی خود را متوقف کرد. این موضوع اما برای مایکروسافت متفاوت و حیاتی تر به نظر می رسد. این شرکت برای آینده‌ بازی ‌های مبتنی بر سرویس‌ های ابری برنامه ‌های زیادی در نظر گرفته‌ است. حالا مشخص است که قرار است با هدایت طراح بازی پورتال این موضوع  دنبال شود.

استخدام طراح بازی های پورتال توسط مایکروسافت برای تولید بازی ایکس باکس

لیست قیمت بازی ایکس باکس

گسترش سرویس ابری برای بازی های ایکس باکس

همانطور که گفته شد مایکروسافت مدتی است که در فکر گسترش فعالیت های سرویس ابری برای بازی های ایکس باکس است. در این راستا شرکت مایکروسافت به ‌تازگی اعلام کرده است که برای گسترش بخش‌ بازی ‌های سرویس ابری خود کیم سوییفت، مدیر سابق طراحی بازی ‌ها برای گوگل استیدیا، را استخدام کرده است. اکثر گیمرها و علاقمندان این حوزه او را بیشتر برای طراحی و ساخت بازی موفق پورتال می ‌شناسند. یکی از مدیران داخلی مایکروسافت اعلام کرده که کیم سوییفت قرار است تیمی را تشکیل دهد که بر روی تجربه های جدید سرویس های ابری متمرکز خواهد بود. هدف این تیم این است که بازی های بر اساس سرویس ابری مایکروسافت و به صورت اختصاصی ساخته شود.

گسترش سرویس ابری برای بازی های ایکس باکس

کیم سوییفت یکی از مطرح ترین طراحان بازی در دنیا محسوب می شود و بیش از ده سال است در این حوزه فعالیت می کند. این فرد به تازگی به استخدام مایکروسافت در آمده است تا برای این شرکت بازی های مبتنی بر فضای ابری طراحی کند.

بازی ها در فضای ابری چه ویژگی هایی خواهند داشت؟

در حال حاضر سرویس های ابتدایی برای بازی ها در فضای ابری وجود دارد. اما بازی ‌هایی که کاربران می توانند اکنون روی گوگل استیدیا، آمازون لونا و مایکروسافت ایکس ‌کلاود بازی کنند، آثاری نیستند که بر اساس سرویس ‌های ابری ساخته‌ شده باشند یا منحصر‌ به آنها باشند. این بازی ها به ‌گونه‌ ای طراحی شده ‌اند که روی کنسول ‌بازی و کامپیوترهای شخصی هم اجرا شوند. بنابراین، مزیتی که در استفاده از سرویس‌ های ابری در آنها وجود دارد بیشتر به‌ چیزهایی مثل زمان بارگذاری سریع‌ تر، عدم نیاز به نصب بازی یا بهینه‌ سازی‌ های آن و گرافیک بالاتر از گرافیک میانگین باز می ‌گردد.

بازی ها در فضای ابری چه ویژگی هایی خواهند داشت

هر اثری که از طریق ایکس ‌کلاود قابل بازی است، در حقیقت روی یک سرور ایکس ‌باکس اجرا می ‌شود. این یعنی به ‌صورت کلی با تجربه‌ بازی ‌های ویدیویی روی یک کنسول متفاوت نیست.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اقا ما هنوز پلی استیشن وان هم پولمون نمیرسه چرا اینقدر زود ایکس باکس و ps چیزای جدید میدن بیرون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا