گجت

طرح مفهومی از عینک هوشمند شیائومی منتشر شد

درست یک روز پیش از رویداد شیائومی برای محصولات جدیدش، طرح مفهومی از عینک هوشمند شیائومی منتشر شد. این کانسپت یا طرح اولیه، در حقیقت تحقق یک ایده است که شیائومی آن را، نگاه مهندسی به آینده ای پیشرفته عنوان کرده است. هر چند ویژگی ها و مشخصات این طرح مفهومی بسیار جالب توجه به نظر می رسد، اما تا زمان به اجرا در آمدن آن ممکن است خیلی چیزها تغییر کند.

بنابراین متاسفانه فعلا تاریخ رونمایی و عرضه و قیمت این محصول مشخص نیست. عینک های هوشمند یک نوع از گجت های پوشیدنی هستند که چند شرکت مطرح در جهان اقدام به تهیه و تولید آنها نموده است. شیائومی هم که همراه با دیگر تکنولوژی های روز گام بر می دارد ساخت این گجت را در برنامه خود قرار داده است. این که درست یک روز پیش از مراسم رونمایی از محصولات جدید شیائومی از ساخت این گجت خبر می دهد حتما دلیل خاصی دارد که به زودی مشخص خواهد شد.

ساخت گجت پوشیدنی جدید شیائومی

لیست قیمت هدست واقعیت مجازی

عینک هوشمند شیائومی چه خصوصیاتی خواهد داشت؟

در مورد ویژگی های این گجت اطلاعات زیادی در دست نیست. اما بر طبق همان مطلبی که شیائومی منتنشر کرده است وزن این عینک فقط ۵۱ گرم است. این جت همچنین می ‌تواند کارهایی مانند نمایش نوتیفیکیشن‌ ها، برقراری تماس، مسیریابی، عکاسی و ترجمه را نیز انجام دهد. نمایشگر این عینک هوشمند شیائومی از فناوری MicroLED پشتیبانی می کند و تراشه نمایشگر هم فقط ۲.۴ در ۲.۰۲ میلی‌ متر اندازه دارد. شیائومی اعلام کرده که اندازه این تراشه تقریبا به اندازه‌ یک دانه‌ برنج است. این نمایشگر سیاه‌ و سفید محسوب می ‌شود ولی در عوض حداکثر روشنایی آن به ۲ میلیون نیت می ‌رسد تا کاربران در زیر نور مستقیم خورشید هم مشکلی برای استفاده از این اسمارت گلس نداشته باشند.

عینک هوشمند شیائومی چه خصوصیاتی خواهد داشت

پشتیبانی از دستیار صوتی در گجت پوشیدنی جدید شیائومی

بر اساس گزارش شیائومی، دستیار صوتی XiaoAI هم در این گجت استفاده شده است. این دستیار صوتی مهم‌ ترین روش تعامل با این عینک هوشمند خواهد بود. دستیار صوتی XiaoAI فقط مهم‌ ترین نوتیفیکیشن ‌ها را روی عینک نمایش می دهد. به این معنی که نوتیفیکیشن ‌های غیرضروری مقابل چشمان کاربر به نمایش درنمی ‌آیند. از دیگر امکانات آن می ‌توان به قرار گرفتن میکروفون ‌ها و اسپیکرها برای برقراری تماس تلفنی اشاره کرد.

پشتیبانی از دستیار صوتی در گجت پوشیدنی جدید شیائومی

همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی آن قرار دارد که برای ثبت تصاویر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین عینک هوشمند شیائومی به طور همزمان قادر به تبدیل صوت به متن نیز هست. شیائومی برای این عینک از چیپست ۴ هسته ‌ای مبتنی بر معماری ARM استفاده کرده است. باتری، پد لمسی و امکان اتصال به وای ‌فای و بلوتوث نیز از دیگر ویژگی های قابل قبول در این گجت است. نرم ‌افزار این هدست واقعیت مجازی مبتنی بر اندروید است. در حال حاضر شیائومی سهم زیادی از بازار گجت ها را در اختیار گرفته است و پیش بینی می شود این عینک هوشمند هم بتواند به زودی خود را به رقبا برساند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا