Connect with us

گوشی موبایل سامسونگ، باز هم در راس بازار فروش

منتشر شده

در

گوشی موبایل سامسونگ، باز هم در راس بازار فروش

در گزارشی که به تازگی منتشر شده است، سامسونگ با ثبت رکورد فروش 76.5 میلیون گوشی هوشمند در چهار ماه اول سال 2021، بار دیگر به عنوان پرفروش ترین برند گوشی موبایل لقب گرفت. همانطور که قبلا هم اعلام شد و البته پیش بینی می شد سامسونگ در سه ماهه نخست امسال هم رتبه اول بازار را در فروش گوشی های موبایل داشت. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی سامسونگ بیش از ۳۴۷ میلیون گوشی هوشمند در دنیا فروخته است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰، ۲۷ درصد رشد را تجربه کرده است. با این وجود سامسونگ بیشترین سهم از فروش در این بازار را با 22 درصد سهم از بازار جهانی از آن خود کرده است. این کمپانی مدل های متعدد و متنوعی از گوشی های هوشمند در سطح پرچمدار و میان رده را از عرضه می کند.

سامسونگ رکورد فروش 76 میلیون گوشی موبایل را شکست

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

گوشی سامسونگ و گوشی آیفون در رقابت همیشگی

پس از سامسونگ رقیب همیشگی آن یعنی اپل قرار دارد که با فروش ۵۲.۴ میلیونی گوشی موبایل آیفون، ۱۵ درصد بازار را از آن خود کرده و در جایگاه دوم قرار گرفت. شیائومی نیز که از سال گذشته شروع خوبی داشته، همچنان خود را در جایگاه سوم حفظ کرده و با فروش ۴۹ میلیون دستگاه گوشی، سهم ۱۴ درصدی از بازار را در اختیار دارد. اپل در یک فصل یعنی در سه ماهه چهارم سال 2020 و البته همزمان با عرضه گوشی آیفون 12 توانست یک فصل از سامسونگ پیشی بگیرد. اما مجددا گوشی سامسونگ با فروش بالای خود به صدر جدول برگشت. این جایگاه چند سالی هست که در اختیار سامسونگ قرار دارد.

گوشی سامسونگ و گوشی آیفون در رقابت همیشگی

برندهای چینی گوشی موبایل بعد از سامسونگ و اپل

تا اینجا سهم عمده بازار با حدودا 37 درصد فروش در اختیار سامسونگ و اپل بود. بعد از آنها و پس از شیائومی، دو برند اوپو و ویوو که به ترتیب ۳۷.۶ و ۳۶ میلیون گوشی فروخته‌اند، سهم ۱۱ و ۱۰ درصدی از بازار دارند و در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند. این دو برند در کنار گوشی ریل می و گوشی وان پلاس همگی متعلق به کمپانی چینی BBK هستند که بزرگ ‌ترین سازنده موبایل در چین محسوب می ‌شود. باید گفت فروش اوپو نسبت به بازه مشابه در ۲۰۲۰ رشد ۶۰ درصدی داشته است.

برندهای چینی گوشی موبایل بعد از سامسونگ و اپل

این در حالی است که فروش گوشی موبایل هوآوی به شدت عقب گرد داشته و با فروش ۱۸.۶ میلیون دستگاه، در جایگاه هفتم این رده بندی قرار دارد. در حالی که در سه ماهه آخر ۲۰۲۰ در رتبه پنجم جای گرفته بود. هرچند عوامل کلی در فروش، مشخص است و عمدتا به کیفیت بر میگردد اما ناگفته نماند که شیوع کرونا تاثیر بسیار زیادی بر بازار داشت. از طرفی کمبود تراشه برای تولید گوشی موبایل و تبلت و دیگر گجت ها، بر میزان تولید موثر بود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. سهند

    می 3, 2021 در 10:37 ق.ظ

    اینکه سامسونگ پر فروش ترین برند بین آیفون و شیائومی بشه یه مسئله قابل پیش بینی بوده، با توجه به اینکه سامسونگ تعداد زیادی گوشی میانرده وارد بازار میکنه و کیفیت متناسبی دارندو از طرفی در قیمت پایین ارائه میشن دلیل خوبی برای فروش بالای اون هست و شیائومی هم باتوجه به تکرار همین روند، هنوز به کیفیت و برندینگ سامسونگ نرسیده، شاید در آینده بتونه رقابت خوبی با اپل و سامسونگ داشته باشه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار