Connect with us

عرضه بازی Mario Kart 8 برای کنسول نیتندو

منتشر شده

در

بازی mario kart 8

Mario Kart 9 که احتمالاً در تعطیلات سال ۲۰۲۳ قرار است برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شود، یکی از مورد انتظارترین بازی های نینتندو به حساب می آید. ولی به نظر طرفداران این بازی باید مدت زمان بیشتری را منتظرش بمانند، چون Mario Kart 8 هنوز جزو پرفروش ترین بازی های این کمپانی است.

عرضه بسته DLC برای بازی Mario Kart 8

در چند روز اخیر نینتندو اولین بسته ی DLC را برای Mario Kart 8 عرضه کرد که شامل ۸ مسیر جدید میشد و در مجموع ۴۸ مسیر برای این بازی عرضه شده است. طرفداران بازی های Mario Kart از این قضیه ناراضی هستند، چون دیگر هشت سالی میشود که بازی عرضه شده است. با وجود همه ی این ها، مسیرهای جدیدی که به بازی اضافه شده است، جذاب و سرگرم کننده هستند و هیجان را دوباره به بازی برگردانده است.

کاراکتر های بازی mario kart

کاراکتر های بازی mario kart

مسیرهای تازه در بسته DLC بازی Mario Kart 8

چند تا از مسیرهای اضافه شده در بازی Mario Kart 8 در درجه اول از بازی های قبلی مثل Mario Kart DS اضافه شده اند، ولی باقی مسیرها شامل مسیرهای بازی موبایلی Mario Kart Tour هستند. چند مسیر جدید هم اضافه شده است که در بازی های قبلی نبوده است. مسیرهای قدیمی بسته ی اول شامل Sky Garden و Coconut Mall هم میشوند که طرفداران همیشه برای این دو مسیر سر و دست میشکانند. ولی بخش جذاب بسته ی DLC برای بازی Mario Kart Tour است.

دو مسیری که از Mario Kart Tour در بازی ماریو کارت ۸ گنجانده شده است، شامل Paris Promenade و Tokyo Blur میشود. این دو مسیر برای بازی های ماریو کارت بسیار حائز اهمیت هستند، چون بر اساس مکان های واقعی ساخته شده اند و حرکت در خیابان های شهر بازی را برای طرفداران این سبک بازی هیجان انگیزتر میکند. بازی Tour مسیرهای زیادی دارد که از روی شهرهایی مثل نیویورک یا سیدنی ساخته شده اند.

شخصیت های mario and uigi

شخصیت های mario and uigi

تفاوت مسیرهای جدیدی بسته DLC در بازی Mario Kart 8

تفاوت اصلی مسیرهای جدید در بازی Mario Kart 8 در بخش رانندگی مشخص میشود. درمقایسه با اکثر مسیرهای بازی های قبلی ماریو کارت که همیشه بازیکن باید سه دور مسیر را میزد تا برنده شود، در مسیرهای جدید با هر دور گذراندن، مسیر تغییر میکند. در مسیر Paris Promenade دو دور اول همان مسیر تکرار میشود، ولی در دور سوم مسیر کش می آید. بازیکنان متوجه میشوند که راه های جدیدی در مسیر سوم باز شده است و برای عبور از چند تا از راه ها باید دنده عقب بگیرند.

بازی جهانی mario

بازی جهانی mario

در مسیر Tokyo Blur هم باز هر دور متفاوت است. در دور دوم باید از مانع ها عبور کند و در دور سوم جاده ای پر پیچ و خم به بازی اضافه میشود که ردکردنش دشوار میشود. تغییر راه در مسیرهای جدید هیجان بیشتری به بازی اضافه میکند و رنگ و بوی تازه ای به نسخه ی Deluxe Mario Kart 8 میدهد.

مسابقات رانندگی بازی mario

مسابقات رانندگی بازی mario

بهترین مسیر بسته DLC بازی Mario Kart 8

اما نباید گل سرسبد مسیرهای جدید Mario Kart 8 را نادیده بگیریم. مسیر Ninja Hideaway که مسیری تازه است، تمام وجوه اصلی و جذابیت فرانچایز Mario Kart را حفظ کرده است. از شکوفه های گیلاس صورتی تا نینجاها، همه و همه ی جزئیات بصری و گیم پلی باعث شده است که مسیر زنده تر به نظر بیاید. از همه مهمتر، رانندگی در این مسیر به هیچ وجه بازیکن را کلافه نمیکند.

درست مثل مسیرهای بازی Mario Kart Tour، مسیر Ninja Hideaway هم ویژگی های خاص خودش را دارد. راه در هر سه مسیرش یکسان است، ولی با این تفاوت که میتوان راه های مختلفی را برای رسیدن به خط پایان انتخاب کرد. در دور اول راه های متعددی مثل رانندلی روی پل و پله یا پریدن در هوا و اتادن روی تیرهای ساختمان دارید. سختی کار اینجا است که در حین طی کردن این مسیرها ممکن است چندین و چند بار از مسیر خارج شوید که همین باعث تفاوت این مسیر با سایر مسیرها میشود.

مسابقه گیم پلی بازی ماریو

مسابقه گیم پلی بازی ماریو

علت تأخیر عرضه بازی Mario Kart 9

یکی از علت هایی که نینتندو از رونمایی از Mario Kart 9 سر باز میزند، این است که احتمالاً میخواهد این بازی را برای کنسول بازی جدیدش عرضه کند. با رونمایی از کنسول استیم دک که رغیب جدی نینتندو در دنیای کنسول های دستی به حساب می آید، نینتندو سعی دارد تا جایی که میتواند برای کنسول جدید سنگ تمام بگذارد. شاید این تعویق به ضرر نینتندو به حساب بیاید، چون چندین سال است که بازی جدیدی برای این فرانچایز عرضه نکرده است، ولی Mario Kart 8 هنوز در جدول پرفروش های نینتدو است و ضربه ای از نظر مالی به این کمپانی وارد نشده است.

بررسی بازی mario kart

بررسی بازی mario kart

با این حال لازم به ذکر است که بسته های DLC ماریو کارت ۸ با معرفی مسیرهای جدید میتوانند طرفداران را با دنیایی جدید از این سری بازی آشنا کنند. از آن جهت که نینتندو بیشتر سرمایه اش را روی انتشار بازی Mario Kart 9 گذاشته است، بدیهی است که بخواهد تا جای ممکن ذهن بازیکن را برای دنیایی تازه آماده کند. یعنی بازی ماریو کارت ۹ نه تنها ممکن است موفق ترین بازی سوییچ شود، بلکه از بازی های اصلی کنسول جدیدش هم قرار است به شمار برود.

ماشین سواری بازی mario

ماشین سواری بازی mario

مشکل عرضه بسته DLC به جای انتشار بازی جدید

علیرغم نگرانی ها از ارائه موج اول بسته های DLC برای بازی Mario Kart 8 که انتشار ماریو کارت ۹ را به تعویق می اندازد، اما روش های جدید در مسیرهای سه گانه کمی ماریو کارت را از مسیرهای کلیشه ای قدیمی اش دور میکند و رنگ تازه ای به بازی میبخشد. قرار است ۴۰ مسیر دیگر تا پایان سال ۲۰۲۳ برای Mario Kart 8 به صورت بسته DLC عرضه شود که اساساً محتوای مسیرهای این بازی را دوبرابر میکند.

مسابقات رانندگی mario

مسابقات رانندگی mario

یکی از مشکلات طرفداران با ارائه بسته DLC این است که ترجیح میدهند سرمایه خود را روی خرید بازی جدید بگذراند، تا اینکه بخواهند برای چندین و چند بسته جدید روی همان بازی قبلی پول خرج کنند. اما برنامه ی نینتندو این است که حتماً ارائه بسته ها را به تعویق نیندازد و تا پایان سال ۲۰۲۳ تمام بسته های مورد نظرش را عرضه کند. اگر برنامه موفق شود و بسته های بعدی هم از لحاظ فروش نتیجه ای مشابه بسته ی دور اول ببینند، برنامه ی انتشار Mario Kart 9 برای کنسول بازی نینتندو صددرصد به سال ۲۰۲۴ یا دیرتر از آن انتقال پیدا میکند.

گیم پلی بازی mario kart 8

گیم پلی بازی mario kart 8

نینتندو اگر بخواهد از گردانه عقب نماند، باید هرچه زودتر کنسول جدیدش را ارائه کند تا بتواند به پای کنسول بازی سونی، پلی استیشن ۵ و کنسول بازی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس سری ایکس و اس برسد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار