گجت

تیم کوک دستور ساخت سریع هدست های اپل را صادر کرد

حدود هفت سال است که اپل بر روی پروژه هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کار می کند. در طول این سال ها اطلاعات زیادی در مورد این هدست ها منتشر شده است اما هیچکدام آن ها به واقعیت تبدیل نشده است. هدست های هوشمند اپل ظاهراً پیچیده ترین محصولی است که تاکنون توسط این شرکت قرار است ساخته شود و احتمالاً قیمت آن 3000 دلار خواهد بود. انتظار می رود در تابستان امسال در کنفرانس WWDC اپل از نتایج سال ها تحقیق خود در مورد هدست های VR و AR پرده برداری کند و آن را به علاقه مندان معرفی کند.

هدست های هوشمند اپل

از سال 2016 تیم کوک مدیر عامل اپل، به همه ما گفته است که آینده واقعیت افزوده چه قدر می تواند عالی و شگفت انگیز باشد و این شرکت قصد دارد هدست های فوق پیشرفته ای را معرفی کند اما خبری جز شایعه از هدست های اپل منتشر نشد و در نهایت این شرکت جز معرفی آیفون های خود محصول فوق العاده ای به دنیا نشان نداد. به گفته برخی از منابع، اخراج و استعفای برخی از مدیران و طراحان باعث تأخیر در تولید و عرضه این محصول شده است.

تأخیر در ساخت هدست های اپل
تأخیر در ساخت هدست های اپل

به گفته برخی از کارمندان و مدیران ارشد اپل، علت دیر کرد این محصول بحث در مورد ظاهر هدست ها بوده و اپل نمی خواهد وجه مشترکی با دیگر رقبای خود داشته باشد. تیم طراحی شرکت اپل با معرفی این محصول در این زمان و موقعیت مخالفت کرده و از مدیران خود خواسته اند صبر کنند تا با فناوری های جدیدتر هدست های سبک تر و نازکتری که می تواند ظاهری مشابه با عینک های طبی داشته باشد طراحی و تولید کنند.

ظاهر هدست های اپل
ظاهر هدست های اپل

اکنون داستان تغییر کرده است و صبر مدیر عامل شرکت آمریکایی تمام شده است. تیم کوک رهبر پرحاشیه اپل طی بیانیه ای گفته است به هر نحوی شده است تابستان 2023 هدست های جدید را معرفی خواهد کرد. بعد از صحبت های آقای کوک، به دلیل آماده نبودن هدست های هوشمند اعتراض طراحان این پروژه به صدا در آمد. ظاهراً تیم کوک تلاش می کند در اواخر مدیریت خود یک محصول جدید و انقلابی را معرفی کند تا با رفتنش، بعد از سال ها مانند استیو جابز ردپای طلایی خود را در این شرکت ببیند.

دستور تیم کوک برای ساخت هدست های اپل
دستور تیم کوک برای ساخت هدست های اپل

آیا هدست اپل می تواند میراث جاودانه تیم کوک باشد؟

تیم کوک در تابستان 2011 جانشین استیو جابز انتخاب شد و از آن سال تا کنون مدیر شرکت اپل باقی ماند. آقای کوک اوایل فعالیتش در اپل با افزایش سهام و فروش محصولات این شرکت خود را مدیری لایق نشان داد اما برخلاف استیو جابز، کوک به نوآوری های بزرگ و خلاقیت های تازه شهرت ندارد و نتوانست به محبوبیت جابز دست پیدا کند اگرچه محصولات جدید موفقی مانند AirPod و ساعت های هوشمند اپل در دوران تصدی او عرضه شده اند. اپل با عرضه هدست های جدیدش می تواند اولین محصول انقلابی در دوران مدیریت تیم کوک باشد. برخی در داخل این شرکت معتقدند که این هدست می تواند روزی جایگزین آیفون ها شود. گفته می شود تا آخر سال 2023 اپل قصد دارد یک میلیون هدست بفروشد و در سال های آینده این میزان را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا