گجت

سونی از قابلیت های جدید VR2 رونمایی کرد

روز گذشته سونی اینتراکتیو انترتینمنت که به طور کلی وابسته و بخشی از خود شرکت سونی است، از قابلیت های جدید پلی استیشن VR2 رونمایی کرد. این هدست واقعیت مجازی که هنوز زمانی برای رونمایی از آن اعلام نشده است، میتواند آینده ای روشن برای نسل های بعدی هدست باشد.

اتصال هدست PS VR2 برای استریم

روز سه شنبه سونی اینتراکتیو انترتینمنت یکی از کاربردهای این هدست را تحت عنوان «نیم نگاهی به هدست» رونمایی کرد. در این رونمایی یکی از کاربردهای سخت افزاری این هدست مشخص کرد. در این قابلیت برجسته، حالت پخش جدید دارد و بازیکنان میتوانند در حالی که دارند از دوربین PlayStation 5 HD استفاده میکنند، گیم پلی VR خود را به یکی از پلتفرم های استریم مثل توییچ یا یوتیوب وصل کنند.

گزینه ی پخش بازی های VR به صورت مستقیم از پلی استیشن ۵ )مثل Horizon Call of the Mountain) یک مزیت اصلی در برابر PlayStation VR اصلی محسوب میشود و اینطوری راهی برای نمایش گیم پلی سیستم خواهیم داشت.

اتصال هدست PS VR2 برای استریم
اتصال هدست PS VR2 برای استریم

دوربین جلوی هدست PS VR2

به لطف چندتا از ویژگی هایی از این سیستم که به تازگی تأیید شده است، کاربران PlayStation VR2 میتوانند با امنیت تمام بازی را اجرا و استریم کنند. مدیر ازشد پروژه، یاسوو تاکاهایشی در وبلاگ پلی استیشن سونی اعلام کرد که PlayStation VR2 قابلیتی دارد که اجازه میدهد کاربران محیط اطراف خود را با استفاده از دوربین های جلوی هدست ببینند. تاکاهاشی گفت یکی از مزایایش این است که بدون درآوردن هدست میتوانید کنترلرهایتان را در اتاق پیدا کنید.

دوربین جلوی هدست PS VR2
دوربین جلوی هدست PS VR2

تعیین منطقه ی بازی با هدست PS VR2

با این قابلیت بازیکن میتواند محیط اطراف خود را کامل بررسی کند و با حرکات شدید و تند باعث شکستن یا خردکردن چیزی در اطرافش نشود. تاکاهاشی در این مورد توضیح داد که این هدست PS VR2 یک قابلیت حسی دارد که اجازه ی اسکن کردن محیط اطراف را به بازیکن میدهد. اینطوری منطقه ی بازی به حالت «سفارشی» درمی آید و متناسب با سبک بازی و محیط اتاق منطقه ای برای بازیکن تعیین میشود که فقط در همانجا بازی کند و به چیزی برخورد نداشته باشد.

تعیین منطقه ی بازی با هدست PS VR2
تعیین منطقه ی بازی با هدست PS VR2

برای مثال اگر به مرزی که این حسگر تعیین کرده است، نزدیک شوید، به شما هشدار داده میشود. البته این حالت در تنظیمات سیستم PS VR2 قابل تغییر است و میتوانید هروقت بخواهید تنظیمات را عوض کنید. در کنارش قابلیت ذخیره ی منطقه ی بازی را داریم که میتوانید یک منطقه را ذخیره کنید و همیشه در همان منطقه بازی کنید. مگر اینکه وارد یک منطقه ی بازی دیگر شوید.

تنظیمات سیستم PS VR2
تنظیمات سیستم PS VR2

دو حالت نمایشگر برای PS VR2

سونی همچنین دو حالت نمایشگر برای Playstation VR2 در نظر گرفته است که بازیکن میتواند در یک نمای ۳۶۰ درجه در یک محیط مجازی محتوا را تجربه کند. این محتوا در قالب ویدیوی 4000×2040 HDR با فریم ریت ۹۰ هرتز/ ۱۲۰ هرتز نمایش داده میشود. مورد دوم حالت سینمایی است که کاربران میتوانند محتوای PlayStation 5 UI و محتوای غیرVR را در «سینمای مجازی» تجربه کنند.

شرکت سونی هنوز تاریخ انتشار یا قیمت هدست VR نسل بعدی کنسول بازی سونی، یعنی پلی استیشن ۵ را اعلام نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا