Connect with us

طرح رجیستری برای تبلت از مرداد 1400 آغاز می شود

منتشر شده

در

طرح رجیستری برای تبلت از مرداد آغاز می شود

قرار است طرح رجیستری برای تبلت ها نیز از ماه آینده آغاز شود. چندی پیش در سامانه همتا اعلام شد که تمام دستگاه های سیم کارت خور موظف به ثبت در این سامانه خواهند شد. همچنین برخی خبرگزاری ها به تازگی اعلام کردند که روند رجیستری تبلت از روز دوم مرداد ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد. کمیته رجیستری قرار است از دوم مرداد فاز اولیه این طرح را آغاز کند. این فاز مربوط به تبلت ‌های تولید شده توسط برند لنوو است.

این طرح که با عنوان ساماندهی تبلت ‌ها آغاز گردیده و قرار است تکمیل کننده طرح رجیستری تجهیزات ارتباطی برای مبارزه با قاچاق کالا باشد که از سال ۱۳۹۶ فاز اولیه آن آغاز شده بود.  حالا با موفقیت آمیز بودن این طرح قرار است فاز دوم آن نیز برای تبلت ‌های سیم کارت خود آغاز شود.

طرح رجیستری برای تبلت در ایران

لیست قیمت تبلت

تبلت لنوو اولین سری از تبلت های رجیستری شده خواهد بود

در گزارش ها آمده است که با ادامه روند رجیستری دستگاه ‌های سیم‌ کارت ‌خور، تبلت لنوو از تاریخ دوم مرداد و دیگر مدل های تبلت از نهم مردادماه به محض ورود مسافران به کشور مشمول رجیستر خواهند شد. طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌ کارت یا رجیستری در سال 1396 آغاز شد، در مرحله اول این طرح تمامی نشان ‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال 1397 مشمول طرح رجیستری شدند.

با اجرای طرح رجیستری، صرفا مدل های مختلف گوشی موبایل که از مبادی قانونی وارد کشور شده ‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی ‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم ‌کارت شد.

تبلت لنوو اولین سری از تبلت های رجیستری شده خواهد بود

از همان زمان قرا بود اجرای طرح رجیستری، در دو فاز ساماندهی گوشی ‌های تلفن همراه و ساماندهی تبلت ‌اجرایی شود، اما وزارت ارتباطات درباره علت عدم اجرایی رجیستری برای تبلت‌ها عنوان کرده بود که اگرچه آمادگی کامل در حوزه فنی دارد اما ملاحظاتی در حوزه بازار وجود دارد که اجرای آن را تعویق انداخته است.

بیانیه سامانه همتا برای اجرای رجیستری گوشی موبایل و تبلت

از زمان اجرای این طرح در هنگام خرید گوشی هوشمند اعلام می شد که حتما به سامانه همتا رفته و بر اساس روندی که در این سایت توضیح داده شده است موبایل خود را ثبت کنید. در این خصوص این سامانه یک بیانیه منتشر کرد که در آن اعلام شد با آغاز فاز دوم طرح رجیستری، حتماً در دستگاه خود، سیم‌ کارت قرار دهید و کار را به ساعات پایانی موکول نکنید.

بنابراین اگر هر فردی دستگاه سیم‌ کارت ‌خوری مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار دارد باید تا قبل از تاریخ ‌های تعیین ‌شده، سیم ‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن نموده و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نماید و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌ بندی‌ های اعلام‌ شده اطمینان حاصل کند.

بیانیه سامانه همتا برای اجرای رجیستری گوشی موبایل و تبلت

در این بیانیه همچنین اعلام شد که اکیداً توصیه می ‌شود سرویس گرفتن از دستگاه، به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل واره‌ها موکول نشود. زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. اردشیر

    جولای 25, 2021 در 9:22 ق.ظ

    طرح ریجستری خیلی خوبه ولی شدید باعث باا رفتن قیمت تبلت ها میشه. اونم نه یه قیمت ثابت بلکه هر فروشنده ای به بهانه ریجستری یه قیمت فیک میده و میندازه به مشتری

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار