Connect with us

پشتیبان گیری از سرویس های گوگل با Google Takeout

منتشر شده

در

پشتیبان گیری از سرویس های گوگل با Google Takeout

گوگل با ارائه موتور جستجو و سرویس های رایگان به محبوبیت جهانی رسیده است. تاکنون این شرکت فناوری بیش از 50 سرویس عمومی و تخصصی در اختیار کاربران گذاشته است که کمتر کسی اسم آن ها را شنیده است. یکی از سرویس های ارائه شده توسط غول آمریکایی Google Takeout می باشد که امکان تهیه نسخه پشتیبان از خدمات گوگل را فراهم کرده است. با استفاده از این سرویس گوگل می توانید از داده های مهم و ضروری خود نسخه بکاپ تهیه کنید و آن را در رایانه شخصی یا گوگل درایو خود ذخیره نگه دارید.

Google Takeout چیست؟

Google Takeout یکی از سرویس های رایگان ارائه شده توسط گوگل می باشد که از تمام اطلاعات حساب Google شما نسخه پشتیبان تهیه می کند که می توانید آن را دانلود و بر روی رایانه شخصیان نگه داری کنید. نکته ای که نه باید فراموش کنید این است که Takeout فقط از حساب و سرویس های ارائه شده توسط گوگل نسخه پشتیبان تهیه می کند که می توانیم به مهم ترین آن ها مانند جیمیل، یوتیوب و تاریخچه جستجوی گوگل مپ اشاره کنیم. تهیه نسخه پشتیبان با استفاده از Google Takeout به هیچ وجه به حساب های کاربری شما آسیب نمی رساند و یا اختلالی ایجاد نمی کند.

Google Takeout چیست
Google Takeout چیست

Google Takeout از چه نوع داده هایی نسخه پشتیبان تهیه می کند؟

گوگل اعلام کرده است که کاربران می توانند از انواع داده های خود توسط Google Takeout نسخه پشتیبان تهیه کنند. برای توضیح کامل می توانیم مثال هایی را بزنیم که می تواند درک آن برای شما راحت تر باشد. سرویس Google Takeout این قابلیت را دارد از همه فایل های جیمیل از جمله محتوای بخش Spam و سطل زباله نسخه پشتیبان تهیه کند همچنین این ابزار می تواند از همه برنامه هایی که تا به حال در گوشی اندرویدی خود باز کرده اید و ویدیوهایی را که در یوتیوب تماشا کرده اید نسخه پشتیبان آن ها را به شما ارائه دهد.

تهیه نسخه پشتیبان با کمک Google Takeout
تهیه نسخه پشتیبان با کمک Google Takeout

Google Takeout چگونه کار می کند؟

تنها در چند مرحله می توانید نسخه پشتیبان از اطلاعات سرویس های گوگل خود تهیه کنید اما قبل از انجام این کار باید وارد حساب گوگل (جیمیل) خود شوید و بعد مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد سرویس شوید: به آدرس Google Takeout بروید و سپس سرویس هایی را که می خواهید از آن ها نسخه پشتیبان تهیه شود را انتخاب کنید.
  2. روش تحویل فایل های پشتبانی را انتخاب کنید: در این مرحله روش دریافت فایل پشتیبانی را باید انتخاب کنید که می تواند یک لینک را برای ایمیل شما ارسال کند یا می تواند فایل پشتیبانی را به Drive شما اضافه کند.
  3. ماهیت آرشیو را انتخاب کنید: آیا قصد دارید این آرشیو یک بار مصرف یا باشد یا یک فرآیند تکراری؟ فرایند تکراری به این معنا می باشد که هر دو ماه یک بار نسخه پشتیبان شما به روز می شود.
  4. فرمت فایل پشتیبانی: در این مرحله باید تعیین کنید که فایل پشتیبانی شما با کدام فرمت (TGZ. یا ZIP.) ذخیره شود.
  5. آغاز عملیات پشتیبانی: در انتها بر روی گزینه «Create Archive» کلیک کنید تا عملیات بکاپ گیری آغاز شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار