Connect with us

سبقت اپل از شیائومی با فروش آیفون 13

منتشر شده

در

رده بندی جدید فروشندگان گوشی موبایل: سامسونگ، اپل و شیائومی

در رده بندی تازه ای اپل توانست جایگاه خود را از شیائومی پس بگیرد و در رده دوم فروشندگان گوشی موبایل قرار بگیرد. همانطور که انتظار می رفت، بعد از رونمایی از گوشی آیفون 13، اپل به جایگاه دومین تولید کننده گوشی موبایل رسید. در حال حاضر، سامسونگ همچنان پرقدرت در صدر این رده بندی است و گمان نمی رود که این جایگاه برای سامسونگ از دست رفتنی باشد. اپل که با فروش آیفون 13 توانست بار دیگر به جایگاه خودش برگردد و شیائومی که مدتی است در حال رقابت با دو برند مطرح جهانی است. هرچند در چند روز گذشته سامسونگ اعلام کرد قسمت زیادی از سود این شرکت به جز گوشی تلفن همراه، به تراشه هم مربوط می شود. شرکت های دیگری مانند وایو، اوپو، وان پلاس و هوآوی در رده بندی های بعدی این جدول هستند.

اپل جایگاه دوم را بعد از سامسونگ و قبل از شیائومی گرفت

لیست قیمت گوشی موبایل

آیفون 13 و رشد چشمگیر فروش اپل

بنا بر اعلام رسمی اپل، این شرکت توانسته در سه ماهه دوم سال 2021، تعداد 50.4 گوشی تلفن همراه تولید کند. این تعداد در بازه زمانی اعلام شده، 6.1 میلیون بیشتر از گوشی موبایل شیائومی است که در بازار به فروش رفته است. این دو برند در فصل های مختلف می توانند این جایگاه را از هم بگیرند ولی در فصل رونمایی و فروش سری آیفون 13، این موضوع قابل پیش بینی بود که اپل از شیائومی پیشی بگیرد. جالب توجه است که همین تعداد بالای فروش گوشی های آیفون، 18.6 میلیون دستگاه کمتر از گوشی موبایل سامسونگ بوده است. همچنین فرش سالانه اپل 20.8 درصد نسبت به قبل افزایش یافته است. این میزان رشد، بالاترین رقم رشد در بین شرکت های تولید کننده گوشی موبایل است.

آیفون 13 و رشد چشمگیر فروش اپل

تنوع تعداد گوشی های موبایل سامسونگ و شیائومی

دلایل زیادی باعث شد شیائومی با وجود عمر کمتری که نسبت به دیگر برندها داشت، به چنین جایگاهی برسد. مثل کمپانی سامسونگ، شیائومی هم مدل های متعددی از گوشی های موبایل میان رده و پرچمدار دارد. اقتصادی بودن این گوشی ها، رشد شیائومی را در بازار بالاتر برد. سامسونگ هم بیشترین فروش خود را مدیون گوشی های میان رده خود است. هرچند پرچمداران این برند هم چه از لحاظ کیفی و چه قیمت فرق آنچنانی با گوشی آیفون ندارد.

آخرین پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 21 بود که مدل S21 فن ادیشن به عنوان مدل اقتصادی این گوشی معرفی شد. گوشی گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد که امسال رونمایی شدند، سعی کردند جای سری نوت را در سال 2021 بگیرند که چندان موفق به نظر نرسیدند. هرچند موفقیت های سامسونگ و شیائومی ارزش دیگری هم دارد و آن اینکه این دو برند مشکل جدی کمبود تراشه داشتند. مشکلی که اپل با تولید تراشه اقتصادی آن را برای خود حل کرده بود.

تنوع تعداد گوشی های موبایل سامسونگ و شیائومی

 پیش بینی می شود اگر اپل بتواند مشکل تراشه را رفع کند، احتمالا این جایگاه برای تولید کنندگان گوشی هوشمند تغییر خواهد کرد و اپل مثل چندین دوره ای که تجربه کرده، به بالاترین رتبه در این جدول خواهد رسید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار