دوربین مداربسته - تجهیزات حفاظتی

سنسور جدید کانن با قابلیت فیلمبرداری در محیط های خیلی تاریک

کانن به تازگی از سنسور CMOS رونمایی کرده است که به خاطر حساسیت بسیار بالایی که دارد قادر است در محیط هایی بسیار تاریک به ضبط ویدئو بپردازد. این سنسور دوربین را قادر می سازد ویدئوهایی با کیفیت بالا و رنگی با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. هر چند ایده ساخت این سنسور توسط کانن به جهت به کارگیری آن در دوربین های صنعتی بوده است اما پیش بینی می شود به دلیل استفاده از پیکسل های بسیار کوچک توانایی فیلمبرداری توسط این سنسور، در دستگاه های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. طبق گزارشات، این سنسور احتمالا در رویداد آنلاینی در ژاپن به زودی رونمایی شود و کاربردهای دیگری که کانن برای این سنسور در نظر گرفته نیز در این رویداد آنلاین معرفی شود.

کاربرد سنسور قدرتمند جدید کانن

لیست قیمت دوربین مداربسته

کاربرد سنسور قدرتمند جدید کانن

همانطور که گفته شد کانن این سنسور را در ابتدا برای استفاده در دوربین ها و تجهیزات تحت شبکه و دوربین های صنعتی معرفی کرده است. زیرا این سنسور قدرت بسیار زیادی در ضبط فیلم در محیط های بسیار تاریک را خواهد داشت. تا قبل از این سنسور دوربین هایی با سنسور اینفرارد (Infrared) برای ضبط فیلم در مکان های عمومی و در زمان تاریکی مورد استفاده قرار می گرفت اما ایراد این سنسور ها این بود که فیلم ها به صورت تک رنگ ضبط می شدند. اما سنسور جدید کانن با قدرت بسیار بالا امکان ضبط فیلم ها را به صورت رنگی در تاریکی زیاد هم امکان پذیر می سازد. این سنسور برای ضبط فیلم توسط دوربین مدار بسته و در مکان هایی مثل خیابان، جاده و فضاهای عمومی کاربرد خواهد داشت. همچنین به علت حساسیت بسیار بالای این سنسور به کار بردن آن در دستگاه هایی مثل کوادکوپتر، پهباد و یا دوربین های تحقیقاتی و دوربین های امنیتی نیز کاربرد پیدا خواهد کرد. به احتمال خیلی زیاد به زودی این سنسور برای استفاده عمومی تر مثلا در ساخت دوربین تصویربرداری و دوربین گوشی موبایل یا دیگر گجت ها نیز کاربرد پیدا خواهد کرد تا با استفاده از حساسیت بالا و قدرت ثبت تصویر رنگی در تاریکی، توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرد.

مشخصات سنسور جدید کانن

مشخصات سنسور جدید کانن

ابعاد این سنسور بسیار کوچک بوده و 1.8/1 اینچ و رزولوشن آن 1936 در 1096  (در حدود 2 مگاپیکسل) است. از پیکسل هایی با اندازه بسیار ریز 1.4 میکرومتر استفاده شده که با توجه به اندازه سنسور و تعداد پیکسل ها کاملا منطقی به نظر می رسد. این سنسور در حالت عادی دارای رنج دینامیک 75 دسیبل بوده و در حالت استفاده از قابلیت HDR رنج دینامیک آن به 120 دسیبل افزایش پیدا خواهد کرد. توسط این سنسور می توان در محیط هایی با نور 0.08 لوکس تا حداکثر 8000 لوکس فیلم ضبط کرد. در فیلم هایی که توسط دوربین هایی که این سنسور در آنها به کار رفته ضبط و منتشر شده اند نشان داده می شود که قسمت های روشن تصویر یا سایه ها از بین نرفته اند و خراب نشده اند. با به کار رفتن این سنسور در دوربین دیوایس های مختلف برای فیلمبرداری، دیگر هیچ صحنه ای حتی در تاریکی شدید هم از دست نمی رود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قطعا در رقابت ببین nikon و canon کنون برنده ست و ایده پردازی ای که کنون داره نیکون هرگز بهش نمیرسه و حتی خود نیکونی ها هم این رو میدونن که بند کنون میندازن گردنشون :)) من طرفدار سر سخت کنونم و از این فناوری جدیدش تعجبی نمیکنم چون کاملا باور دارم بهترینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا