تبلتموبایل

سیستم عامل iOS 15 و iPadOS15 رسما عرضه شد

دو سیستم‌ عامل iOS 15 و iPadOS 15 به طور رسمی برای گوشی‌ های آیفون و تبلت‌ های اپل عرضه شد. تمام کاربران اپل می ‌توانند از امروز به آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را نصب نمایند. این سیستم عامل برای دستگاه هایی از اپل با عمر شش سال و کمتر عرضه شد و این دستگاه ها می توانند این سیستم عامل را به روز رسانی نمایند. از گوشی آیفون 6S به بعد و آیپد ایر 2 به بعد می توانند این سیستم عامل را پشتیبانی کنند. در کل آپشن های زیادی در این ورژن قرار داده شده اند که روزی شبیه به رویا بودند. این ویژگی ها در قسمت نوت های گوشی آیفون و آیپد، خواندن نقشه، دستیار صوتی سیری، ریمایندرها و برنامه Find My بهبودهای خوبی حاصل کرده است.

ویژگی های جدید در آی او اس 15 رونمایی شد

لیست قیمت گوشی موبایل

نصب iOS 15 و iPadOS15 بر روی آیفون و آیپد

برای دانلود و نصب این دو سیستم ‌عامل‌ باید ابتدا به بخش تنظیمات یا Setting بر روی گوشی آیفون و آیپد بروید. سپس روی گزینه‌ General بزنید. در این بخش گزینه Software Update را انتخاب نمایید و منتظر بمانید. این مرحله ممکن است کمی زمان بر باشد. در ضمن در ابتدای این پروسه، ممکن است به دلیل حجم بالای درخواست ها برای نصب، این زمان کمی طولانی تر شود. سیستم عامل iOS 15 از قابلیت ‌های خوبی پشتیبانی می کند و در بخش‌هایی نظیر نونیفیکیشن،، فیس‌ تایم،‌ فوکوس، اسپات ‌لایت، تصاویر، مپ، کیف پول، سافاری، پیام ها، آب و هوا، Health ،Find My ،یادداشت ها، ریمایندر، دستیار صوتی سیری و بسیاری موارد دیگر تغییرات رو به بهبود خوبی حاصل کرده است.

نصب iOS 15 و iPadOS15 بر روی آیفون و آیپد

ویژگی های برنامه ها در ورژن جدید iOS

در این ورژن از سیستم عامل آی او اس با استفاده از قابلیت نوتیفیکیشن سامری، اعلانات غیر ضروری جمع بندی می ‌شوند. سپس در زمان مناسبی برای کاربر به نمایش در می‌ آیند.  در این سیستم عامل ویژگی Live Text به کار گرفته شده است. با استفاده از این ویژگی می توان متن را در هر تصویری مورد استفاده قرار داد. ویژگی متن زنده، متن را در تصاویر شناسایی می کند و می توان آن را کپی کرده و در جاهای دیگر مورد استفاده قرار داد. همچنین امکان تشخیص گیاهان و حیوانات هم در تصاویر وجود دارد که با استفاد ه از ویژگی Live Text می توان نام آنها را تشخیص داد. حالت فوکوس دراین ورژن یک سری دسته ‌بندی‌های مختلف را در نظر می‌ گیرد که شامل کار، فضای شخصی، بازی و فیتنس می‌ شوند.

ویژگی های برنامه ها در ورژن جدید iOS

سیری، دستیار صوتی هوشمند اپل قادر به تشخیص بهتر فرمان های صوتی و همچنین انجام یک سری فعالیت‌ ها بدون نیاز به اینترنت می باشد. با این کار Siri بیش از گذشته به رقیب قدرتمند خود یعنی گوگل اسیستنت نزدیک خواهد شود. یکی از بزرگ ‌ترین تغییراتی که در iOS 15 پدید آمد، مربوط به اپلیکیشن فیس ‌تایم است که اپل توجه خاصی به آن داشته و دارد. قابلیت ‌های جدید این اپلیکیشن با هدف برقراری یک مکالمه‌ تصویری شبیه به مکالمه‌ در دنیای واقعی طراحی شده است. در قسمت نقشه هم امکان مشاهده نقشه ها به صورت سه بعدی در گوشی آیفون یا تبلت اپل وجود دارد و نمای جالبی را از نقشه و خیابان های مورد نظر به کاربر می دهد. نت ها نیز در این ورژن از IOS امکان شخصی سازی بیشتری دارند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا