Connect with us

سولانا و توکن SOL را در بازار ارز دیجیتال بشناسید

منتشر شده

در

سولانا و توکن Sol را در بازار ارز دیجیتال بشناسید

نام سولانا و ارز دیجیتال SOL این روزها در بازار ارزهای دیجیتال زیاد شنیده می شود. پلتفرم بلاک چین سولانا، کار خود را از سال 2017 آغاز کرد. اما مانند خیلی دیگر از پلتفرم های غیرمتمرکز، زود جان گرفت. بلاک چین سولانا در حقیقت برای پشتیبانی از اپلیکیشن های غیرمتمرکز به وجود آمده که در مقیاسی بزرگ اجرا می شوند. این بلاک چین توان عملیاتی 50 هزار تراکنش در ثانیه را برای خود ثبت کرده است.

برای توضیح می توان گفت که اپلیکیشن های غیرمتمرکز یکی از پر استفاده ترین موارد استفاده اصلی تکنولوژی بلاک چین هستند. این اپلیکیشن ها که تعداد آنها روز به روز نیز در حال افزایش است برای انجام امور مالی غیرمتمرکز یا DEP به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. در ادامه به بررسی ارز دیجیتال SOL خواهیم پرداخت که بر روی این بستر ایجاد شده است.

سولانا و سول چیست

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

ارز دیجیتال سولانا از کجا آمده است؟

پلتفرم سولانا در ۲۰۱۷، توسط فردی به نام آناتولی یاکوونکو تأسیس شد که تا پیش از آن در کوالکام مشغول به کار بود. یاکوونکو با همراهی چند نفر دیگر سعی در ایجاد راهی جدید برای حل مشکل توان عملیاتی موجود در بلاک چین‌های اتریوم و بیت کوین کردند. این افراد قصد ایجاد پلتفرمی با پروتکل های ویژه داشتند که مقیاس‌ پذیری بیشتری در اختیار می ‌گذاشت.

پلتفرم سولانا ادعا دارد که متوسط زمان بلاک ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی ‌ثانیه دارد و متوسط کارمزد آن  ۰٫۰۰۰۰۰۵ است. سولانا با این شرایط و  همراه با مقیاس‌ پذیری بسیار بالا می ‌تواند میزبان اپلیکیشن ‌های غیر متمرکزی باشد که در آن واحد از صدها هزار کاربر و ارز دیجیتال پشتیبانی ‌می‌ کند. سولانا یکی از معدود بلاک چین‌ های لایه یک با بیش از هزار TPS می باشد. همچنین بر خلاف سایر پلتفرم‌ ها، تقریبا همه می ‌توانند با عنوان تأیید کننده، گره سولانا را راه ‌اندازی کنند و به امنیت شبکه آن کمک کنند. این فرایند کاملا بدن نیاز به مجوز است. توکن بومی شبکه سولانا با نام SOL عرضه می شود که در مدت اخیر سود زیادی را نصیب خریدارانش نموده است.

سولانا از کجا آمده است

توکن SOL در پلتفرم سولانا

هر کدام از قراردادهای هوشمند، توکن بومی خود را دارند. سولانا هم توکن بومی خود را با نام SOL عرضه کرده است. این توکن محبوب که در ماه مارچ 2020 به انتشار رسید بستری برای  پرداخت تمام هزینه های تراکنش ها و قراردادهای هوشمند در شبکه سولانا است. این رمز ارز چنان به شهرت رسید که هم اکنون در خیلی از صرافی های معتبر خرید و فروش می شود و به عنوان ارزی با پشتوانه در کیف پول ارز دیجیتال خیلی از کاربران جای دارد.

توکن SOL در پلتفرم سولانا

این ارز دیجیتال همچنین قابلیت استخراج ندارد و فقط می توان آن را از طریق صرافی ها معامله کرد یا با استیک کردن توکن SOL را به دست آورد. برای این کار می توان توکن‌ های SOL را به کیف پول ارز دیجیتال که از این ارز پشتیبانی می‌ کند، انتقال داد. سپس یک حساب استیک بسازید که متفاوت با آدرس والت است. پس از آن حساب استیک به حساب والت متصل می ‌شود و شما می توانید با انتخاب یک تایید کننده یا Validator توکن های خود را در اختیار وی قرار دهید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار