Connect with us

شیائومی رابط کاربری MIUI 13 را معرفی می کند

منتشر شده

در

MIUI 13 رابط کاربری جدید شیائومی

شیائومی در تاریخ 28 دسامبر 2021 یا 7 دی ماه 1400 یک رویداد بزرگ داشت که مملو از اخبار و رونمایی های تازه بود. لی جون، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران شرکت شیائومی، صحنه را با رونمایی از MIUI 13 آغاز کرد که جدیدترین رابط کاربری شیائومی بوده و ویژگی های حریم خصوصی را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیده و امنیت را افزایش می دهد.

علاوه بر ایجاد ویژگی های امنیتی، رابط کاربری MIUI 13 به چندین دستگاه شیائومی مانند گوشی موبایل، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند، دستگاه های خانه، دستیار صوتی XiaoAI و ساعت های هوشمند این امکان را می دهد که به یکدیگر متصل شوند و در یک شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

رابط کاربری MIUI 13 با امنیت و حریم خصوصی پیشرفته

حفظ حریم خصوصی همواره یک نگرانی اساسی برای کاربران گوشی های هوشمند است، بنابراین شیائومی یک فرآیند تایید سه مرحله ای را اجرا کرد. در مرحله اول قابلیت تشخیص چهره کاربر، مرحله دوم بررسی و تشخیص شناسه های کاربر و آخرین قابلیت، ویژگی electronic fraud protection که مانع نفوذ الکترونیکی افراد غریبه و کلاهبرداری های الکترونیکی به حریم خصوصی شما می شود.

ویژگی های امنیتی رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

ویژگی های امنیتی رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

قابلیت تشخیص چهره در رابط کاربری MIUI 13

همانطور که گفته شد اولین قدم برای حفظ حریم شخصی در رابط کاربری MIUI 13 قابلیت تشخیص چهره می باشد، تشخیص چهره به وسیله این رابط کاربری در واقع تشخیص بالاتنه است. کاربر صورت خود را در چارچوب مشخص شده تنظیم می کند اما گوشی هوشمند شما همه چیز را از کمر به بالا ضبط می کند، بنابراین افراد دیگر با ساختار بدنی متفاوت اما با چهره هایی مشابه به یکدیگر اجازه ورود نخواهند داشت.

محافظت از کلاهبرداری الکترونیکی در رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

قابلیت محافظت از کلاهبرداری های الکترونیکی در رابط کاربری MIUI 13 سابقه ای از وب سایت ها و دستگاه هایی دارد که ممکن است بدافزار وارد کنند. همچنین دفترچه تلفن کاملی از شماره ها وجود دارد که به عنوان شماره ناامن ذخیره می شود و زمانی که این شماره با شما تماس بگیرد، پیش از پذیرش تماس، کاربران را مطلع خواهد کرد.

فونت sans-serif در رابط کاربری شیائومی MIUI 13

رابط کاربری MIUI 13 علاوه بر ارائه ویژگی های امنیتی، یک فونت به نام sans-serif این را در اختیار کاربران قرار داده است که رایگان بوده و همه کاربران می توانند آن را بر روی گوشی موبایل شیائومی خود نصب کنند. فونت sans-serif حروف، علائم و اعداد را ساده می کند، کاراکترها را متقارن می کند و آیکون های اضافی را حذف می کند که منجر به سادگی و زیباتر شدن این رابط کاربری می گردد.

قابلیت های رابط کاربری MIUI 13

قابلیت های رابط کاربری MIUI 13

به نظر می رسد نه تنها فونت شیائومی در حال تغییر است بلکه رنگ ها نیز در حال تغییر هستند. همه گوشی های هوشمندی که از رابط کاربری MIUI 13 پشتیبانی می کنند گزینه های جدیدی برای تنظیم بر روی صفحه نمایش دارند.

برنامه هایی که از MIUI 13 شیائومی پشتیبانی می کنند

به گفته شرکت شیائومی، در حال حاضر بیش از 3000 برنامه برای پشتیبانی از این ویژگی جدید توسعه داده شده است. این برنامه ها با حرکاتی مخصوص، مانند کشیدن، فشار دادن آیکون برای تغییر اندازه، کشیدن یا رها کردن برنامه و باز کردن برنامه به طور مستقیم در یک پنجره جدید و کوچک تعبیه شده اند.

دستگاه های سازگار شیائومی با رابط کاربری MIUI 13

دستگاه های سازگار شیائومی با رابط کاربری MIUI 13

و اما اصلی ترین سوال، تاریخ ارائه رابط کاربری MIUI 13 شیائومی به بازار است. این رابط کاربری که بر روی گوشی های موبایل Xiaomi Mi 11 و Xiaomi 12 نصب شده است در ژانویه 2022 روانه بازار خواهد شد و پس از آن به تلویزیون های شیائومی Redmi راه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار