Connect with us

سامسونگ Knox چیست و چگونه کار می کند

منتشر شده

در

سامسونگ Knox چیست و چگونه کار می کند

حفظ حریم خصوصی در چند سال گذشته بیش از هر زمان دیگری به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. در صنعت گوشی های هوشمند، آیفون های شرکت اپل از امنیت بالایی برخوردار هستد، شرکت سامسونگ نیز تلاش هایی را برای افزایش امنیت گوشی های خود انجام داده است و پلتفرم Knox را معرفی کرده که از سال 2017 پیشرفت های زیادی در امنیت گلکسی های خود ایجاد کرده و آن را به بالاترین سطح امنیتی رسانده است.

سامسونگ Knox چیست؟

Samsung Knox یکی از مقاوم ترین پلتفرم های امنیتی موبایل بوده که تابه حال ساخته شده گرچه نمی توانیم با اطمینان بگوییم که چقدر دربرابر رقیب خود یعنی اپل ایستادگی کرده است. اگر دستگاه گلکسی شما توسط سامسونگ ناکس محافظت می شود می توانید مطمئن باشید که داده های حساس شما ایمن هستند. در عین حال عاقلانه است که به یاد داشته باشیم که محققان و تحلیلگران ناکس، انسان هستند و امکان خطاپذیری آن وجود دارد.

سامسونگ Knox چیست؟
سامسونگ Knox چیست؟

ناکس سیستم امنیتی اختصاصی سامسونگ است که در سال 2013 معرفی شد و در دستگاه های گلکسی قرار دارد. اساسی ترین عملکرد آن محافظت از داده های حساس از جمله رمز عبور، پین ها، اثر انگشت و قفل با چهره است و از دستگاه شما در برابر بدافزارها، برنامه های مخرب و نفوذ محافظت می کند. سامسونگ ادعا می کند که پلتفرم Knox از زمان عرضه بیش از یک میلیارد دستگاه گلکسی از جمله تلفن ها، تبلت ها و ساعت های هوشمند را ایمن کرده است. اما ناکس همانند دیگر پلتفرم ها دارای نقص هایی می باشد که در سال 2017 حمله ای به سوی ناکس سامسونگ انجام شد و هسته اصلی آن را نشانه گرفت اما در زمان کوتاهی سامسونگ این نقص را از طریق یک وصله امنیتی برطرف کرد.

سامسونگ Knox چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بدانید Knox چگونه کار می کند باید بدانید که چگونه داده ها را در دستگاه های هوشمند ایمن می کند. پردازنده های گوشی های هوشمند مبتنی بر ARM مانند Qualcomm Snapdragon یا Apple Silicon دارای ویژگی ای هستند که TrustZone نامیده می شود که یک محیط امن در CPU است. TrustZone منابع کامپیوتری را به دو بخش دنیای امن و دنیای عادی تقسیم می کند. دنیای امن دارای امتیازات ویژه ای است و می تواند داده های حساس را شناسایی، رمزگذاری کرده و از دنیای عادی دور نگه دارد.

سامسونگ Knox چگونه کار می کند؟
سامسونگ Knox چگونه کار می کند؟

سامسونگ Knox برای شما چه معنایی دارد

این بدان معناست که هر زمان که مثلاً چیزی را در برنامه Secure Folder قرار دهید ابتدا از طریق پردازنده Knox Vault پردازش می شود و سپیس به ذخیره سازی Knox Vault ارسال می شود، جایی که داده های شما از محافظت بیشتری برخوردار است. Secure Folder کلون هایی از برنامه ها مانند گالری، مخاطبین و فایل شخصی را ایجاد می کند که در آن می تواند تصاویر، فیلم ها، مخاطبین، اسناد، یادداشت های صوتی و محرمانه را ذخیره کنید. سامسونگ ناکس یک هایپروایزر امنیتی به نام RKP ارائه می دهد که از کنترل بدافزارها و برنامه های مخرب بر هسته دستگاه شما جلوگیری می کند و از سیستم محافظت می کند.

عملکرد Knox در Secure Folder
عملکرد Knox در Secure Folder

چگونه بررسی کنیم که آیا دستگاه گلکسی شما ناکس دارد یا خیر

با رفتن به Settings > About Phone > Software Information می توانید بررسی کنید که آیا دستگاه گلکسی شما دارای امنیت ناکس است یا خیر. اگر گزینه ای با عنوان نسخه Knox وجود نداشته باشد  یعنی گوشی شما آن را ندارد. اگر می خواهید مطمئن شوید سامسونگ لیستی از دستگاه های محافظت شده توسط Knox را نیز ارائه کرده است. اگر گوشی هوشمند شما از ناکس پشتیبانی می کند مطمئن شوید که آخرین نسخه آن را دارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار